BMW: Divize M slaví třicet let a nejen to

Kdo by neznal automobily bavorské produkce s „eMkem“ ve jménu? Divize automobilky BMW v těchto dnech slaví hned „dvojité jubileum“, za kulatých třicet let produkce se ji povedlo vyrobit přesně 300 000 kusů vozidel, která si získala srdce nejednoho fanouška slavných bavoráků.

Jubilejní 300 000 kus vzešel z výrobní linky jen před pár dny a jde o bílé M3 Coupé, které již má svého majitele.

Divize se zpočátku realizovala pouze při výrobě legendárního okruhového speciálu M1, o jehož vzkříšení se spekuluje i dnes. Po skončení výroby M1-ky v roce 1981 se však oddělení zaměřilo na výrobu sportovně laděných modelů pro každodenní jezdění. Za čas své působnosti se však z divize M stala doslova kultovní záležitost a její vozy stále patří mezi ty nevyhledávanější nejen mezi fanoušky modro-bílé vrtule.

Tipy: Test posledního BMW M3, test BMW Z4 M Coupe, test BMW M6.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků