BMW Concept X1: předzvěst „baby SUV“

(video) BMW v Paříži odhalilo předprodukční verzi svého nového kompaktního SUV. V této kategorii hodlá razit svou vlastní cestu.

Automobilka BMW opět přichází s něčím, co veřejnost překvapí a zaujme podobným způsobem, jako tomu bylo u modelu X6, jež se poprvé představil vloni ve Frankfurtu. BMW X1, které má potenciál stát se velmi žádaným vozem, ovšem míří zcela jinam a oslovit má současnou skupinu lidí vlastnících SUV, který však navzdory tomu touží po jakémsi kompromisu. Tentokrát to nemají být ti, kteří chtějí SUV a coupé v jednom, ale ti, kteří od svého SUV vyžadují praktičnost i solidní obratnost. Tyto vlastnosti chce automobilka obsáhnout v modelu X1, který by se ve své sériové podobě měl objevit v průběhu příštího roku.

Podle oficiální tiskové zprávy vytváří automobilka zcela novou kategorii prémiových kompaktů, které své využití najdou především ve městě a při občasných výletech mimo město. Zatímco ani běžné SUV nejsou vhodné pro jízdu v terénu, u tohoto vozu je to snad podle světlé výšky a boční části jasné snad na první pohled. Tím ovšem není vyloučeno, že na rozbitých silnicích si BMW X1 neporadí, ovšem už v lehkém terénu by mohly nastat potíže.

Jak je patrné z označení, prostorově se vůz zařadí pod model X3, od něhož si X1 půjčil systém pohonu všech čtyř kol. Na druhé straně, množství ostatních prvků bude pocházet právě z kompaktní řady 1. Po designové stránce vůz zapadá do aktuálního směrování automobilky, o čemž svědčí třeba neodmyslitelná dvojice mohutných „ledvinek“. Konceptu však rozhodně nelze upřít dynamický vzhled, který je podtržen svalnatými (a možná až příliš kyprými) tvary přídě a zádě. Profil je pak zkrášlen i 19- ti palcovými mnohopaprskovými koly.

BMW X1 se ve své sériové podobě objeví zřejmě již za rok na Frankfurtském autosalonu a s výrobou se začne pár týdnů poté v Lipsku. První kusy by se tak ke svým majitelům mohly dostat již začátkem roku 2010. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept X1
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků