BMW Concept X1: předzvěst „baby SUV“

(video) BMW v Paříži odhalilo předprodukční verzi svého nového kompaktního SUV. V této kategorii hodlá razit svou vlastní cestu.

Automobilka BMW opět přichází s něčím, co veřejnost překvapí a zaujme podobným způsobem, jako tomu bylo u modelu X6, jež se poprvé představil vloni ve Frankfurtu. BMW X1, které má potenciál stát se velmi žádaným vozem, ovšem míří zcela jinam a oslovit má současnou skupinu lidí vlastnících SUV, který však navzdory tomu touží po jakémsi kompromisu. Tentokrát to nemají být ti, kteří chtějí SUV a coupé v jednom, ale ti, kteří od svého SUV vyžadují praktičnost i solidní obratnost. Tyto vlastnosti chce automobilka obsáhnout v modelu X1, který by se ve své sériové podobě měl objevit v průběhu příštího roku.

Podle oficiální tiskové zprávy vytváří automobilka zcela novou kategorii prémiových kompaktů, které své využití najdou především ve městě a při občasných výletech mimo město. Zatímco ani běžné SUV nejsou vhodné pro jízdu v terénu, u tohoto vozu je to snad podle světlé výšky a boční části jasné snad na první pohled. Tím ovšem není vyloučeno, že na rozbitých silnicích si BMW X1 neporadí, ovšem už v lehkém terénu by mohly nastat potíže.

Jak je patrné z označení, prostorově se vůz zařadí pod model X3, od něhož si X1 půjčil systém pohonu všech čtyř kol. Na druhé straně, množství ostatních prvků bude pocházet právě z kompaktní řady 1. Po designové stránce vůz zapadá do aktuálního směrování automobilky, o čemž svědčí třeba neodmyslitelná dvojice mohutných „ledvinek“. Konceptu však rozhodně nelze upřít dynamický vzhled, který je podtržen svalnatými (a možná až příliš kyprými) tvary přídě a zádě. Profil je pak zkrášlen i 19- ti palcovými mnohopaprskovými koly.

BMW X1 se ve své sériové podobě objeví zřejmě již za rok na Frankfurtském autosalonu a s výrobou se začne pár týdnů poté v Lipsku. První kusy by se tak ke svým majitelům mohly dostat již začátkem roku 2010. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept X1
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek