35
Fotogalerie

BMW Concept ActiveE: „jedničkový“ elektromobil

V Detroitu příští měsíc oslaví premiéru studie elektromobilu vycházejícího z BMW řady 1 ve verzi kupé. Žádný „drak” to není.

Již v březnu loňského roku značka BMW oznámila, že zakládá nové oddělení s označením „Project i“, jež má za úkol vyvíjet techniku a nové pohonné soustavy pro automobily určené převážně hustému městskému provozu. Cílem Project i přitom není vyvíjet konkrétní vozidla pro sériovou výrobu, ale zkoumat pokroková řešení, která se mají objevovat v nejrůznějších modelech automobilky BMW. První vlaštovkou bylo loňské Mini E, jež jsme vám představili na tomto místě a nyní se testuje v běžném provozu po celém světě, a je nyní jasné, že vývoj běží na plné obrátky. Zatím poslední vlaštovkou má být právě BMW Concept ActiveE a vy si jej v předpremiéře můžete prohlédnout na přiložených snímcích.  

BMW Active Concept 01.jpg BMW Active Concept 02.jpg BMW Active Concept 03.jpg
BMW Active Concept 04.jpg BMW Active Concept 05.jpg BMW Active Concept 06.jpg

Stejně jako Mini E, i nový ActiveE je určen pro malosériovou výrobu a ve službách vybraných insitucí a jedinců má ověřovat praktickou využitelnost plně elektrického pohonu v běžném provozu. Právě poznatky od těchto motoristů mají pomoci automobilce BMW dokončit vývoj sériových elektromobilů, které hodlá na trhy uvést pod novou značkou v první půli následující dekády. Příklad BMW ActiveE dokládá, že BMW je nyní schopno instalovat elektrickou pohonnou soustavu do karosérie sériového kompaktního vozu, jenž zachová patřičný prostor pro čtyřčlennou posádku i její zavazadla.  

BMW Active Concept 19.jpg BMW Active Concept 20.jpg BMW Active Concept 21.jpg BMW Active Concept 22.jpg BMW Active Concept 13.jpg BMW Active Concept 14.jpg
BMW Active Concept 23.jpg BMW Active Concept 24.jpg
BMW Active Concept 25.jpg BMW Active Concept 15.jpg BMW Active Concept 16.jpg BMW Active Concept 17.jpg BMW Active Concept 18.jpg

V duchu postupně strádajících tradic značky BMW zůstává i ActiveE „zadokolkou“, protože elektromotor pohání právě kola zadní nápravy. A i když to nebude žádný drave, nemá jít ani o brzdu provozu, tato pohonná jednotka bude dávat rovných 170 koní (125 kW), což má vozu postačit ke zrychlení z kldu na 100 km/h pod 9 s a dosažení elektronicky omezené rychlosti 145 km/h.

Motor se v případě brzdění mění v generátor a při akceleraci je zásobován energií z nových li-ionových akumulátorů, jež vzešly ze společného vývoje BMW a specializované společnosti SB LiMotive. Vozu mají zaručit dosah zruba 170 km, přičemž nabití do plné kapacity zabere 4,5 h. Podle dosavadních studií BMW tvrdí, že se jí rekuperací podaří „odbrzdit“ až 75 % běžných provozních podmínek, což má zachytit až 20 % elektrické energie napěchované v baterii před vyjetím. Pokud dojde ke krizové situaci, o spolehlivé zpomalení se postarají konvenční třecí brzdy. 

BMW Active Concept 07.jpg BMW Active Concept 08.jpg BMW Active Concept 09.jpg
BMW Active Concept 10.jpg BMW Active Concept 11.jpg BMW Active Concept 12.jpg
BMW Active Concept 26.jpg BMW Active Concept 27.jpg
BMW Active Concept 28.jpg BMW Active Concept 29.jpg BMW Active Concept 30.jpg
BMW Active Concept 31.jpg BMW Active Concept 32.jpg BMW Active Concept 33.jpg
BMW Active Concept 34.jpg BMW Active Concept 35.jpg
BMW Concept ActiveE

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud