Od kdy je z BMW slibotechna?
Od svého založení.
Vrušující, jakou tam maj další horkou novinku? :-D
Škoda času takový článek číst. Je o ničem.
Zvýšení kapacity není vůbec žádný problém ani dnes, stačí udělat bterku trošku větší. Problémem je zvýšení měrné kapacity, hmotnostní i objemové. O tomhle zlepšení ale v článku není ani zmínka
přesněji zmínka je o snížení hmotnosti, ale bez jakéhokoliv konkrétního čísla.
Ono u toho čarování s procenty je třeba pro úplnost definovat základ ze kterého se vychází. Např. Tesla/Panasonic na úrovni chemie článků udělala čistý pokrok za 5let (mezi lety 2012-2017) cca 6-8%. Prakticky to bylo provedeno jedním skokem v roce 2015 vylepšením článků z cca 3200mAh na 3450mAh (plus/mínus trolejbus). Nicméně základ tvořil to nejlepší na trhu co se týče energetické hustoty.Pokud BMW tvrdí, že zlepší své články o 20% tak je to moc pěkné, ale současný vztažný základ 33,2kWh baterie BMW i3 má energetickou hustotu na úrovni článků cca 50% k tomu co nasadila Tesla v roce 2012. Řečeno polopatě, když by se obsah současné bateriové krabice BMW i3 vysypal do popelnice a vložily se tam rozměrově uzpůsobené moduly Tesla tak se lze okamžitě dostat někam blízko k 70kWh.
Myslím, že většina tu nepochopila, že je v článku řeč o obyčejných olověných startovacích bateriích v běžných autech... ;-)
Jestli je řeč o startovacích "olověnkách" (což není trollíku, viz poslední odstavce) a jejich náhratě za Li-Ion, tak jednoznačně lžou, protože taková náhrada bezpečnější není. Stačí jako příklad pro laiky už to, jak se to chová v mobilech atd. Pokud se bavíme obecně, tak jakékoliv zvyšování kapacity rovná se automaticky snižování bezpečnosti, protože pokud platí fyzikální zákony (což platí, na tom žádní eurounijní kašpaři svými novelami nezmění zhola nic), tak také platí, že čím víc uložené energie, tím víc rizika (a naopak čím míň rizika, tím míň uložené energie) - a to nezávisle na technologiích, ty na této zákonitosti nemohou změnit vůbec nic (je to dáno velikostí a "energetickou vydatností" molekul, učastnících se chemických reakcí - a ta se také nedá změnit novelou).http://petr-kubac.blog.cz/1701/elektromobily-nebudou...
Sorry ale "cim viac energie, tym vacsie riziko" je ultrazvast. Nezalezi na tom, kolko je v niecom energie ale: a) Ako tazko, ci komplikovane k danej reakcii v zariadeni dojde. b) Ci ma reakcia z podstaty konstrukcie zariadenia negativnu, alebo pozitivnu vazbu, to jest ci v pripade poruchy/nekontrolovaneho priebehu ma tendenciu vcas ukoncit seba samu, alebo naopak naberat na intenzite do katastrofickych rozmerov. Napriklad take nadkriticke mnozstvo obohateneho plutonia na stole je z hladiska rizika destrukcie vybuchom ovela bezpecnejsie, nez hrniec nitroglycerinu, hoci ma schopnost uvolnenia energie nepomerne vyssiu.
Něco se děje, pořád nám slibují, že příští rok budou baterky o 200% lepší a teď najednou BMW vyhlásí, že baterky bude mít za 10 let o 20% lepší. To to teda moc růžově nevypadá.
Jestli ma dnes nekdo prehled o (moznostech, vyhlidkach) bateriich, tak jsou to specializovane bateriove/technologicke firmy (laboratore) a Elon Musk.
Pan Musk skupuje nabíjecí tužkovky Samsung a z toho lepí své bateriové bloky. Jestli má tříletý Musk junior ve svém elektroatíčku čtyři tužkovky Musk senior má v každém asi 10000 tužkovek. Tolik asi o specializované firmě pana Muska.
Co pan Musk (ne)kupuje je irelevantni. Dulezite je, co (ne)vi o tom, co se kuchti a pripravuje v oboru, protoze je to celkem zasadni pro jeho auto-byznys.
Pro jeho byznys je zásadní úvěrová linka a hlavně politický a mediální nátlak na ovládané stádo. Reálně je elektroauto stále nekonkurenceschopné.
Zelí opět za 5! Všechno máš blbě :-P
Pokud vím, tak Musk má nakoupené linky a technologie od Panasonicu, ne Samsungu. Každopádně nedělá v tomto směru nic revolučního, jen škáluje výrobu a "přebaluje" běžné články.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.