BMW chystá radikální změnu baterií pro rok 2026. Budou i bezpečnější

Německá automobilka pro rok 2026 připravuje radikální změnu svých baterií. Kapacita má být větší o 15-20 %.

Německé BMW očákává v roce 2026 průlom v technologii svých baterií. Do této doby je chce mít připravené pro výrobu. 

Inovované baterie mají být založené na lithium-iontové technologii. Má ale dojít k výměně kapalných elektrolytů za pevné. Počátečním cílem tohoto kroku je zvýšení kapacity o 15-20 %.

Elektromobily | Byznys

Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Mezi další výhody patří výrázné snížení hmotnosti. Sníží se také riziko požáru, proto už nebude potřeba tolik bezpečnostních prvků baterie. To umožní změnu v balení a skladování. 

Baterie už jsou ve vývoji a do 10 let mají jít do výroby. Klíčovým důvodem zdržení má být dlouhodobé testovaní jejich výdrže. 

Design | Byznys

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Další krok ve vylepšování baterií BMW má přijít už příští rok v modelu Mini Cooper E a zcela elektrické verzi nové generace BMW X3. 

"Plug-in auta jsou rychlejší, tišší a mají lepší akceleraci. Nastavila ale nová měřítka pro CO2 a ekonomiku. Všechno se to pohybuje ve směru legislativy. Chceme jít cestou zlešování motorů vedle elektrických pohonných jednotek," znějí hlasy z německé automobilky. 

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků