BMW chce změnit své showroomy. Mají být více interaktivní

Automobilky postupně přestanou podporovat tradiční showroomy. Plánuje to alespoň BMW, kterému se široká paleta modelů již nikam nevejde.

Jak budeme nakupovat auta v horizontu deseti až dvaceti let? Automobilky se zřejmě k získání zákazníka budou snažit využívat moderní technologie. U svého prodejce v blízké budoucnosti očekávejte bližší propojení internetových aplikací a virtuální konfigurátory. „Nic se nezmění ze dne na den, ale rozhodně nemůžu říci, že prodej nových vozů bude za deset až patnáct let vypadat stejně, jako dnes,“ říká Michele Fuhs, šéf prodejů BMW.

Není náhodou, že se k tématu vyjadřuje jako jeden z prvních právě zástupce bavorské značky. Vždyť nabídka BMW je dnes tak široká, že ani v těch větších showroomech není možné vystavit všechny modely. Oproti dobám, kdy si bavorští vystačili s řadou 3, 5 a 7 je to výrazný rozdíl.

BMW | Premiéry

Sedan BMW řady 1 bude exkluzivitou pro Čínu. Cílovkou jsou mladí

Jednou z možností, jak lze tradiční autosalony nahradit, je digitální showroom, se kterým již dnes experimentuje například Jaguar či Hyundai. Spolu s těmito technologiemi se také očekává přesun autosalonů z městských periferií na bulváry. „Musí dojít k revoluci, nemůžeme si dovolit stavět v centru Amsterdamu tak velký showroom, jaký bychom při současném způsobu prodeje potřebovali,“ vysvětluje Fuhs.

Nové pojetí prodeje automobilů se BMW chystá postupně implementovat již od roku 2018. Tento záměr připomíná směřování světových autosalonů a veletrhů. Ani ty už nebudou existovat tak, jak je dnes známe. Značky je v čím dál větší míře opouštějí a věnují se cíleným akcím pro své zákazníky. 

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 165 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků