BMW bude čínské Brilliance dodávat motory TwinPower Turbo (N20)

Značka BMW prohlubuje spolupráci s čínskou automobilkou Brilliance i svoji přítomnost na čínském trhu.

Automobilka BMW bez větší parády otevřela své nové vývojové středisko v Šanghaji. Jeho úkolem bude výzkum a vývoj produktů BMW nejen pro Čínu, ale také pro celý region, což má vést k přesnějšímu zacílení automobilů na místní zákazníky a jejich potřeby. Podobná střediska BMW provozuje také v Tokiu se zaměřením na hybridní pohonné soustavy a akumulátory a v Kalifornii, kde se soustředí především na vývoj multimediálních systémů. V Šanghaji budou spolupracovat se zahraničními výzkumnými středisky i mnichovským velením BMW na přípravě specifických vozů pro celý region.

Klepněte pro větší obrázek
Nové vývojové středisko BMW v Šanghaji (foto: ChinaCarTimes)

Ale to nejsou jediné novinky z Číny. Již několik let se hovoří o prohloubení spolupráce mezi automobilkou BMW a firmou Brilliance Jinbei Automotive, která nyní dostává ostřejší kontury. Má jít o společný vývoj luxusního MPV pro čínské zákazníky, což je segment pro BMW dosud nepoznaný. Brilliance v současnosti vyrábí hned několik modelů třídy MPV, ovšem ty vycházejí vesměs ze zastaralé konstrukce Toyota HiAce.

Brilliance v Paříži představí hned čtyři modely

Toto MPV ale má být něčím docela jiným. Konstrukce má být zcela nová a na jejím vývoji se budou podílet konstruktéři BMW, kteří zároveň poskytnou svůj relativně moderní, teprve od roku 2011 vyráběný zážehový čtyřválec N20 s objemem 2,0 l a přeplňováním dvojitým turbodmychadlem TwinPower. Ten v současnosti najdeme ve většině modelových řad BMW od jedničky F20 (128i) přes X3 F25 (xDrive20i) až po pětku F10 (528i) a dvoumístný model Z4 E89 (sDrive20i).
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků