BMW Active Tourer: revoluce představena

25 komentářů

lethal924
29. září • 7:30

..., na straně druhé prostorově nehospodárné rozmístění pohonného ústrojí zasahujícího převodovkou mezi přední sedadla a ztráty samostatně uloženého a spojovacím hřídelem hnaného diferenciálu u zadní nápravy.Zdá se to jen mě, nebo ta věta nedává smysl?

Patas
29. září • 13:04

No je to teda souveti jak krava, ale ja to nakonec pochopil…

lethal924
30. září • 7:48

Výkonové ztráty. Už mi to taky došlo :-)

KarelAntonin
27. září • 14:56

Teda to už není ani BMW. Nevím proč bych měl v tomto případě platit pouze za značku. Pokud si člověk kupuje BMW tak chce skutečně BMW i se všema jeho charkteristickými vlastnostmi a ne auto co má na kapotě znáček BMW to si ho pak můžu přilípnout na daleko levnější auto.

XAWAX
27. září • 15:56

A kdo ti brani?

marepa
17. září • 22:27

jako vypada dobre .. to ne ze ne ale bojim se ze to bude az prilis drahe .. a hybridni provoz to jeste prodrazi .. nevim jak moc uspesni budou .. byt samozrejme maji eso v rukavu a to je znacek BMW .. na to lidi proad jeste trochu slysi .. i kdyz Audi zacina byt vic in

marepa
17. září • 22:30

takze abych to upresnil .. mit tohle s 3.0 motorem nejlepe v M ladeni .. tak by se mi to rozhodne libilo ... jako hybrid s 3 valcem za dost mozna stejne penize rozhodne ne

Vana666
17. září • 9:15

Trochu chybí informace co vlastně bude napájet elektromotor až se vyčerpají baterie. Je tam někde i nějaký generátor, nebo se baterky dobíjejí jen rekuperací přes zadní elektromotor, nebo se snad nedobíjejí vůbec ?

lethal924
17. září • 15:43

Taky me to trochu trklo, ze plug-in hybrid ma benzinem pohanenou predni napravu. Jaky je tedy rozdil mezi obycejnym hybridem? Nebo je vyraz plug-in stejne cool jako hd a 3d tak to proste budeme davat vsude? :-)

XAWAX
27. září • 15:55

Rozdil mezi 'obycejnym hybridem' a plug-in hybridem je zasadni. Nez priste polozis tak hloupy dotaz, zkus si to nejdriv aspon vygooglit.

lethal924
29. září • 7:53

Mas recht, uznavam chybu. Nevim proc jsem si myslel ze puvodni prius mel taky zasuvku a ze rozdil je v tom co pohani kola :-/

hugo
17. září • 8:26

Podle clanku ma podelne ulozeny motor vpredu a hnana zadni naprava temer idealni rozlozeni hmotnosti ... to je nesmysl, nebot idealni rolozeni hmotnosti ma motor ulozeny mezi napravami.

Zelí
17. září • 17:09

Vozy bmw mají všechno jiné než ideální rozložení hmotnosti. Klasické uspořádání pohonu vyžaduje posazení motoru poměrně výrazně za přední nápravu obvykle deset až dvacet centimetrů, což bmw nemá a nikdy nemělo. Klasické uspořádání můžeme shlédnout např na voze mercedes cl, ale ouha při dodržení tohoto uspořádání vznikne při délce 4.5 metru pouze dvoumístné kupé. To už v šedesátých letech donutilo výrobce aut s motorem v předu a pohonem zadních kol k tomu, že motor pošoupli dopředu nad přední nápravu. Tak mohli udělat prostorově konkurenceschopný sedan. Jenže ouha vzniklo auto směrově nestabilní. Z toho plynoucí naprosto fatální nehody. Pan Dubček by o tom mohl vyprávět, kdyby to přežil.. Takže báchorky z prospektů bmw o ideálním rozložení hmotnosti bych doporučil ne-pa-pou-ško-vat !!!!

dařbuján
27. září • 14:57

Zdravim, co delam spatne kdyz jezdim v zadokolkach bmw uz cca 10 let a nohu z plynu jsem sundal ve vyssich rychlostech i na desti vickrat a nikdy jsem zadnou nestabilitu nepocitil?

Zubesuch
28. září • 13:25

To je celé Zelí. Jeho príspevky si so smiechom prečítam už nejakú dobu ako skvelý joke. Jediné auto so zadným náhonom, ktoré riadil bola 120L. Vymyslí si hovadinu len aby mohol nadávať na BMW. Každý človek, ktorý si vie spočítať 2+2 si už všimol, že to celkom s objektivitou nebude in Ordnung. Takých sra*iek ako on môžem napísať a povymýšlať za noc za kýbel. Ako som videl 87548 nehôd kde audi a vw išlo von po nose. Je možné, že ma teraz bude presviedčať pseudofundovanými kecami z fyziky, kde síce povie A ale nepovie B. Radí tu ostatným aby si zaplatili postgraduál na strojnej fakulte a vzdelali sa, pritom jemu samému štúdium strojariny očividne veľa nedalo. Pretože na univerzite by si sa mal naučiť prezentovať fakty a nie fabulu. Tvoje "argumenty" sú okresané, neúplné, zavádzajúce. Krásne využívaš pri argumentácii klam dekompozície. Neviem či to robíš schválne, alebo si len myslíš, že ovládaš strojarinu. Pravdepodobne si skúsený rečník, ale nie strojár.Zelí krvopotne zastáva názor o tom ako je koncepcia s motorom v predu (nad prednou nápravou) a zadným náhonom (koncepcia FR) nestabilná, pomalá, nepredvídateľná etc. Klasické mylné usudzovanie. Pretože nie každá. Váha auta sa rozkladá na na 4 kolesá.
Weight distribution pri m3 e36 je F/R= 49.8/ 50.2. A je uplne jedno či bude mať 100kg motor na prednej náprave alebo 20kg motor v prednej smerovke.Špeciálne pre teba Zelí: Ako môže konštrukčne tak neohrabaná koncepcia automobilu ako je M3e92 gt2 s motorom vpredu a zadným náhonom v ALMS sériách v GT 2011 vyhrať? Nebude to vyvážením? Dokonca boli prví aj v roku 2010. a porazili aj Ferrari team s Italiou aj Ford GT-R. Veď to BMW by sa podľa tvojej (ne)vedomosti malo točiť v hodinách v prvej zákrute. Bež im tam chlapcom od Rahalu povedať, že sú fušeri a nech to BMW spustia z kopca. Teším sa na tvoju fundovanú reakciu. Určite to bude dojímavé.

Patas
28. září • 17:55

No ja taky zjistuji, ze jsem dodnes zil v bludu! A nebo byly a jsou moje BMW nejaky polamany, protoze se chovaji dokonale predvidatelne, delaji presne co chci a nikdy me zadny nijak nemile neprekvapilo… Zeli, uplne z Tebe citim svou zenu, ale to neni urazka, pac je hezka a chytra, ale taky se vehementne a skoro nekriticky drzi predohrabu…

Tom14
17. září • 23:26

Covece Zeli, Ty jsi upadlo…? Jelo jsi nekdy v BMW? Zrejme ne, navic to vypada, ze Ti nekdo s BMW musel hodne ublizit, nesrazilo Te nejake auto teto znacky z trikolky? Hele, co do rozlozeni hmotnosti, kdysi jsem byl na tlumicich se Sierrou, kde mi to u prazdnyho auta ukazalo 51:49%. Uz se na ty ody na VW a napadani BMW vykasli, nebyt nich, tak Tve prispevky az tak mimo misu nebyvaji

Zelí
27. září • 14:19

Na rozdíl od tebe jsem byl svědkem dvou nehod bmw na dálnici, které zapříčinila směrová nestabilita. Stačilo, že sundali nohu z plynu a bylo vymalováno. Auto rok staré na odpis. Pokud sis nevšiml tak ford z tohoto uspořádání potichoučku vycouval. Ani ho nenapadlo nad tím brečet, byl rád, že v tichosti z toho zmizel.
A bmw hledá taky díru kudy ven. Nic jiného to není.
A revoluce, jaká revoluce tou byl přední pohon před sedumdesáti lety.

Tom14
17. září • 23:29

Jo, a ted si nejsem uplne jistej, ale myslim, ze pan Dubcek tehdy havaroval ve Scorpiu.

Zelí
27. září • 14:24

Pan Dubček havaroval na přímém úseku dálnice za deště v závratné rychlosti 140 km/h. Pan Rezník zkušený řidič dal nohu z plynu a vozidlo ztratilo směrovou stabilitu, bylo neovladatelné a podle světků se roztočilo a jelo i zádí napřed. Klasický případ nehody bmw. Tohle by se mu nestalo i kdyby jel ve stejném místě třeba favoritem, který má světe div se stejné uspořádání jako tohle "revoluční" bmw. Zadohrab bmw je šmejd, který nemá na veřejné komunikaci co pohledávat.

Vasil Ujec
17. září • 9:05

to je otazka, motor uprostred podle me neni pro kazdeho.
Limit prichazi rychle a bez varovani, nikdy nevis, jestli utrhnes driv predek nebo zadek, rizeny smyk je taky mnohem obtiznejsi nez u klasicke koncepce...
podle me je klasicka koncepce dobra, koncepce transaxle s prevodovkou u zadni napravy to posouva kousek dal a motor uprostred je ultimativni reseni .. na okruhu je mozna nejrychlejsi ale v realnem provozu je suverenne nejnevyzpytatelnejsi.Jak to tak pujde dal tak jeste budem brecet a shanet po bazarech posledni jednickova BMW stavajici rady :-/

Vasil Ujec
17. září • 8:07

Nevim, ale z lidi se asi pomalu stavaji decka, respektive neco horsiho, nez decka.
Nepredpokladam, ze by Nemci nemeli na benzin, pri jejich prumernych platech to je smesna polozka (asi jako by u nas stal litr 7 korun).
Proc teda delaji auta ktera vyzaduji dobijet na kazdem rohu, jinak nebudou jezdit za 2.7l na 100 ale spise za 7.5l na sto ? Aby vypadali cool, aby meli na displeji desitky budicku, ktere zobrazuji jak se energie preliva mezi nadrzi, baterkama a rekuperaci od brzd ?
Me to neprijde ani moderni, ani ekologicke, ale uchylne, nezlobte se. Po zapocteni hmotnosti auta navic, technologicke narocnosti vyroby navic, nakladu na vybudovani dobijecich stanic a zadotovani elektriny v nich, nakladu na opravy aut a dobijecich stanic a rychlost, s jakou to cele zastara to je naprosto cisty priklad, jak funguje vrcholna konzumni spolecnost v dobe upadku: vymysli se nejaky pseudoproblem (treba ze spotreba auta musi byt pod 3l benzinu/100km), nasledne inzenyri vymysli slozite a neefektivni "reseni" a nasledne se lidi zblbnou, ze kdo si takove auto neporidi, je spolecensky menecenny, hloupy a zpatecnicky.
Ne ze bych byl proti elektromobilum, ale pokud tady nebude opravdu efektivni zasobnik na elektrinu srovnatelny s energetickou hustotou benzinu a s rychlosti nabiti srovnatelnou s rychlosti doplneni nadrze, tak nema cenu elektromobily a hybridy vubec vyvijet a dotovat. Pral bych BMW, aby na tom prodelali gate, stejne jako Opel na Ampere.

ja
27. září • 12:47

Duvod je jednoduchy - protoze jinak budou automobilky trestany. Pokud nemaji ci nebudou mit predem stanovene procento prodanych aut se spotrebou / CO2 emisemi pod EU danou hranici, ceka je financni pokuta.Navic v nekterych zemich se silnicni dane prevedly na CO2 dane a auta s jinou nez extremne nizkou spotrebou jsou zatizena vyssimi danemi pri nakupu i provozu.

Art Vandelay
17. září • 10:13

Chod im to do BMW vysvetlit....

lethal924
17. září • 15:44

Nejen do bmw. Tohle by se melo vysvetlit vsem na planete

Doporučujeme

Články odjinud