BMW Active Tourer: revoluce představena

V Paříži světlo světa právě spatřila studie přelomového modelu z dílen BMW. Poslední pravověrné zklame, ale v podstatě jen přichází nevyhnutelné.

Značka BMW dosud zůstávala poslední výspou zastánců klasické koncepce evropských prémiovek, když i její nejlevnější model BMW 116i disponoval motorem uloženým vpředu podélně a pohonem zadních kol. Na jedné straně takřka ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy, na straně druhé prostorově nehospodárné rozmístění pohonného ústrojí zasahujícího převodovkou mezi přední sedadla a ztráty samostatně uloženého a spojovacím hřídelem hnaného diferenciálu u zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW Active Tourer Concept: úkrok, ale hlavně naděje...

Konfigurace čistě „řidičská“, ale za vyloženého puristu značku BMW mezi producenty sportovně střižených automobilů jistě už dávno považovat nelze. Za příklad poslouží jistým způsobem degradovaná, letos 40 let slavící divize BMW Motorsport GmbH, jež se stala ideovým základem pro založení samostatného oddělení M Performance opřeného o trojnásobně „foukaný“ diesel M50d.

Na autosalonu v Paříži se dnes nejširší veřejnosti představila koncepční studie BMW Active Tourer Concept, jež se ale nemá nijak významně lišit od sériového modelu, který zahájí své prodeje na evropských trzích ještě během následujícího kalendářního roku. Produkční verze bude zřejmě velmi podobná této studii, snad až na ráfky kol, jež budou v základu spíše šestnáctipacové než dvacetipalcové.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po stylistické stránce bude novinka do značné míry vycházet z aktuálních řad BMW

Úkol novinky je jasný: při zachování maxima ze stylistických motivů aktuálních modelů značky BMW postavit ryze prakticky střižený vůz, jenž bude schopen přímo zaútočit zejména na nový Mercedes-Benz B-Class. Bude to vlastně jakési Gran Turismo vyšlechtěné z BMW 1 po vzoru BMW 5 GT, ovšem se zcela jinou podlahovou plošinou. Ta nese označení UKL1 (připravena je pro jistotu hned ve dvou délkách rozvoru náprav) a dle předchozích předpokladů poslouží také zcela nové generaci kompaktních vozů Mini.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Telematika sériové verze vyrazí uživatelům dech

Nové BMW, vyšlechtěné ze studie Active Tourer Concept, bude 4 350 mm dlouhé, 1 834 mm široké a 1 560 mm vysoké, což je pro srovnání jen o 9 mm méně, 48 mm více a o 3 mm méně než u již zmíněného Mercedesu-Benz B Class. O pohon pařížské studie se postará hybridní soustava typu plug-in (tedy s možností dobíjení z externích zdrojů a schopností jízdy bez asistence spalovacího motoru).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér nabídne dostatek prostoru a pohodlnější nastupování na výše uložená sedadla

Jejím středem se přesto stává zcela nový tříválec s objemem 1,5 l, přeplňováním a přímým vstřikováním a náhonem předních kol, jenž bude spolupracovat se synchronním elektromotorem pohánějícím kola zadní nápravy. Celý systém má nabízet kombinovaný výkon 190 koní (140 kW), vůz rozjede přes 200 km/h a nabídne mu zrychlení z klidu na 100 km/h za méně než 8 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na přípravě tohoto modelu si u BMW dali opravdu záležet

Vůz na čistě elektrický pohon urazí vzdálenost až 30 km. Průměrná spotřeba má činit 2,5 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 60 g/km, ale mějme na paměti, že se do toho počítá také energie načerpaná do akumulátorů z externích zdrojů. Je však jisté, že se nakonec nový, příčně uložený tříválec 1,5 l objeví v novém, přelomovém BMW v zážehových i vznětových verzích také bez elektrické asistence.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků