BMW Active Sound Design: umělý zvuk pro M5

BMW připravilo pro novou generaci M5 poněkud zvláštní a skoro až kontroverzní novinku. Systém zvaný Active Sound Design totiž uměle reprodukuje přes audiosystém zvuk motoru do kabiny. Tahle „vychytávka“ má přinést posádce sedící uvnitř automobilu ještě větší zážitek z jízdy v případech, že si to bude přát. Zároveň nemá hlukem příliš obtěžovat okolí a také by měla zpříjemnit jízdu na delší vzdálenosti.

Čtěte také
BMW M5 F10: venku včetně podrobností
BMW M5: známe ceny a ukážeme vám novou reklamu (+ video)

Řídící jednotka zpracovává digitální signál a upravuje ho podle aktuálních otáček, zatížení motoru, rychlosti a spousty dalších údajů. Active Sound Design je další z řady systémů, které mění své chování v závislosti na tom, jaký jízdní režim si řidič vybere. Jak známo, Sport nebo Sport+ upravuje chování tlumičů, převodovky, motoru atd. a nově také zvuk reprodukovaný do kabiny.

Možná to je sofistikované a možná z toho budou mít i někteří zákazníci radost, každopádně to na nás působí až příliš uměle. Tím spíš, že stejný zvuk motoru si v podstatě můžete nechat naimplantovat do elektrického Smartu. Nestačily by klasické elektronicky ovládané klapky ve výfuku?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků