BMW 760i a 760Li: nové vrcholy třídy?

Vrcholná verze vlajkové lodi BMW je venku a spolu s ní i většina faktů. Bude mít navrch nad špičkami nabídek Audi a Mercedesu?

V souvislosti se zahájením newyorkského autosalonu zveřejnila automobilka BMW první informace o vrcholné motorizaci nové „sedmičky“, která z pomyslného trůnu sesazuje pětilitrový osmiválec. Spekulace, že dvanáctiválec se v nabídce agregátů vlajkové lodi BMW tentokrát neobjeví, se tedy naštěstí nepotvrdily a my se pojďme podívat na první čísla, jimiž se bude chlubit 760i a 760Li.

Téměř od základů přebudovaný přeplňovaný dvanáctiválec se pyšní výkonem 400 kW / 544 koní při 5 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 750 Nm, který dosáhne již při 1 500 ot./min. Nová V12 disponuje systémem přeplňování TwinPower Turbo Technology, což není nic jiného, než klasické přeplňování turbodmychadly kombinováno s variabilním časováním ventilů VANOS a vysokotlakovým vstřikováním paliva.
Novinka slibuje dynamický a kultivovaný chod, přičemž sama automobilka se pochlubila tím, že jde o jeden z nejlepších a nejdokonalejších motorů v dané třídě a samozřejmě o vrchol nabídky automobilky. Dynamičnost naznačují údaje o zrychlení, z nuly na 100 km/h to 760i zvládne za 4,6 vteřin. Podívejme se ještě na spotřebu, i když u agregátů tohoto typu to není právě nejdůležitější parametr, nicméně konstruktéři mysleli i na její snižování a proto je novinka opatřena několika systémy snižování spotřeby a emisí pod dobře známým společným názvem EfficientDynamics. I díky tomu se průměrná kombinovaná spotřeba podle údajů výrobce pohybuje kolem 12,9 l/100 km. U verze Li s prodlouženým rozvorem o 14 centimetrů musíme ovšem rátat s poněkud pomalejším zrychlením a vyšší spotřebou, ovšem rozdíly nejsou nijak dramatické a v praxi snad jen stěží rozpoznatelné.
Vrcholná verze modelové řady se však může pochlubit ještě moderním osmistupňovým automatem od společnosti ZF, který byl upraven speciálně pro tento model, což zahrnuje i větší převodový rozsah. Tato převodovka však nebude pouze výsadou nejvyššího modelu, ale podle oficiálních informací se již brzy rozšíří i do nižších tříd.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
 Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW 760i
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků