BMW 750i s výkonem navýšeným na 720 koní

Málo známá německá ladičská společnost Tuningwerk představila supersilné provedení !limuzíny“ BMW 750iL.

Nejprve k těm uvozovkám v perexu. Opravdové limuzíny, tedy sedany s dělicí stěnou za sedadlem řidiče, se dnes již prakticky nevyrábějí, ale jsme často svědky toho, že pojmem limuzína reklamní slogany označují i některé sedany nižších tříd. V případě BMW 750iL s prodlouženým rozvorem náprav si ale dovolím udělat výjimku, s ohledem na vnější i vnitřní rozměry tohoto mastodonta se jej nebojím limuzínou nazvat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prodloužená „sedma“ není na první pohled zrovna ideálním základem pro zvyšování jízdních výkonů, ale pánové z německého Tuningwerku to zřejmě vidí jinak. Jak bylo řečeno již výše, vycházeli ze sériové limuzíny BMW 750iL opatřené přeplňovaným zážehovým osmiválcem s objemem 4,4 l, který ve svém standardním odladění dosahuje výkonu 407 koní (300 kW) a točivého momentu rovných 600 Nm. BMW 750iL s pohotovostní hmotností 2 055 kg zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,3 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud by se vám tyto parametry zdály jako nedostatečné, Tuningwerk připravil řešení v podobě dvou ladičských označených GT Edition a RS Edition. Ta krotší disponuje posílením na 530 koní (390 kW) a 740 Nm, což takto upravenému vozu BMW 750iL umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosáhnout rychlosti 310 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud vám ani tato porce není dost dobrá, můžete si objednat BMW 750iL s kitem RS Edition. Ten zvyšuje výkon až na 720 koní (530 kW) a točivý moment na enormních 1 090 Nm a vůz údajně zrychlí z klidu na 100 km/h již za 3,5 s a pokoří hranici 350 km/h. Součástí obou úprav jsou také výkonné uhlíko – keramické brzdy, sportovní výfuková soustava, decentní aerodynamické doplňky včetně odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru, kapota vyrobená z uhlíkových kompozitů nebo dvacetipalcové, černě lakované ráfky s pneumatikami Pirelli P-Zero.

A cena za tyto přestavby? Za GT Edition dáte v přepočtu 3 700 000 Kč, zatímco BMW 750iL RS Edition vás přijde na 4 910 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků