Málo známá německá ladičská společnost Tuningwerk představila supersilné provedení !limuzíny“ BMW 750iL.
Nejprve k těm uvozovkám v perexu. Opravdové limuzíny, tedy sedany s dělicí stěnou za sedadlem řidiče, se dnes již prakticky nevyrábějí, ale jsme často svědky toho, že pojmem limuzína reklamní slogany označují i některé sedany nižších tříd. V případě BMW 750iL s prodlouženým rozvorem náprav si ale dovolím udělat výjimku, s ohledem na vnější i vnitřní rozměry tohoto mastodonta se jej nebojím limuzínou nazvat.
Prodloužená „sedma“ není na první pohled zrovna ideálním základem pro zvyšování jízdních výkonů, ale pánové z německého Tuningwerku to zřejmě vidí jinak. Jak bylo řečeno již výše, vycházeli ze sériové limuzíny BMW 750iL opatřené přeplňovaným zážehovým osmiválcem s objemem 4,4 l, který ve svém standardním odladění dosahuje výkonu 407 koní (300 kW) a točivého momentu rovných 600 Nm. BMW 750iL s pohotovostní hmotností 2 055 kg zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,3 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h.
Pokud by se vám tyto parametry zdály jako nedostatečné, Tuningwerk připravil řešení v podobě dvou ladičských označených GT Edition a RS Edition. Ta krotší disponuje posílením na 530 koní (390 kW) a 740 Nm, což takto upravenému vozu BMW 750iL umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,2 s a dosáhnout rychlosti 310 km/h.
Pokud vám ani tato porce není dost dobrá, můžete si objednat BMW 750iL s kitem RS Edition. Ten zvyšuje výkon až na 720 koní (530 kW) a točivý moment na enormních 1 090 Nm a vůz údajně zrychlí z klidu na 100 km/h již za 3,5 s a pokoří hranici 350 km/h. Součástí obou úprav jsou také výkonné uhlíko – keramické brzdy, sportovní výfuková soustava, decentní aerodynamické doplňky včetně odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru, kapota vyrobená z uhlíkových kompozitů nebo dvacetipalcové, černě lakované ráfky s pneumatikami Pirelli P-Zero.
A cena za tyto přestavby? Za GT Edition dáte v přepočtu 3 700 000 Kč, zatímco BMW 750iL RS Edition vás přijde na 4 910 000 Kč.