BMW 750d oficiálně: Má nejvýkonnější naftový šestiválec na světě

Mnichovská automobilka svůj vznětový klenot představila už před několika týdny na motorovém sympoziu a my jsme vás o něm samozřejmě informovali. Teď už je ale všechno oficiálně černé na bílém, takže se na ten nejvýkonnější vznětový šestiválec na světě pojďme podrobněji podívat.

Zajímavosti | Technika | BMW | Palivo

BMW má diesel 3,0 l se čtyřmi turby. Musí mít omezený výkon

Nový řadový šestiválec o objemu tří litrů disponuje systémem vícestupňového přeplňování hned čtyřmi turbodmychadly. Vysokotlakou část tvoří dvojice turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek, nízkotlakou část nově tvoří dvě menší turbodmychadla s rychlejší reakcí. 

Vždy by měly být v činnosti obě nízkotlaká turbodmychadla a jedno vysokotlaké, pouze při intenzivní akceleraci z volnoběžných otáček dojde k odpojení jednoho z dvojice nízkotlakých turbodmychadel obtokovými ventily. Druhé vysokotlaké turbodmychadlo se aktivuje při překročení přibližně 2500 otáček. Systém přímého vstřikování pracuje s tlakem 2500 barů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již brzy se nový agregát dostane i do dalších modelů značky

Díky tomu se výkon vyšplhal na 294 kW (400 koní) při 4400 otáčkách a maximální točivý moment na 760 Nm v rozmezí od 2000 do 3000 otáček. Již od 1000 otáček budete mít pod pravým kotníkem k dispozici 450 Nm.

Díky tomu zvládne BMW 750d xDrive pokořit stokilometrovou rychlost za 4,6 sekundy, prodloužená verze L potřebuje o desetinku více. Navzdory vyššímu výkonu se však podařilo snížit kombinovanou spotřebu o 11 %, což představuje spotřebu v rozmezí 5,9 až 5,7 l/100 km.

Nezbývá než dodat, že do prodeje se BMW 750d xDrive dostane v červenci letošního roku, další modely ale na nový motor jistě nebudou dlouho čekat.

 

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků