BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

Značka BMW plánuje nejlevnější provedení své vlajkové lodi, sedanu řady 7 se zážehovým dvoulitrem. Označení 720i vypadá poněkud bizarně, ale fungovat by to asi mohlo…

(Aktualizováno, 27. 1. 2014 10:15: tato aféra vznikla pouhou nepozorností pracovníka BMW, namísto "740" napsal "720"...)

Jen na moment se na německých stránkách automobilky BMW objevila zmínka o připravovaném modelu 720i, ale pozorný čtenář serveru Jalopnik jej stihl zachytit. Zvláště v konfrontaci s aktuální generací konkurenčního modelu Mercedes-Benz třídy S (W222) „sedmička“ od BMW F01 začíná poněkud zaostávat. Zatím poslední facelift pro BMW řady 7 přišel už před dvěma lety, nicméně generace F01 je nyní ve výrobě již šestým rokem. Nové verze by tak mohly podpořit zájem veřejnosti a prodeje ještě před tím, než se představí následnická generace.

Video | BMW | Hybridy

BMW 7: prohlédněte si facelift na videu

Jak jsme naznačili výše, v dohledné době bychom se mohli dočkat premiéry nejlevnějšího modelu BMW 720i. O jeho pohon by se s nejvyšší pravděpodobností měl postarat zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, přeplňováním a výkonem 184 koní (135 kW) známý třeba z aktuálních vozů 320i nebo 520i. Ačkoli to vypadá přinejmenším divně, sedmička by i s tímto motorem mohla uspokojit základní požadavky méně náročných zákazníků na jízdní dynamiku.

Klepněte pro větší obrázek
BMW 720i: připravovaná verze základního provedení sedmičky...?

Například model BMW 520i (i pro pětku je tento motor základní verzí) s ním v kombinaci se samočinnou převodovkou při pohotovostní hmotnosti 1 690 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosáhne rychlosti 233 km/h. BMW 720i by mohlo být zhruba o metrák těžší, takže zhoršení dynamických parametrů by nemuselo být nijak fatální, odhadujeme z 0 na 100 km/h za 8,5 s a nejvyšší rychlost 225 km/h.

BMW

BMW 7 pro rok 2010: 740d, 4x4 i M paket

Aktuálně nejlevnější sedmičkou je nyní verze 730d, jež jako jediná začíná včetně DPH na částce těsně pod 2 mil. Kč. Pokud se BMW 720i stane opravdu skutečností, mohlo by cenu nejdostupnější verze stlačit zhruba na 1,75 mil. Kč, přičemž u fleetových zákazníků, mezi něž novinka evidentně míří, by byly ceny samozřejmě ještě daleko zajímavější…

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků