BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

Značka BMW plánuje nejlevnější provedení své vlajkové lodi, sedanu řady 7 se zážehovým dvoulitrem. Označení 720i vypadá poněkud bizarně, ale fungovat by to asi mohlo…

(Aktualizováno, 27. 1. 2014 10:15: tato aféra vznikla pouhou nepozorností pracovníka BMW, namísto "740" napsal "720"...)

Jen na moment se na německých stránkách automobilky BMW objevila zmínka o připravovaném modelu 720i, ale pozorný čtenář serveru Jalopnik jej stihl zachytit. Zvláště v konfrontaci s aktuální generací konkurenčního modelu Mercedes-Benz třídy S (W222) „sedmička“ od BMW F01 začíná poněkud zaostávat. Zatím poslední facelift pro BMW řady 7 přišel už před dvěma lety, nicméně generace F01 je nyní ve výrobě již šestým rokem. Nové verze by tak mohly podpořit zájem veřejnosti a prodeje ještě před tím, než se představí následnická generace.

Video | BMW | Hybridy

BMW 7: prohlédněte si facelift na videu

Jak jsme naznačili výše, v dohledné době bychom se mohli dočkat premiéry nejlevnějšího modelu BMW 720i. O jeho pohon by se s nejvyšší pravděpodobností měl postarat zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, přeplňováním a výkonem 184 koní (135 kW) známý třeba z aktuálních vozů 320i nebo 520i. Ačkoli to vypadá přinejmenším divně, sedmička by i s tímto motorem mohla uspokojit základní požadavky méně náročných zákazníků na jízdní dynamiku.

Klepněte pro větší obrázek
BMW 720i: připravovaná verze základního provedení sedmičky...?

Například model BMW 520i (i pro pětku je tento motor základní verzí) s ním v kombinaci se samočinnou převodovkou při pohotovostní hmotnosti 1 690 kg zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosáhne rychlosti 233 km/h. BMW 720i by mohlo být zhruba o metrák těžší, takže zhoršení dynamických parametrů by nemuselo být nijak fatální, odhadujeme z 0 na 100 km/h za 8,5 s a nejvyšší rychlost 225 km/h.

BMW

BMW 7 pro rok 2010: 740d, 4x4 i M paket

Aktuálně nejlevnější sedmičkou je nyní verze 730d, jež jako jediná začíná včetně DPH na částce těsně pod 2 mil. Kč. Pokud se BMW 720i stane opravdu skutečností, mohlo by cenu nejdostupnější verze stlačit zhruba na 1,75 mil. Kč, přičemž u fleetových zákazníků, mezi něž novinka evidentně míří, by byly ceny samozřejmě ještě daleko zajímavější…

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2007
Stav: 183 258 km
Cena: 170 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků