BMW 7 ActiveHybrid Concept: na „zelené“ vlně

Letošní Pařížský autosalon bude místem odhalení mnoha ekologických modelů. A ani BMW nehodlá trhat partu.

Německá automobilka BMW známá svým hybridním programem pod názvem ActiveHybrid nezahálí a do světlomodrého kabátku obléká po modelu X5 a X6 i nejnovější generaci své vlajkové lodi, jejíž podobu známe jen něco přes dva měsíce. V porovnání s ostatními úspornými modely jiných automobilek však nečekejte maloobjemový motor nebo pneumatiky s nízkým valivým odporem, automobilka se totiž nesnažila povýšit ekologičnost nad jízdní komfort a bezpečnost.

Pod kapotou BMW 7er Active Hybrid bije 4,4 litrový osmiválec se standardním výkonem 303 kW/407 koní a maximálním točivým momentem 600 Nm, který je na zadní kola distribuován přes osmistupňový automat. Oproti běžné verzi se však vůz odlišuje malým elektromotorem s výkonem 15 kW a konstantním točivým momentem 210 Nm. Zdroj sekundárního pohonu je napájen z lithiových baterii a dobíjí se i rekuperovanou energii vznikající při brzdění. Získanou energii pak můžete zužitkovat třeba při nižších rychlostech, kdy na pohon bohatě postačí elektromotor, takže osmiválec zatím můžete šetřit třeba před rychlejší jízdou po dálnici. Pod snížení spotřeby se podepsalo i použití technologie stop-start a zlepšení aerodynamických vlastností, které si vyžádalo několik jemných zásahů do jeho zevnějšího vzhledu.

Oproti standardní verzi, je tento hybrid úspornější o 15 procent, avšak v porovnání s modelem S400 BlueHybrid od stuttgartské konkurence to už tak hezky nevypadá. Konkurent s třícípou hvězdou na přídi totiž oproti svému standardnímu modelu S350 prokazuje větší úspornost až o 21 procent. Nicméně BMW představí tento vůz zatím jen jako koncept, takže do sériové produkce, která by se měla začít až v roce 2010, se toho ještě může mnoho zlepšit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
BMW Concept 7er ActiveHybrid
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků