BMW 650i Cabriolet v ladění firmou Hamann

Letošního autosalonu ve Frankfurtu se zakladatel firmy Hamann Motorsport Richard Hamann nedožil, ale zřejmě by byl se směřováním své značky spokojen. Hamann je již od poloviny osmdesátých let brán jako specialista na vozy BMW, z posledních staveb si možná vzpomenete na vylepšenou řadu X6 v podobě svalnatě vypadajícího stroje Hamann Tycoon Evo M nebo na vůbec první ladičskou sadu určenou pro aktuální generaci BMW 5. Nepohrdne ani jinými vzory, zmiňme například Lamborghini Gallardo LP560-4 alias Hamann Victory II nebo malý Fiat 500 Abarth Hamann, ale je třeba zdůraznit, že na rozdíl od řady konkurentů u Hamannu dbají také o zlepšování výkonových parametrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A to se týká také nejnovější stavby v podobě vylepšeného kabrioletu BMW 650i řady 6 druhé generace. Díky řadě dílčích modifikací pohonné jednotky a instalaci vylepšeného sání a nové nerezové výfukové soustavy Hamann Sport se konstruktérům Hamann Motorsport podařilo výkon pohonné jednotky zvýšit z výchozích 407 koní (300 kW) až na 510 koní (375 kW). Jak je vidět z připojených snímků, novinka bude k mání alternativně se dvěma druhy litých kol s průměrem 21 palec. Jednodílné ráfky klasického střihu obouvají pneumatiky Dunlop Sport Maxx o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu, v případě dvoudílných, matově černých ráfků jsou rozměry 255/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportovně laděné pérování snížilo světlou výšku o 30 mm. Na první pohled si na voze všimneme členitého předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení a podobně pojatého nárazníku zadního, který má navíc ve vyšších rychlostech snižovat vztlak. Oba nárazníky opticky propojují nové prahové obklady. Pro vylepšení interiéru je připravena sada nových hliníkových doplňků, ale podle Hamannu zákazníkovi splní jakékoli přání od speciálních koberečků až po nové čalounění tou nejkvalitnější kůží s výšivkami na hlavových opěrkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků