BMW 650i Cabriolet v ladění firmou Hamann

Letošního autosalonu ve Frankfurtu se zakladatel firmy Hamann Motorsport Richard Hamann nedožil, ale zřejmě by byl se směřováním své značky spokojen. Hamann je již od poloviny osmdesátých let brán jako specialista na vozy BMW, z posledních staveb si možná vzpomenete na vylepšenou řadu X6 v podobě svalnatě vypadajícího stroje Hamann Tycoon Evo M nebo na vůbec první ladičskou sadu určenou pro aktuální generaci BMW 5. Nepohrdne ani jinými vzory, zmiňme například Lamborghini Gallardo LP560-4 alias Hamann Victory II nebo malý Fiat 500 Abarth Hamann, ale je třeba zdůraznit, že na rozdíl od řady konkurentů u Hamannu dbají také o zlepšování výkonových parametrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A to se týká také nejnovější stavby v podobě vylepšeného kabrioletu BMW 650i řady 6 druhé generace. Díky řadě dílčích modifikací pohonné jednotky a instalaci vylepšeného sání a nové nerezové výfukové soustavy Hamann Sport se konstruktérům Hamann Motorsport podařilo výkon pohonné jednotky zvýšit z výchozích 407 koní (300 kW) až na 510 koní (375 kW). Jak je vidět z připojených snímků, novinka bude k mání alternativně se dvěma druhy litých kol s průměrem 21 palec. Jednodílné ráfky klasického střihu obouvají pneumatiky Dunlop Sport Maxx o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu, v případě dvoudílných, matově černých ráfků jsou rozměry 255/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportovně laděné pérování snížilo světlou výšku o 30 mm. Na první pohled si na voze všimneme členitého předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení a podobně pojatého nárazníku zadního, který má navíc ve vyšších rychlostech snižovat vztlak. Oba nárazníky opticky propojují nové prahové obklady. Pro vylepšení interiéru je připravena sada nových hliníkových doplňků, ale podle Hamannu zákazníkovi splní jakékoli přání od speciálních koberečků až po nové čalounění tou nejkvalitnější kůží s výšivkami na hlavových opěrkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků