BMW 650i Cabriolet v ladění firmou Hamann

Letošního autosalonu ve Frankfurtu se zakladatel firmy Hamann Motorsport Richard Hamann nedožil, ale zřejmě by byl se směřováním své značky spokojen. Hamann je již od poloviny osmdesátých let brán jako specialista na vozy BMW, z posledních staveb si možná vzpomenete na vylepšenou řadu X6 v podobě svalnatě vypadajícího stroje Hamann Tycoon Evo M nebo na vůbec první ladičskou sadu určenou pro aktuální generaci BMW 5. Nepohrdne ani jinými vzory, zmiňme například Lamborghini Gallardo LP560-4 alias Hamann Victory II nebo malý Fiat 500 Abarth Hamann, ale je třeba zdůraznit, že na rozdíl od řady konkurentů u Hamannu dbají také o zlepšování výkonových parametrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A to se týká také nejnovější stavby v podobě vylepšeného kabrioletu BMW 650i řady 6 druhé generace. Díky řadě dílčích modifikací pohonné jednotky a instalaci vylepšeného sání a nové nerezové výfukové soustavy Hamann Sport se konstruktérům Hamann Motorsport podařilo výkon pohonné jednotky zvýšit z výchozích 407 koní (300 kW) až na 510 koní (375 kW). Jak je vidět z připojených snímků, novinka bude k mání alternativně se dvěma druhy litých kol s průměrem 21 palec. Jednodílné ráfky klasického střihu obouvají pneumatiky Dunlop Sport Maxx o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu, v případě dvoudílných, matově černých ráfků jsou rozměry 255/30 ZR21 vpředu a 295/25 ZR21 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sportovně laděné pérování snížilo světlou výšku o 30 mm. Na první pohled si na voze všimneme členitého předního nárazníku s vestavěnými pásy LED pro denní svícení a podobně pojatého nárazníku zadního, který má navíc ve vyšších rychlostech snižovat vztlak. Oba nárazníky opticky propojují nové prahové obklady. Pro vylepšení interiéru je připravena sada nových hliníkových doplňků, ale podle Hamannu zákazníkovi splní jakékoli přání od speciálních koberečků až po nové čalounění tou nejkvalitnější kůží s výšivkami na hlavových opěrkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků