BMW 6 2011: nová generace odhalena

BMW mu sice říká koncept, je ale jasné, že sériová nová „šestka” zásadně jinak vypadat nebude. Pojďme se ji podívat do očí.

Dalo se očekávat, že letošní pařížský autosalon bude místem premiéry nové generace BMW řady 6, jak bude vypadat jsme ale dosud mohli jen tušit. Špionážní snímky, které jsme zatím mohli vidět, naznačovaly obvykle jen to, že vůz bude mít rámcově podobné tvary jako jeho dosavadní generace, detaily nám ale zůstávaly skryty. Nyní, necelé dva týdny před začátkem „Paříže”, jsme se dočkali prvních oficiálních snímků, a tak se konečně můžeme podívat na to, čím nás bude mnichovská automobilka po další roky mezi kupé vyšší střední třídy zásobit.

A musím říci, že první dojem je zvláštní. Není to žádný šok, neboť nová „šestka” se svými základní vzhledovými liniemi drží trendu nastoleného novou generací  řady 5, zbytek jsme mohli viděť na čtyřdvéřovém konceptu Gran Coupe. Přesto je pro mě zejména hodně zakulacená příď překvapením. Když jsem spatřil první fotografii, myslel jsem si, že jde o nástupce Mazdy MX-3 vyráběné mezi léty 1991 a 1998. Jenže není to Mazda, je to BMW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oproti dosavadnímu řešení je ztvárnění přídě obratem o 180 stupňů - pokud byste si současné BMW 5 chtěli udělat ze dřeva, stačila by vám na zpracování jejích žraločích tvarů sekera. Na tu novou si budete muset koupit jemných pilníčků, abyste mnichovskému delfínkovi nepocuchali čumáček.

Pohled z profilu už žádné větší překvapení nepřinese, snad jen nižší záď vzala šestce ambice alespoň vzhledově konkurovat Porsche 911. Samotné zadní partie jsou znovu „pětkové”, to tam je tedy i tradiční Bangleovské prolnutí víka kufru s koncovým světly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak moc se vám taková „šestka” líbí nechávám samozřejmě na vás, je však nesporné, že s koncem výroby té současné zmizí další typický výtvor s podpisem Chris Bangle. Někteří budou rádi, jiní na něj budou při pohledu na nové BMW MX-6 6 ještě rádi vzpomínat.

Uvnitř vozu se žádná velká revoluce nekoná. Vše je velmi podobné řešení interiéru pětkové řady F10 a pár kudrlinek navíc celkový dojem nezmění.  Za zvláštní pozornost stojí snad jen asymetrická středová konzole orientovaná směrem k řidiči, odlišný displej navigace a nově pojatý volant jakoby vrstvený z několika odlišně ztvárněných částí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O rozměrech či technice vozu se BMW nezmiňuje, to je ale také jediný projev slova „koncept” v názvu. Automobilka počítá s uvedením sériového modelu na trh již začátkem roku 2011, a je tedy zjevné, že s jeho základím pojetím neudělá nic, i kdyby se v Paříži na stánku BMW z řešení nové generace modelu sesypalo pět skupin japonských turistů.

Pod kapotou nicméně můžeme očekávat motory nabízené v současné „pětce” od tří litrů nahoru. I když by si možná už i řada 6 zasloužila svůj skutečně úsporný čtyřválcový diesel... Na další informace si musíme počkat do Paříže, kde vzhled novinky budeme moci zhodnotit i osobně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 6 2011 „Concept”
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků