BMW 535d od Hartge: „nafťák“ posílený na 354 koní

Po delší odmlce o sobě dali vědět specialisté na vozy BMW z dílen Hartge, kteří si tentokrát do parády vzali sedan BMW 535d (F10).

Za poznámku na úvod jistě stojí, že čtyři dekády fungující firma Hartge má podobně jako konkurenční společnost Alpina status automobilového výrobce s povinností udělovat vlastní VIN. Přesto o sobě Hartge poslední dobou často vědět nedává. Z poslední doby si vzpomeneme snad jen na sadu úprav pro BMW 116d předchozí generace, jež kromě jiného zaručují navýšení výkonu ze standardních 115 až na 143 koní (105 kW).

Na rozdíl od Alpiny se v uplynulých letech Hartge soustředil hlavně na mnichovská SUV a představil individuální stavby odvozené z modelů BMW X5 a BMW X1, přičemž zvláště první jmenovaný mnoho krásy nepobral. Nyní se ale i Hartge zřejmě vrací ke kořenům. Představil vylepšenou verzi standardního sedanu BMW 535d (F10) pojmenovanou Hartge H35d.

Tuning | BMW | BMW řada 5

Alpina B5 Bi-Turbo: B5 F10 detailně

A začněme s motorem. Přeplňovaný vznětový šestiválec byl drobnými úpravami posílen z výchozích 300 koní (220 kW) na výsledných 354 koní (260 kW) při 3 400 ot./min., přičemž točivý moment narostl až na rovných 700 Nm při 1 800 ot./min., to vše při zachování požadavků emisní normy Euro V.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak už to u vozů Hartge nebo Alpina bývá, i model H35d je opatřen řadou nových doplňků skrz naskrz. Instalace vlastních sportovních vinutých pružin snižuje světlou výšku o 30 mm a zlepšuje stabilitu ve vyšších rychlostech, instalována byla jedenadvacetipalcová litá kola s tenkými paprsky. Obouvají pneumatiky Yokohama Advan Sport s rozměry 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu.

Pod zadním nárazníkem ústí dva páry koncovek nového výfukového traktu z nerezové oceli. Zvenčí se novinka vyznačuje decentními doplňky včetně krytů zrcátek z uhlíkových kompozitů a podobně nevýrazné jsou také úpravy interiéru, kde si všimneme především hliníkových pedálů a obkladů palubní desky z nerezové oceli.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků