BMW 520d v hospodárné sérii EfficientDynamics Edition

Automobilka BMW pokračuje ve svém zaměření na redukci spotřeby a emisí CO2. Ne že by její motory v posledních dekádách nepatřily k těm nejhospodárnějším, ale série 520d EfficientDynamics Edition připravovaná pro modelový rok 2012 opravdu stojí za zmínku. Tato „pětka“ má totiž dostat vylepšený vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l, který dosahuje výkonu 184 koní (135 kW) a točivého momentu 380 Nm, ale jeho kombinovaná normovaná spotřeba v průměru klesne až na 4,5 l. A to je u komfortního sedanu s nejvyšší rychlostí 231 km/h a schopností zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,2 s hodnota opravdu obdivuhodná. Prostředky k jejímu dosažení již tolik nadšení zřejmě nevzbudí, v jejich seznamu najdeme kromě automatické regulace clony před chladičovou stěnou také start/stop systém, regenerativní brzdění, delší stálý převod nebo aerodynamicky optimalizované ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 520d EDE má jezdit 231 km/h při průměrné spotřebě jen 4,5 l/100 km

V modelovém roce 2012 se v řadě BMW 5 objeví také zážehový „dvoulitr“ 520i s přeplňováním TwinPower Turbo. Dosahuje téhož výkonu jako „diesel“ a točivého momentu 270 Nm a vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 227 km/h. Ve verzi 528i pak nabídne výkon 245 koní (180 kW), točivý moment 350 Nm a nejvyšší  rychlost 250 km/h, spotřeby těchto verzí zatím ale neznáme.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků