BMW 520d v hospodárné sérii EfficientDynamics Edition

Automobilka BMW pokračuje ve svém zaměření na redukci spotřeby a emisí CO2. Ne že by její motory v posledních dekádách nepatřily k těm nejhospodárnějším, ale série 520d EfficientDynamics Edition připravovaná pro modelový rok 2012 opravdu stojí za zmínku. Tato „pětka“ má totiž dostat vylepšený vznětový čtyřválec s objemem 2,0 l, který dosahuje výkonu 184 koní (135 kW) a točivého momentu 380 Nm, ale jeho kombinovaná normovaná spotřeba v průměru klesne až na 4,5 l. A to je u komfortního sedanu s nejvyšší rychlostí 231 km/h a schopností zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,2 s hodnota opravdu obdivuhodná. Prostředky k jejímu dosažení již tolik nadšení zřejmě nevzbudí, v jejich seznamu najdeme kromě automatické regulace clony před chladičovou stěnou také start/stop systém, regenerativní brzdění, delší stálý převod nebo aerodynamicky optimalizované ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 520d EDE má jezdit 231 km/h při průměrné spotřebě jen 4,5 l/100 km

V modelovém roce 2012 se v řadě BMW 5 objeví také zážehový „dvoulitr“ 520i s přeplňováním TwinPower Turbo. Dosahuje téhož výkonu jako „diesel“ a točivého momentu 270 Nm a vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 7,9 s a dosáhnout rychlosti 227 km/h. Ve verzi 528i pak nabídne výkon 245 koní (180 kW), točivý moment 350 Nm a nejvyšší  rychlost 250 km/h, spotřeby těchto verzí zatím ale neznáme.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků