BMW 518d a 520d s novým motorem, znamená + 7 koní a - 0,2 l/100 km

Od letošního léta začne BMW do své pětkové řady dodávat modernizované provedení svých vznětových čtyřválců 2,0 l.

Novinka je zatím posledním přírůstkem do průběžně inovované rodiny motorů BMW TwinPower Turbo a nahradí dosud používané jednotky téhož objemu 2,0 l. Zatím půjde o řady 518d a 520d, o špičkovém naladění pro 525d zatím řeč nebyla. Jednotka vyniká hliníkovou klikovou skříní, vložkami válců s novým povrchem snižujícím tření, integrovanými vyvažovacími hřídeli, olejové čerpadlo s řízeným účinkem, vylepšené přeplňování a upravené vstřikování Common Rail se solenoidovými vstřikovači a plnicími tlaky zvýšenými na 2 000 barů.

IMG_2686.JPGIMG_2687.JPGIMG_2768.JPG
Sedan BMW 520d xDrive v našem čerstvém testu

Motory budou i nadále dostupné s karoseriemi sedan a kombi, výkonnější z nich také v kombinaci s pohonem všech kol xDrive. Verze 518d dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a 520d pak 190 koní (140 kW), což je o 7, resp. o 6 koní více než dosud, přičemž vrchol točivého momentu se v obou případech posunul o 20 Nm na výsledných 400 Nm.

Co se průměrně spotřeby týče, BMW tradičně v technických údajích udává rozmezí „od do“, ovšem v průměru by měla spotřeba klesnout o 0,2 l/100 km. BMW 518d sedan/kombi zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,1/9,5 s (-  0,6 s), BMW 520d sedan/kombi pak za 7,9/8,1 s (- 0,2 s). Ve všech případech jde o kombinaci se standardní, šestistupňovou převodovku s manuálním řazením.

BMW řada 5

Po výstředním designovém experimentu u generace E60 se pětkové BMW vrátilo ke konzervativnímu vzhledu. Pořád se vyrábí se zadním pohonem, stále více zákazníků ale volí čtyřkolku xDrive.

Test BMW 520d xDrive Sedan • BMW řady 5 Touring​ • Elektromobil • Facelift • Historie BMW řady 5 •Test BMW 545e xDrive

Doporučujeme

Články odjinud