BMW 518d a 520d s novým motorem, znamená + 7 koní a - 0,2 l/100 km

Od letošního léta začne BMW do své pětkové řady dodávat modernizované provedení svých vznětových čtyřválců 2,0 l.

Novinka je zatím posledním přírůstkem do průběžně inovované rodiny motorů BMW TwinPower Turbo a nahradí dosud používané jednotky téhož objemu 2,0 l. Zatím půjde o řady 518d a 520d, o špičkovém naladění pro 525d zatím řeč nebyla. Jednotka vyniká hliníkovou klikovou skříní, vložkami válců s novým povrchem snižujícím tření, integrovanými vyvažovacími hřídeli, olejové čerpadlo s řízeným účinkem, vylepšené přeplňování a upravené vstřikování Common Rail se solenoidovými vstřikovači a plnicími tlaky zvýšenými na 2 000 barů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sedan BMW 520d xDrive v našem čerstvém testu

Motory budou i nadále dostupné s karoseriemi sedan a kombi, výkonnější z nich také v kombinaci s pohonem všech kol xDrive. Verze 518d dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a 520d pak 190 koní (140 kW), což je o 7, resp. o 6 koní více než dosud, přičemž vrchol točivého momentu se v obou případech posunul o 20 Nm na výsledných 400 Nm.

Zajímavosti | Ceny | Sedany | Premiéry | Byznys | BMW | BMW řada 5

BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Co se průměrně spotřeby týče, BMW tradičně v technických údajích udává rozmezí „od do“, ovšem v průměru by měla spotřeba klesnout o 0,2 l/100 km. BMW 518d sedan/kombi zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,1/9,5 s (-  0,6 s), BMW 520d sedan/kombi pak za 7,9/8,1 s (- 0,2 s). Ve všech případech jde o kombinaci se standardní, šestistupňovou převodovku s manuálním řazením.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků