Od letošního léta začne BMW do své pětkové řady dodávat modernizované provedení svých vznětových čtyřválců 2,0 l.
Novinka je zatím posledním přírůstkem do průběžně inovované rodiny motorů BMW TwinPower Turbo a nahradí dosud používané jednotky téhož objemu 2,0 l. Zatím půjde o řady 518d a 520d, o špičkovém naladění pro 525d zatím řeč nebyla. Jednotka vyniká hliníkovou klikovou skříní, vložkami válců s novým povrchem snižujícím tření, integrovanými vyvažovacími hřídeli, olejové čerpadlo s řízeným účinkem, vylepšené přeplňování a upravené vstřikování Common Rail se solenoidovými vstřikovači a plnicími tlaky zvýšenými na 2 000 barů.
Motory budou i nadále dostupné s karoseriemi sedan a kombi, výkonnější z nich také v kombinaci s pohonem všech kol xDrive. Verze 518d dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a 520d pak 190 koní (140 kW), což je o 7, resp. o 6 koní více než dosud, přičemž vrchol točivého momentu se v obou případech posunul o 20 Nm na výsledných 400 Nm.
Co se průměrně spotřeby týče, BMW tradičně v technických údajích udává rozmezí „od do“, ovšem v průměru by měla spotřeba klesnout o 0,2 l/100 km. BMW 518d sedan/kombi zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,1/9,5 s (- 0,6 s), BMW 520d sedan/kombi pak za 7,9/8,1 s (- 0,2 s). Ve všech případech jde o kombinaci se standardní, šestistupňovou převodovku s manuálním řazením.