BMW 518d a 520d jsou silnější, rychlejší a úspornější

Seznam kapitol
  1. BMW 518d a 520d
  2. Fotogalerie: BMW 518d a 520d

Rozsáhle představovat BMW řady 5 asi moc smysl nemá. Vždyť je to jedno z nejprodávanějších aut ve své třídě a modely 518d a 520d, i když to nejsou žádné dálniční rakety, tvoří jádro prodejů hlavně mezi fleetovými zákazníky. Právě dvě základní motorizace teď posílily a ještě o trochu snížily spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor dostal nový systém přeplňování a se vstřikováním močoviny do výfuku splňuje normu Euro 6. Všechny užitné vlastnosti řadě 5 samozřejmě zůstaly

Podle BMW oba dvoulitrové turbodiesely sundaly čas potřebný ke zrychlení na stovku o 0,2 s a spotřebu vylepšily až o 0,4 l/100 km v závislosti na šířce použitých pneumatik. Výkon obou motorů se zvýšil o 5 kW (7 koní). Nové parametry (platné pro verzi sedan) přikládáme v tabulce. Jen pro zajímavost: prakticky stejných parametrů, jakých dosahuje dnes dvoulitrový čtyřválec, dosahoval třílitrový šestiválec v BMW 530d v roce 2002.

  518d 520d 520d xDrive
výkon kW / k při ot./min. 110 / 150 v 4000 140 / 190 v 4000 140 / 190 v 4000
točivý moment Nm při ot./min. 360 v 1750-2500 400 v 1750-2500 400 v 1750-2500
zrychlení 0-100 km/h s 9,5 (9,4) 7,9 (7,7) (7,9)
maximální rychlost km/h 218 (216) 236 (233) (230)
spotřeba město l/100 km 5,1-5,6 (4,9-5,2) 5,1-5,6 (4,9-5,3) (5,6-6,1)
spotřeba mimo město l/100 km 3,9-4,2 (3,8-4,2) 3,9-4,2 (3,7-4,1) (4,2-4,5)
spotřeba kombinovaná l/100 km 4,3-4,7 (4,2-4,6) 4,3-4,7 (4,1-4,5) (4,7-5,1)
hmotnost 1690 (1700) 1695 (1705) (1805)
Údaje v závorce platí pro automatickou převodovku

Nový motor je celohliníkový, má integrované vyvažovací hřídele a především využívá novou generaci systému přeplňování, kterou BMW nazývá jako TwinPower Turbo. Efektivnější je i olejové čerpadlo, chlazení (a ohřívání) a systém recyrkulace výfukových plynů. Motory samozřejmě splňují emisní normu Euro 6.

BMW | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Sedany | První svezení | BMW řada 3

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Vedle šestistupňové manuální převodovky lze přiobjednat i osmistupňový automat. Verze 520d xDrive má automat v základu. Automatická převodovka funguje spolu s navigačním systémem v jakémsi režimu předvídání a to i tehdy, pokud není zapnuto navádění. BMW tak ví dopředu, kam jedete, a podle toho zabrání řazení třeba v pasáži po sobě následující zatáček, aby se motor udržel v optimálním pásmu otáček.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků