BMW 518d a 520d jsou silnější, rychlejší a úspornější

Seznam kapitol
  1. BMW 518d a 520d
  2. Fotogalerie: BMW 518d a 520d

Rozsáhle představovat BMW řady 5 asi moc smysl nemá. Vždyť je to jedno z nejprodávanějších aut ve své třídě a modely 518d a 520d, i když to nejsou žádné dálniční rakety, tvoří jádro prodejů hlavně mezi fleetovými zákazníky. Právě dvě základní motorizace teď posílily a ještě o trochu snížily spotřebu paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor dostal nový systém přeplňování a se vstřikováním močoviny do výfuku splňuje normu Euro 6. Všechny užitné vlastnosti řadě 5 samozřejmě zůstaly

Podle BMW oba dvoulitrové turbodiesely sundaly čas potřebný ke zrychlení na stovku o 0,2 s a spotřebu vylepšily až o 0,4 l/100 km v závislosti na šířce použitých pneumatik. Výkon obou motorů se zvýšil o 5 kW (7 koní). Nové parametry (platné pro verzi sedan) přikládáme v tabulce. Jen pro zajímavost: prakticky stejných parametrů, jakých dosahuje dnes dvoulitrový čtyřválec, dosahoval třílitrový šestiválec v BMW 530d v roce 2002.

  518d 520d 520d xDrive
výkon kW / k při ot./min. 110 / 150 v 4000 140 / 190 v 4000 140 / 190 v 4000
točivý moment Nm při ot./min. 360 v 1750-2500 400 v 1750-2500 400 v 1750-2500
zrychlení 0-100 km/h s 9,5 (9,4) 7,9 (7,7) (7,9)
maximální rychlost km/h 218 (216) 236 (233) (230)
spotřeba město l/100 km 5,1-5,6 (4,9-5,2) 5,1-5,6 (4,9-5,3) (5,6-6,1)
spotřeba mimo město l/100 km 3,9-4,2 (3,8-4,2) 3,9-4,2 (3,7-4,1) (4,2-4,5)
spotřeba kombinovaná l/100 km 4,3-4,7 (4,2-4,6) 4,3-4,7 (4,1-4,5) (4,7-5,1)
hmotnost 1690 (1700) 1695 (1705) (1805)
Údaje v závorce platí pro automatickou převodovku

Nový motor je celohliníkový, má integrované vyvažovací hřídele a především využívá novou generaci systému přeplňování, kterou BMW nazývá jako TwinPower Turbo. Efektivnější je i olejové čerpadlo, chlazení (a ohřívání) a systém recyrkulace výfukových plynů. Motory samozřejmě splňují emisní normu Euro 6.

Sportovní auta | BMW | Fascinace | Kupé | Sedany | První svezení | BMW řada 3

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři jízdní dojmy

Vedle šestistupňové manuální převodovky lze přiobjednat i osmistupňový automat. Verze 520d xDrive má automat v základu. Automatická převodovka funguje spolu s navigačním systémem v jakémsi režimu předvídání a to i tehdy, pokud není zapnuto navádění. BMW tak ví dopředu, kam jedete, a podle toho zabrání řazení třeba v pasáži po sobě následující zatáček, aby se motor udržel v optimálním pásmu otáček.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 518d a 520d
  2. Fotogalerie: BMW 518d a 520d
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků