BMW 5 už existuje 45 let. Projděte si obří galerii všech generací

Téměř osm milionů automobilů napříč sedmi generacemi. Taková je bilance kultovního BMW řady 5, které vídáme na silnicích už dlouhých 45 let.

BMW E12 (1. generace, 1972-1981)

  • Historie řady 5 se začala psát v roce 1972, kdy BMW představilo vůbec první model na frankfurtském autosalonu.
  • Automobilka také vůbec poprvé uvedla nové značení jednotlivých modelů - první číslo poukazovalo na modelovou řadu, další dvě na objem motoru. Vystavené kousky tedy nesly označení BMW 520 a BMW 520i.
  • Vozy mnichovského výrobce zaujaly zejména originálním designem, který podtrhovaly například zdvojené přední světlomety. Zatímco pohonné jednotky prvních kusů měly pouze čtyři válce, v dalších letech BWW připravilo i šestiválcové motory. 
BMW | Premiéry

V příštích pěti letech představí BMW 28 novinek. Víme jaké

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 240 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků