BMW 5 odešlo z testů Euro NCAP s plným počtem hvězd

Nejnovější generace BMW 5 se podrobila crashtestům Euro NCAP. Obdržela po nich nejvyšší možný počet hvězd.

Německá automobilka může být s výsledkem testů nezávislé organizace spokojena. Nová generace BMW 5 si odnesla nejlepší možné hodnocení. I když nějaké výtky by se našli.

Při testu čelního nárazu celou šíří vozu se kolenní airbag řidiče nerozvinul dostatečně rychle. Nastal tak kontakt pravého kolena řidiče s palubní deskou. Ostatní prvky ochrany ale pracovaly bez problémů. Za ochranu dospělého pasažéra celkově nasbíral vůz 91%.

Bezpečnost | Chevrolet

Chevrolet Enjoy vyhořel v testech Euro NCAP. Nezískal ani jednu hvězdu

Za ochranu dětí získalo BWM 5 v testech 85%. Jak je vidět i na videu, výborné hodnocení dostal automobil také za ochranu chodců. Té napomáhá také aktivní kapota, která se v případě kontaktu s chodcem zvedne. Má tak zabránit kontaktu hlavy chodce s motorem. 

Při testech Euro NCAP se osvědčil také systém autonomního brždění. Ten dokáže kolizím zcela zabránit, nebo je alespoň zmírnit. 

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků