BMW 5 GT: pomůže Hamann?

Nové BMW GT řady 5 se představí až ve Frankfurtu, u Hamannu jsou však již na mnichovského mutanta připraveni.

Připravované BMW 5 Gran Turismo jednoznačně budí emoce, ať již příznivé, nebo nepříznivé. Jisté je, že se jedná o další krok mnichovských inženýrů směrem k ohromným mastodontům s nejasným posláním, sportovní akcent se v novinkách od BMW jaksi vytrácí.

My jsme vám tento originální crossover  představili na tomto místě. Připomeňme jen, že ačkoli to bude po sedanu řady 7 nejdelší BMW současnosti, uveze ve své pětidvéřové karosérii jen čtyři cestující.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Německý ladič Hamann se vyznačuje svojí pozorností zaměřenou především na vozy BMW, ale také rychlými reakcemi. Například zatímco většina z nás viděla svého času sedan řady 7 snad jen na obrázcích, Hamann již představil vlastní modifikaci (my jsme o ní psali na tomto místě).

Nejnovější projekt Hamannu je odvozen právě z BMW 5 GT, ladič zveřejnil sadu fotografií, ale jakékoli podrobnosti zatím tají. Sériové provedení se bude dodávat s motory 3,0i turbo (225 kW, 400 Nm), 4,4i bi-turbo (408 koní, 300 kW) a 3,0 turbo diesel (180 kW, 540 Nm). Stávající sedan BMW 5 v úpravě Hamann disponuje starším, atmosféricky plněným osmiválcem 4,8i, který dává o 27 koní (20 kW) a 45 Nm více než v sériové verzi. Pokud by Hamann ve svém projektu 5 GT počítal také s osmiválcem, což je více než pravděpodobné, dosahoval by při přeplňování výkonu přes 500  koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím se můžete s novinkou od Hamannu seznámit alespoň skrze snímky jejího exteriéru. Ty naznačují použití modifikovaných nárazníků, typických velkých kol ve dvou barevných provedeních a výkonných brzd.

Podivné rysy tomuto modelu ale sebesnaživější tuner těžko kdy odpáře...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hamann BMW 5 GT
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků