BMW 5 GT od Hamannu: sůl do rány

Jak se zdá, i diskutabilní BMW 5 GT dráždí ladiče k dílčím modifikacím. Tuning tohoto vozu ale jeho smysluplnosti příliš nepřispivá...

Společnost Hamann Motorsport se pokusila zvláštnímu mnichovskému crossoveru vtisknout výraznější dynamický „appeal” a komfortnější interiér. S vozy BMW zde mají široké zkušenosti, proto zákazníkům nabízí nejen aerodynamické doplňky karoserie, ale též vylepšené podvozky a posílené motory.

BMW 5 GT (s interním označením F07) zapadá do současného pojetí nových vozů BMW, které preferují všechny možné parametry krom těch orientovaných na kvalitu jízdy jakéhokoli druhu. A k tomu se nejlépe snaží skloubit tolik protichůdných charakteristik, že výsledek vyzývá přinejmenším k udivenému zdvihnutí obočí. U pětkového GT by tyto aspekty šlo probírat snad donekonećna, ale stačí zmínit jediný - snaha vytvořit vůz s komfortním podvozkem a run-flat pneumatikami. Snad dobré pro scénář dalšího pokračování filmové série Mission Impossible, ne však pro stvoření smysluplného vozu, zvlášť ne pro české silnice.

U Hamannu si s tímto ale příliš hlavu nelámou a k již tak dosti vydatnému mixu všemožných vlastonstí se modelu 5 GT pokusili vtisknout větší dávku individuality. Prý se má jednat o slušný kompromis pro ty, kteří nechtějí bizarní mastodonty X5 nebo X6, ale zároveň jim nevyhovují ani prostorové parametry „pětky“ nebo „sedmičky“. To bude zřejmě něco jako kompromis kompromisů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Optický paket od Hamannu je připraven pro verze 530d, 535i a 550i. Snížení světlosti modifikací vzduchových závěsů vozům vtiskne dynamičtější a delší vzhled, a to i po zastavení. Do škály aerodynamických doplňků patří dodatečný spoiler pod předním nárazníkem, prahové obklady a upravený zadní nárazník dostupný ve dvou verzích, jemnější a „drsnější“, v obou případech však má zvyšovat přítlak zadní nápravy při vyšších rychlostech.

Vzadu si rovněž všimneme dvou párů kulatých chromovaných koncovek výfuků s průměrem 90 mm a vylepšeným zvukem. Celkovému pojetí odpovídá instalace dvaadvacetipalcových litých ráfků Anniversary Evo vyvinutých zvláště pro výkonné a těžké vozy. Vpředu jsou široké 9,0 a vzadu pak 10,5 palců, přičemž nazouvají pneumatiky 265/30 vpředu a 295/25 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Drobné úpravy se dotkly též interiéru, kde najdeme třeba hliníkové pedály nebo černé koberečky se stříbřitým logem Hamannu, na přání se nabízí široká škála prvotřídních čalounických materiálů dle volby zákazníka.

Pokud toužíte po zvýšení výkonu, pak vězte, že se budete muset spokojit s naftou, neboť u Hamannu připravili posilovací kúru pouze pro verzi 5GT 530d. Výkon její pohonné jednotky poskočil díky přeprogramování řídicí jednotky z 245 koní (180 kW) na 275 koní (202 kW) a točivý moment nyní vrcholí hodnotou 620 Nm při 1 750 ot./min. (ve standardním naladění činí 540 Nm). Za pozornost stojí, že hodnota točivého momentu je dokonce o 20 Nm vyšší než u sériového modelu 535d.

Nevíme, jestli zrovna tento přístup 5 GT pomůže. Po našem soudu je to spíše sypání soli do už tak dost bolestivé rány v portfoliu současného BMW...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 GT Hamann
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků