Pokud patříte mezi majitele nového BMW 5 v provedení GranTurismo, možná jste se setkali s tím, že po dotankování paliva a ujetí i několika set kilometrů zůstával ukazatel paliva v nádrži na nejvyšších stupních. Bohužel, není to doklad extrémní efektivity vozů se systémem Efficient Dynamics, ani odhalení vašeho talentu pro „závody” o nejnižší spotřebu. Je to prostý projev technického nedostatku.
U 5 GT vyrobených mezi 12. lednem 2010 a 1. červencem 2010 totiž po dotankování může docházet k zaseknutí plovákového čidla v palivové nádrži na nejvyšší pozici. To pak způsobuje jev popsaný výše.
Nevíme zatím přesně, kolika vozů této řady se problém týká, americké úřady hovoří o 6 000 kusech, ale může jít právě jen o americké modely. BMW zatím nezveřejnilo podrobnější informace, jisté ale je, že všechny postižené majitele čeká svolávací akce a oprava v servisech mnichovské automobilky. Pokud jste se se stejným problémem setkali, obraťte na vašeho prodejce BMW.
Krásná přístrojová deska již méně krásného BMW 5 GT nemusí vždy říkat pravdu...