BMW 5 GT AC Schnitzer: kde nic není...

Nové GranTurismo od BMW se poněkud vzdálilo bavorským tradicím, a tomu odpovídá i tento ladičský výtvor.

Kde nic není, ani smrt nebere, abychom dokončili myšlenku z úvodu. Název GranTurismo je pro model 5 GT snad až příliš odvážný, zvláště pokud se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka jako v případě stroje, který si vzali do prádla chlapci od AC Schnitzer. Výkon sériového motoru byl upraven jen minimálně, z původních 245 koní (179 kW) nabyl na 286 koní (209 kW), takže hlavní úpravy spočívají v modifikacích karosérie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se tak dočkáme alespoň specifického krytu motoru, přičemž i samotná kapota prošla drobnými úpravami, když obdržela zdobené otvory pro odvod teplého vzduchu z motorového prostoru. Exteriér bíle lakované karosérie je dále zdoben i sadou spoilerů na prazích, obou náraznících a víku výklopné zádi nebo dvojicí chromovaných koncovek výfuků, které mají vznětovému motoru přidat na agresivním zvuku. Uvnitř pak najdeme třeba hliníkové pedály či specifické koberečky na podlaze interiéru i zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka od AC Schnitzeru byla upravena i pro zlepšení jízdních vlastností, k čemuž má posloužit i snížežený, sportovní podvozek v kombinaci s velkými litými ráfky v různých verzích. Na výběr jsou například devatenáctipalcová kola Type IV nebo jejich dvoubarevné provedení BiColor. Nabídka je přitom daleko širší a vrcholí ráfky řady Type VIII o průměru až 22 palců. AC Schnitzer však slibuje, že zachová veškeré parametry, jež z BMW 5 GT mají dělat skutečný vůz pro „velkou turistiku“. Zatím to ale vypadá spíše tak, že si 5 GT bez ohledu na snahu úpravců zachová charakter velkého máchnutí do prázdna...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 GT od AC Schnitzer
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků