BMW 5 GT AC Schnitzer: kde nic není...

Nové GranTurismo od BMW se poněkud vzdálilo bavorským tradicím, a tomu odpovídá i tento ladičský výtvor.

Kde nic není, ani smrt nebere, abychom dokončili myšlenku z úvodu. Název GranTurismo je pro model 5 GT snad až příliš odvážný, zvláště pokud se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka jako v případě stroje, který si vzali do prádla chlapci od AC Schnitzer. Výkon sériového motoru byl upraven jen minimálně, z původních 245 koní (179 kW) nabyl na 286 koní (209 kW), takže hlavní úpravy spočívají v modifikacích karosérie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se tak dočkáme alespoň specifického krytu motoru, přičemž i samotná kapota prošla drobnými úpravami, když obdržela zdobené otvory pro odvod teplého vzduchu z motorového prostoru. Exteriér bíle lakované karosérie je dále zdoben i sadou spoilerů na prazích, obou náraznících a víku výklopné zádi nebo dvojicí chromovaných koncovek výfuků, které mají vznětovému motoru přidat na agresivním zvuku. Uvnitř pak najdeme třeba hliníkové pedály či specifické koberečky na podlaze interiéru i zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka od AC Schnitzeru byla upravena i pro zlepšení jízdních vlastností, k čemuž má posloužit i snížežený, sportovní podvozek v kombinaci s velkými litými ráfky v různých verzích. Na výběr jsou například devatenáctipalcová kola Type IV nebo jejich dvoubarevné provedení BiColor. Nabídka je přitom daleko širší a vrcholí ráfky řady Type VIII o průměru až 22 palců. AC Schnitzer však slibuje, že zachová veškeré parametry, jež z BMW 5 GT mají dělat skutečný vůz pro „velkou turistiku“. Zatím to ale vypadá spíše tak, že si 5 GT bez ohledu na snahu úpravců zachová charakter velkého máchnutí do prázdna...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 GT od AC Schnitzer
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 143 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 150 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků