BMW 5 Gran Turismo: podivnost z Mnichova

50 komentářů

sety
21. února • 15:27

Me se to moc libi, dalsi skvost z dilny BMW.....

jm
17. února • 19:21

Je to pekne a myslim ze to bude mit uspech... nicmene zatim urcite zustanu u sedanu E60 ;-)

truba
16. února • 13:42

Jasne v BMW sa zbláznili,iba Matej Klami je v poriadku..Mali by ste splatiť morálny dlh čítatelom autorevue.cz spolu s dalsimi mudrymi ludmi a proste venovaťsa niečemu inemu ,ako pisaniu člankov

Tom
15. února • 11:36

perfektní,moc se mi líbí!

skvirel
15. února • 11:22

Trosku nechapu, proc se tady zvedla takova vlna nevole proti napadu, ktery sve opodstatneni urcite ma. Pominu to, ze se mi to auto libi tvarove. Coupe tvar karoserie ma neco do sebe, o tom se tady snad se mnou nebude hadat nikdo. A mne osobne se mi zamlouva i natazeny na 4 dvere. Bocni profil je prinejmensim netradicni a prijde mi elegantnejsi, nez bezny sedan. Jen si vzpomente, jaky uspech slavilo a stale slavi CLS od Mercedesu.
Ale zpet ke koncepci auta. Podle meho nazoru je auto tohoto typu vynikajici pro lidi, kteri potrebuji reprezentativni vozidlo, ve kterem ovsem obcas musi odvezt i trochu vic zavazadel, nez sako a kufrik s dokumenty. Neni to tak davno, co jsem jel ve ctyrech ve Skode Superb s krosnou jako loketni operkou, protoze sedanovy kufr byl, pres jeho nemalou velikost, proste beznadejne plny. Argument, ze takovy uzivatel ma urcite rodinu a tim padem i druhe, velkoprostorove auto neberu. Zkuste manzelce navrhnout, ze pojedete s kamarady a kolegy na tyden plachtit na Jadran a doma ji nechate na prevoz dvou deti a nakupu velmi prakticky executive sedan. Odmenou vam budou studene snidane, obedy a vecere po zbytek mesice a pulka onoho nakupu rozpatlana vasimi ratolestmi po svetle kuzi zadni casti interieru vaseho kdysi reprezentativniho vozu.
Tak at si rovnou poridi kombika, ne!? Ano a nebo SUV, nebo rovnou Hummer a pred obchodnimi partnery bude vypadat opravdu vyborne.
O budoucnost teto koncepce se nebojim, protoze se urcite najde dostatek lidi, kteri potrebuji image sedanu s trochou prakticnosti navic.

JanekK
15. února • 22:51

s první částí souhlasím, :-)
jinak asi někteří lidé nemají snadný život, pokud "musí" jíst studené jídlo vždy, když jejich paní musí jezdit dočasně "executive sedanem" a děti jim patlají jídlo po kožených sedadlech. Dětem bych v tom případě v autě povolil pouze pít a pokud mají na půlhodinové cestě do školky/školy nebo do supermarketu tak hrozný hlad, tak sušenky nebo rohlík + manželku bych nechal projet autobusem ;-)
některé manželky jezdí hatchbackem a s teplým jídlem nejsou problémy. Pokud děti zapatlají sedačku v autě nebo v obýváku, vědí, že si tam jídlo už nevezmou, takhle mě vychoval otec. Stejný názor má kolega z kanceláře, v autě se jí, když se to umí, jinak smůla.

RedBaron
15. února • 12:24

Ale tohle je přece přesný opak CLS, bumbrlíček, X6 s trochu menší výškou!

RedBaron
15. února • 10:41

Tak, teď když tu máme odnož řady 5 pro ty, které baví písmena x, písmena d a lidi kteří potřebují různé kočkopsy, právě teď je na řadě udělat druhou odnož řady, a to sedan řady 5 tak, jak měla pokračovat E39. Sportovní sedan strhujících dravých tvarů, nízký široký a rozkročený, s přidanou lehkostí a báječnými jízdními vlastnostmi. A šup!

Leo
15. února • 9:51

Divný to bez pochyby je, ale to jediné, co rozhoduje, je to, kolik lidí si to koupí (krát jednotková marže).X6 je taky hóóódně divný (udělat kupé od teréňáka, fuj), ale po chvíli prodeje jich v Praze jezdí halda. Takže asi tak blbý nápady to nejsou. X5 už vypadala moc okoukaně, měl ji kdejakej řezník (přivézt si pár let jetou X5 ze švajcu je za pár peněz může kdekdo), takže movitější lidé ztráceli motivaci za to utrácet. Tak v BMW udělali něco opticky nového, na původním základě. A zafungovalo to.

Breefus
15. února • 1:20

Nevim jaky vyznam ma otevirani kufru podobne jako Twindoor u skody superb. Kdyz se divam na obrazek s otevrenou jenom plechovou casti 5-tych dveri tak mi to pripada strasne neprakticke z hlediska pristupu do kufru. Jak uz to ze prumerne vzrostly clovek bude muset uhybat hlavou aby se dostal do kufru pres otevrene viko kufru, ktere dle meho nazoru vycuhuje do prostoru za autem, nebo bude muset stat dale od vozu a bude natahovat ruku aby se do kufru dostal. Nemluve otom ze mi pripada ze "dira" do kufru po otevreni plechovee casti kufru je znacne mala nato aby se tam dalo dostat s cimkoliv.

michallos
14. února • 22:59

Mne sa celkom paci

koenzim
14. února • 22:50

Sa cudujem, ze si este nik nevsimol, ze okopcili Twindoor od Skodovky. Ze by to ziadny fanusik skodovky nepostrehol a nezvysilo mu to krvny tlak :D

Pavel Kvapil
14. února • 22:37

Není to nic jiného než čtyřdvéřové coupé (podle mě nesmyslná třida, ale možná má větší využití než coupé a lepší jízdní vlastnosti než sedan...), které si navíc hraje na liftback a sedan dohromady, navíc otevírání kufru "ala sedan" je naprosto do počtu a nepraktické. Nechápu k čemu takovýhle otvor, když je prakticky kolmý a nepoužitelný. maximálně na nohy, když si sklopím sedačky a lehnu si tam, ať mají kudma luftovat.... Jinak zastávám také názor, že nynější design BMW je (až na výjimky) od dob E46 otřesný...

Elpin E. (Elpin)
14. února • 17:50

Haha, me se to libi! Je to takove zvlastne prdle. Pokud cloveka nudi ty stale stejne zavedene koncepce, je tohle svezi vitr do plachet :-)

Paegas
14. února • 15:10

Asi o tom nevíte, ale to samé chystá i Audi. viz - http://www.dieselstation.com/cars/audi-sportback-concept-a1372.html A co se týče předpovědi, zdejší server se u BMW netrefil asi nikdy. Posledně prorokování špatných prodejů X6 u které jste pomalu trvdili, že si ji snad nekoupí nikdo :-D

MK
14. února • 16:49

Vobec nie, to je konkurent pre MB CLS, takze stvordverove coupe. Bolo to predstavene asi pred mesiacom na autosalone v Detroite.

Paegas
14. února • 17:01

aha diky za info, připadalo mi to třídou podobné

xx
14. února • 14:56

Copak slovaci nemaji svoje stranky o autech a musej porad psat naky hov... sem?

truba
16. února • 19:19

jasne kokoteee

DBR
21. února • 11:04

Slováci píšou na české servery kvůli tomu že na slovensku nic takového nemají, takže bych jim to neměl za špatné...

fajka
14. února • 19:31

mrdko

ato
14. února • 15:30

kamarát,Ty si doteraz nepochopil,že internet nemá hranice.Tak ,ako českí čitatelia píšu na slovenské servery,tak Slováci píšu na české.Je to bežné a len zadubenec takéto niečo napíše.;-)

Paegas
14. února • 15:37

nesouhlasím..

IO
14. února • 15:29

vadi? mne ne;-)

xx
14. února • 15:33

jo, vadi, jinak bych to nepsal

Shimon
14. února • 14:29

Mne sa napríklad jeho design páči, najmä tvarovanie predných svetiel. Akurát sa mi nezdá byť až také praktické, napr. bicykle v ňom asi neodveziete.

Pepe
14. února • 14:17

Panove, vase nazory jsou nudne a hloupe...evidentne tady muze psat kazdy bez ohledu na nejake znalosti a soudnost.

fahrer
14. února • 13:26

V každém autě vznikne nadprůměrný prostor, když tam dáte místo pěti sedaček pouze čtyři.:-)

Paegas
14. února • 15:48

Tos asi neseděl v BMW 3 Convertible ;)

Fantomas
14. února • 11:28

Není nic jednoduchého vymyslet něco nového a u BMW mají můj obdiv za to, že se nebojí zkoušet nové věci. Dokud se to nepodobá Fiatu Multipla, tak je to v pořádku.

Jojo
14. února • 12:35

Pred časom, ked mala byt uvedena X6 tak presne rovnako odcudzujúce kecy.. a je to hit..
takze keby som si mal vsadit ako to dopadne.. ;-)

Patros
14. února • 12:44

Treba si uvedomiť na ktorých trhoch je X6 "hit" a aký typ zákazníkov X6 kupuje... :) ... v časoch celosvetovej finančnej krízy aktuálne čísla predajnosti nie sú až také ružové... objemom výroby a samotným ziskom je má X6 marginálny význam, ide hlavne o obsadenie/vytváranie nových segmentov trhu skôr ako to stihne konkurencia... X6 "an sich" k plánovaným 2 mil. fabrikátov ročne v roku 2020 neprispeje...

kicko
14. února • 10:08

Za posledny rok kazdy clanok o novom modeli BMW zacina odstavcom, v ktorom je popisane ako to BMW robilo doteraz vsetko super a ze to novymi modelmi ide do pr**le. Zacina to byt uz trapne, vlastne to uz je trapne dost dlho.Inak auto nevyzera vobec zle a svojich zakaznikov si najde ... podla mna ovela viac, ako by si redakcia autorevue zelala B-].

Patros
14. února • 12:35

Cieľová skupina je jasná a predávať sa bude... analýzy trhu nepustia a svoje ododstatnenie koncepcia má... ja osobne som kritizoval design... tvarovanie prednej časti... disproporčnosť grilu, prelisy okolo predných svetiel, tvar predného nárazníka... tvarovanie strešnej línie v jej zadnej časti a hmota okolo a nad zadnými svetlami sú krok nesprávnym smerom... bohužial tým trpí aj F10/F11...

Cjoctavian
14. února • 10:00

X6 so svetlami zo 7...ta zadna polovica auta sa mi asi nikdy nebude pacit. BTW: tie predne ladvinky su az nevkusne velke...:-/

paveldoc
14. února • 9:11

Co asi říkali designoví puristé na první kombíky? Že to není ani auto ani dodávka? Tenhle PAS není o nic větší nesmysl než SUV, která se proti vší logice rozšířila. Lidi dnes převáží víc krámů než před 20 lety,kola,kočárky a 3 děti, to je důvod proč si koupit něco jiného než sedan. Pokud místí Schumacheři chtějí, aby BMW vyrábělo jen E46 a sportovní auta, tak si musí koupit majoritní podíl akcií. BMW AG bojuje o svůj podíl na trhu, celkem jasně ukázalo, že mu nejde o udržení sportovních fandů, ale o zákazníky, co si koupí premiovku BMW v jakékoliv třídě. Z Porsche se taky stal výrobce pseudoauta a jenom díky tomu přežil.
Mimochodem kdyby Mercedes R stál jako Fabia kombi, tak ho má každá druhá rodina s dětma.

Tibor
14. února • 12:39

paveldoc je první v této diskuzi kdo přemýšlí a má chladnou hlavu! :-)) Díky!

still
14. února • 9:24

Ahoj,pekne si to povedal. Autor clanku sa nechal trosku(viac) uniest. To auto dava zmysel. Nevravim ze by som si ho kupil ale verim ze sa bude uspesne predavat a aj vdaka tomu automobilka prezije a bude vyrbat aj auta ktore sa pacia vam "schumachrom"
B-]

Leter
14. února • 7:42

Je to vážně hrůza. BMW se zhlédlo ve Vel Satisu, nebo snad v Mercedesu R? Navíc auto zezadu vypadá, jak obrněnec, jen průzor a masa plechu. E46 forever...

Patros
14. února • 4:17

... neuveritelné akým spôsobom absolútne od roku 2001 (vo vývoji samozrejme od druhej polovice 90-tych rokov = v princípe už od 1990... od Lutheho núteného odchodu, najmä však od 1994 od jeho úplnej absencie v Mnichove) v sérií nezvládajú z hladiska designu ani proporcie, ani detaily... česť výnimkám ako E92/E93... E89... etc. ... vďaka Joji Nagashima, Erik Goplen... Chris Chapman...Je nešťastím, ako množstvo najmä motoristických novinárov ktorí nepoužívajú oči, alebo necítia, od 2001 vychvalujú C. E. Bangla (ktorého mám naživo rád, dá sa s ním výborne pokecať, jeho nemčina je dosť roztomilá, dokáže strhnúť, entuziastický optimista) a nepriamo Van Hooydonka, za jeho/ich revolučný prístup a nedochádza im, že koncom 90-tych rokov neodškriepiteľne potrebná zmena v designe BMW mohla a mala ísť inou cestou..., ktorí spoločne design BMW doviedli do priepasti v ktorej sa dnes nachádza a ešte niekolko rokov v sériovej produkcii bude... a pri tom to bolo jasné už z Chrisovej tvorby u FIAT-u... naviedli tak sekundárne členov správnej rady na nesprávnu cestu...... nešťastná éra... korunovaná X3, X6... teraz PAS... príde X1 ... smutné... výborné podvozky, motory, riadenie, prevodovky...príšerný design... škoda...

Andre
14. února • 12:18

jasne bmw dela vsechno spatne hahaha a hlavne X3 je asi az tak zle auto ze konkurence musela hned udelat Q5 a GLK
X6 jeste horsi jen na pul roku byli vyprodane.
takze nejde o to jak to vidite vi ale o to co rika trh.
P.S. ty keci ze E46 byl posledni sportovni model tak jste asi nikdy nesedeli v bmw E60 535 a pod...

Patros
14. února • 12:30

Ja osobne som nenapísal že BMW AG robí "všetko zle"... ale design väčšiny modelových rád nesmierne utrpel Van Hooydonkovým prispením... E65 je jeho neúspech... aj ked ho verejnost pripisuje Chrisovi...Práve trh jasne hovorí o tom, ze design mohol byť iný = podstatne lepší. Ja osobne práveže poznám kompletné čísla predajnosti a aj interné...... neviem, komu patril komentár "tak jste asi nikdy nesedeli v bmw E60 535"... práveže sedel... asi v viac ako 300 rôznych kusoch E60... jazdil som isté obdobie s 550i... 535d Touring... M5... a nielenže sedel, ale jazdil s všetkým za posledných 16 rokov... z aktuálnej produkcie od 116i po M6... a som designom najmä interieru E60 (hlavne pred faceliftom) nesmierne sklamaný...

truba
16. února • 13:46

skôr by som povedal,že na marihuane a lisohlavkach si sa viezol

fajka
14. února • 19:29

imho E39 bylo fajn auto, jak dizajnove tak jizdne

Patros
14. února • 23:56

E39 je nezmazatelne zapísaný do histórie... kto bol niekedy v jeho časoch vo výrobe v Dingolfingene nikdy nezabudne... :)

Janek
14. února • 1:09

Vetsi kokotinu na kolech jsem jeste nevidel. Vlastne videl, X6. BMW je v takovych srackach, ze se tomu ani nechce verit :-(

truba
16. února • 13:44

Janek je kokot,ktory vie ze nikdy na take auto nebude mat a tak si tu lieči komplexy písaním bludov

petr
14. února • 16:46

jsi opravdu janek se vším všudy-ty vlastníš jakou káru nebo auto??asi né takový megashit-seděl jsi v tom,jel jsi v tom,řídil jsi s tím kolik km??netvrdím,že se ti musí líbit,ale megashity umí dělat zdárně jiné automobilky-vidíme reklamy-klima,kola,volant,motor vše v ceně-hlavně si mne kupte-janku janku

bambula
14. února • 9:39

Ludia ved to auto je celkom pekne.Co sa o X6 az tak neda povedat.

palo
14. února • 7:39

No nvm,jestli ve srackach,ono kdyz si to vemete logicky,tak kdybyste,jako firma,byl ve srackach,tak preci nebudete do takovyho experimentu,ale spise vsadite na 100%jistotu,ktera vite,ze bude vydelecna.Takze nesouhlasim s nazorem,ze BMW je ve srackach.

Doporučujeme

Články odjinud