BMW 5 Gran Turismo: podivnost z Mnichova

U BMW se již definitině zbláznili. Místo sportovně laděných sedanů a kupé začínají vyrábět křížence. Ten nový má jméno 5 GT. (+ video)

Z Mnichova se pozvolna stává jakýsi ostrov doktora Moreau. Tam, kde se dříve vyráběly smysluplné, sportovně laděné vozy, nyní přichází na svět prapodivné experimenty. Novým pokusem o vytvoření dokonalého automobilového druhu je koncept, který se až donedávna skrýval pod označením PAS. Nyní je konečně oficiálně na světě a podle očekávání je to vůz plný překvapení. A ne zrovna pozitivních.

Automobilka BMW se již před dvěma lety rozhodla udělat vůz, který by se tak trochu vymykal z běžné konfekce a nabízel by takřka ze všeho něco. Konstruktéry, kteří zjevně nečetli německý překlad Čapkova povídání o pejskovi a kočičce, čekala dlouhá cesta a nesnadné řešení, a proto vypracovali různé studie a koncepce. Z každé pak vybrali to nejlepší a to pak jednoduše spojili do jednoho celku a koncept naznačující vznik úplně nové třídy byl na světě. Tak to alespoň tvrdí v BMW, jak ale novinku nejlépe popsat? BMW nato opět používá známou zkratku PAS pocházející ze spojení Progressive Activity Sedan, avšak tento název mnoha lidem zprvu nic neřekne.

BMW 5 Gran Turismo je vyšší, než standardní sedany, je také delší a zejména prostornější. Svou variabilitou by se tento čtyřmístný koncept mohl v pohodě porovnávat s rodinnými vozy a SUV, přičemž po stránce komfortu se bez obav může rovnat třeba s novou „sedmičkou“. K tomu nabídne místa pro zavazadla jako kombi a aby toho nebylo málo, vzhled BMW 5 GT je okořeněn i designovými prvky ze sportovních kupé - vidět je lze třeba zakončení střechy, které je převzato z modelu X6.
Uvnitř vozu si své místo najdou čtyři pasažéři, pozornost si v tomto případě zaslouží dvojice zadních polohovatelných sedadel, které mají zabezpečit nadprůměrný komfort i pro zadní cestující. Sedadla se navíc dají úplně sklopit a vozu se po tomto aktu zvětší zavazadelník až na 1 650 litrů. Novinka je podle vyjádření vedení automobilky celkem blízko k sériové výrobě a tak nám koncept nabízí téměř jasný pohled na to, co můžeme očekávat. Očekáváme ještě nějaký ten výkonný agregát pod kapotou a prošpikování nejnovější elektronikou. V tomto autě bude zkrátka vše, chybí snad už jen vuřty pověšené na zpětné zrcátko...
Všeho moc škodí, chce se říci. Vůz, který má být vším, není ve výsledku zpravidla ničím. Obáváme se, že lepší osud „pětkové gran turismo” nečeká...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW 5 Gran Turismo Concept
 

 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků