BMW 5 Gran Turismo: podivnost z Mnichova

U BMW se již definitině zbláznili. Místo sportovně laděných sedanů a kupé začínají vyrábět křížence. Ten nový má jméno 5 GT. (+ video)

Z Mnichova se pozvolna stává jakýsi ostrov doktora Moreau. Tam, kde se dříve vyráběly smysluplné, sportovně laděné vozy, nyní přichází na svět prapodivné experimenty. Novým pokusem o vytvoření dokonalého automobilového druhu je koncept, který se až donedávna skrýval pod označením PAS. Nyní je konečně oficiálně na světě a podle očekávání je to vůz plný překvapení. A ne zrovna pozitivních.

Automobilka BMW se již před dvěma lety rozhodla udělat vůz, který by se tak trochu vymykal z běžné konfekce a nabízel by takřka ze všeho něco. Konstruktéry, kteří zjevně nečetli německý překlad Čapkova povídání o pejskovi a kočičce, čekala dlouhá cesta a nesnadné řešení, a proto vypracovali různé studie a koncepce. Z každé pak vybrali to nejlepší a to pak jednoduše spojili do jednoho celku a koncept naznačující vznik úplně nové třídy byl na světě. Tak to alespoň tvrdí v BMW, jak ale novinku nejlépe popsat? BMW nato opět používá známou zkratku PAS pocházející ze spojení Progressive Activity Sedan, avšak tento název mnoha lidem zprvu nic neřekne.

BMW 5 Gran Turismo je vyšší, než standardní sedany, je také delší a zejména prostornější. Svou variabilitou by se tento čtyřmístný koncept mohl v pohodě porovnávat s rodinnými vozy a SUV, přičemž po stránce komfortu se bez obav může rovnat třeba s novou „sedmičkou“. K tomu nabídne místa pro zavazadla jako kombi a aby toho nebylo málo, vzhled BMW 5 GT je okořeněn i designovými prvky ze sportovních kupé - vidět je lze třeba zakončení střechy, které je převzato z modelu X6.
Uvnitř vozu si své místo najdou čtyři pasažéři, pozornost si v tomto případě zaslouží dvojice zadních polohovatelných sedadel, které mají zabezpečit nadprůměrný komfort i pro zadní cestující. Sedadla se navíc dají úplně sklopit a vozu se po tomto aktu zvětší zavazadelník až na 1 650 litrů. Novinka je podle vyjádření vedení automobilky celkem blízko k sériové výrobě a tak nám koncept nabízí téměř jasný pohled na to, co můžeme očekávat. Očekáváme ještě nějaký ten výkonný agregát pod kapotou a prošpikování nejnovější elektronikou. V tomto autě bude zkrátka vše, chybí snad už jen vuřty pověšené na zpětné zrcátko...
Všeho moc škodí, chce se říci. Vůz, který má být vším, není ve výsledku zpravidla ničím. Obáváme se, že lepší osud „pětkové gran turismo” nečeká...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW 5 Gran Turismo Concept
 

 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků