BMW 5 (G30) odhaleno! Zatím neoficiálně před zítřejší premiérou

BMW nás na premiéru nové generace řady 5 připravovalo už dlouho, a dokonce zveřejnilo, kdy se tak stane. Podle všeho ale první snímky vozu utekly trochu neplánovaně.

Ano, přesně tak – v galerii můžete vidět první snímky nové generace BMW 5 (G30). Objevily se na Germancarforu a podle očekávání jde o menší interpretaci vlajkové lodi 7. Na tom samozřejmě není nic tak zvláštního, vždyť nejenom BMW v dnešní době naplno aplikuje jeden designový styl na všechny nové modely, musím nicméně uznat, že se mi „pětka“ líbí více než „sedma“.

Video | BMW | Premiéry

Nové BMW 5 shodilo maskování. Bude to zmenšená sedmička?

Důvod je prostý: nevypadá tak okázale a nemá na sobě tolik chromu. Obávané chromované „hokejky“ ve spodní části dveří jsou tady pouze naznačené, což je z mého pohledu rozhodně lepší řešení. Dokonce i záď se povedla a připomíná spíše větší „trojku“, případně „čtyřku“ Gran Coupé. Přístrojová deska je v rámci modelu revoluční, jinak je to ale „sedma“ jako vyšitá. Očekávejme maximální komfort, spoustu místa a moderní vymoženosti jako je například ovládání gesty. Je to potřeba - konkurenční Mercedes-Benz E se totiž už dopředu velmi dobře připravil!

Video | BMW | Luxusní auta | BMW řada 5

BMW 5 poprvé v akci. Dokonce i M5 s pohonem všech kol! (+videa)

Vůz na snímcích nese označení 540i, což značí třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 250 kW a točivém momentu 450 N.m. Takové parametry má alespoň agregát pod kapotou menší řady 3 a mohu zodpovědně říci, že se jedná o klenot. Vedle šestiválců, ať už zážehových nebo vznětových, se však v nabídce samozřejmě objeví také významně přepracované přeplňované dvoulitry (kupříkladu ty vznětové mají dvě turbodmychadla) a na vrcholu najdeme vidlicový osmiválec biturbo o objemu 4,4 litru a výkonu okolo 450 koní. Více informací přineseme po oficiálním představení vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků