BMW 5 ActiveHybrid: 340 koní a nízké CO2

V Mnichově připravili svůj další hybrid. Jen věříme, že nedopadne podobně smutně jako SUV BMW X6 ActiveHybrid…

Automobilka BMW se zaváděním automobilů s hybridním pohonem zrovna nespěchala, ale nelze říci, že by alternativní druhy pohonů ignorovala. Z posledních let jsou dobře známy projekty zkoumající možnosti využívání plynových, elektrických nebo vodíkových zdrojů. V současnosti nabízí jen dva hybridní modely, sedan 7 ActiveHybrid a SUV X6 ActiveHybrid.

Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že typ BMW X6 ActiveHybrid pro nedostatek zákazníků končí, zatím jen v USA, ale s největší pravděpodobností se přestane vyrábět úplně. Důvodů pro nezájem motoristů bude více, mezi ty nejdůležitější patří cena (X6 ActiveHybrid je jen o nějakých 150 000 Kč levnější než vrcholné BMW X6 M!) a nikterak nízká spotřeba paliva v porovnání s modelem X6 M je v průměru nižší jen o 3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Již na počátku příštího roku to však BMW s hybridem hodlá zkusit znovu, přičemž půjde o sedan BMW 5 ActiveHybrid, o jehož přípravách jsme psali již vloni na jaře. A i v tomto případě chce jít BMW především cestou síly, neboť novinka vychází z verze BMW 535i, jehož přeplňovaný šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) není zřejmě tím ideálním základem pro vyloženě hospodárné vozidlo.

BMW 5 ActiveHybrid je oproti standardní verzi doplněn kompaktním elektromotorem s výkonem 56 koní (40 kW) a nejvyšším točivým momentem 210 Nm. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou má pohonná soustava novince zajistit kombinovaný výkon 340 koní (250 kW) a točivý moment 450 Nm. Dynamické parametry mají být dosti podobné standardnímu BMW 535i, ale průměrná spotřeba by měla klesnout na 6,4 l/100 km, což je s ohledem na výkonové parametry (např. 0 – 100 km/h za 5,9 s) velmi zajímavou hodnotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen z li-ionových akumulátorů, jež vozu umožňují ujet průměrnou rychlostí 35 km/h vzdálenost zhruba 4 km na čistě elektrický pohon. Funkce Eco Pro pak nabídne možnost při ustálené rychlosti do 160 km/h zhasnout spalovací motor a udržovat ji elektromotorem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků