BMW 5 ActiveHybrid: 340 koní a nízké CO2

V Mnichově připravili svůj další hybrid. Jen věříme, že nedopadne podobně smutně jako SUV BMW X6 ActiveHybrid…

Automobilka BMW se zaváděním automobilů s hybridním pohonem zrovna nespěchala, ale nelze říci, že by alternativní druhy pohonů ignorovala. Z posledních let jsou dobře známy projekty zkoumající možnosti využívání plynových, elektrických nebo vodíkových zdrojů. V současnosti nabízí jen dva hybridní modely, sedan 7 ActiveHybrid a SUV X6 ActiveHybrid.

Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že typ BMW X6 ActiveHybrid pro nedostatek zákazníků končí, zatím jen v USA, ale s největší pravděpodobností se přestane vyrábět úplně. Důvodů pro nezájem motoristů bude více, mezi ty nejdůležitější patří cena (X6 ActiveHybrid je jen o nějakých 150 000 Kč levnější než vrcholné BMW X6 M!) a nikterak nízká spotřeba paliva v porovnání s modelem X6 M je v průměru nižší jen o 3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Již na počátku příštího roku to však BMW s hybridem hodlá zkusit znovu, přičemž půjde o sedan BMW 5 ActiveHybrid, o jehož přípravách jsme psali již vloni na jaře. A i v tomto případě chce jít BMW především cestou síly, neboť novinka vychází z verze BMW 535i, jehož přeplňovaný šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) není zřejmě tím ideálním základem pro vyloženě hospodárné vozidlo.

BMW 5 ActiveHybrid je oproti standardní verzi doplněn kompaktním elektromotorem s výkonem 56 koní (40 kW) a nejvyšším točivým momentem 210 Nm. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou má pohonná soustava novince zajistit kombinovaný výkon 340 koní (250 kW) a točivý moment 450 Nm. Dynamické parametry mají být dosti podobné standardnímu BMW 535i, ale průměrná spotřeba by měla klesnout na 6,4 l/100 km, což je s ohledem na výkonové parametry (např. 0 – 100 km/h za 5,9 s) velmi zajímavou hodnotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen z li-ionových akumulátorů, jež vozu umožňují ujet průměrnou rychlostí 35 km/h vzdálenost zhruba 4 km na čistě elektrický pohon. Funkce Eco Pro pak nabídne možnost při ustálené rychlosti do 160 km/h zhasnout spalovací motor a udržovat ji elektromotorem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků