BMW 5 ActiveHybrid: 340 koní a nízké CO2

V Mnichově připravili svůj další hybrid. Jen věříme, že nedopadne podobně smutně jako SUV BMW X6 ActiveHybrid…

Automobilka BMW se zaváděním automobilů s hybridním pohonem zrovna nespěchala, ale nelze říci, že by alternativní druhy pohonů ignorovala. Z posledních let jsou dobře známy projekty zkoumající možnosti využívání plynových, elektrických nebo vodíkových zdrojů. V současnosti nabízí jen dva hybridní modely, sedan 7 ActiveHybrid a SUV X6 ActiveHybrid.

Teprve před několika dny jsme vás informovali o tom, že typ BMW X6 ActiveHybrid pro nedostatek zákazníků končí, zatím jen v USA, ale s největší pravděpodobností se přestane vyrábět úplně. Důvodů pro nezájem motoristů bude více, mezi ty nejdůležitější patří cena (X6 ActiveHybrid je jen o nějakých 150 000 Kč levnější než vrcholné BMW X6 M!) a nikterak nízká spotřeba paliva v porovnání s modelem X6 M je v průměru nižší jen o 3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Již na počátku příštího roku to však BMW s hybridem hodlá zkusit znovu, přičemž půjde o sedan BMW 5 ActiveHybrid, o jehož přípravách jsme psali již vloni na jaře. A i v tomto případě chce jít BMW především cestou síly, neboť novinka vychází z verze BMW 535i, jehož přeplňovaný šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) není zřejmě tím ideálním základem pro vyloženě hospodárné vozidlo.

BMW 5 ActiveHybrid je oproti standardní verzi doplněn kompaktním elektromotorem s výkonem 56 koní (40 kW) a nejvyšším točivým momentem 210 Nm. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou má pohonná soustava novince zajistit kombinovaný výkon 340 koní (250 kW) a točivý moment 450 Nm. Dynamické parametry mají být dosti podobné standardnímu BMW 535i, ale průměrná spotřeba by měla klesnout na 6,4 l/100 km, což je s ohledem na výkonové parametry (např. 0 – 100 km/h za 5,9 s) velmi zajímavou hodnotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Elektromotor je napájen z li-ionových akumulátorů, jež vozu umožňují ujet průměrnou rychlostí 35 km/h vzdálenost zhruba 4 km na čistě elektrický pohon. Funkce Eco Pro pak nabídne možnost při ustálené rychlosti do 160 km/h zhasnout spalovací motor a udržovat ji elektromotorem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků