Tuning, policie a bezpečnost, to obvykle dohromady zrovna nejde. Tohle je ale něco trochu jiného…
Kapitoly článku:
Stavba AC Schnitzer ACS4 2.8i Coupe na loňském veletrhu v Essenu získala prestižní ocenění „Tune it! Safe!“. Z tohoto kódu si toho asi mnoho nevybavíte, navíc pod jménem ACS4 se objevila i laděná Z4, a to už v roce 2006, proto připomeňme, že jde o laděné provedení modelu BMW 428i Coupe opatřeného kromě řady modifikací také stylingem a doplňky ve stylu automobilů používaných v současnosti německou policií.
Už podobné pohledy by i u nás mohly na kriminální živly zapůsobit účinněji než zátarasy nebo střelba. Otázkou samozřejmě zůstává, jací řidiči by za volanty takových aut usedali...
Nyní vám přinášíme efektní snímky z testování tohoto vozu na závodní trati poblíž Barcelony, přičemž za volantem seděl Bruno Spengler známý především z německého šampionátu DTM. Vůz na snímcích disponuje především upraveným přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l s výkonem zvýšeným z továrních 245 koní až na 294 koní (216 kW).
Schnitzer ACS4 2.8i Coupe má dle vyjádření ladičské společnosti AC Schnitzer zrychlovat z 0 na 100 km/h za 5,7 s (- 0,2 s) a z 80 na 180 km/h za 12,7 s, přičemž nejvyšší rychlost se (zřejmě s ohledem na respekt k policejnímu zbarvení) posune z 240 jen na obligátních 250 km/h. Zda se podobná auta skutečně objeví ve výstroji německé policie (k čemuž ostatně celý projekt AC Schnitzeru evidentně směřuje), to zatím zůstává otázkou.