BMW 4 Gran Coupe přilétá ze vzduchoprázdna, ale s jasným cílem

Po řadě úniků snímků a informací vám nyní můžeme podrobně představit třetí karosářskou verzi řady BMW 4.

Automobilka BMW vyčlenila sportovně střižené verze své řady BMW 3, dostupné jako sedan, kombi a hatchback Gran Turismo, do zvláštní, zcela nové řady 4. Loni v červnu bylo představeno BMW 4 Coupé, následované v říjnu verzí BMW 4 Convertible, a nyní se tato mladá rodina rozrůstá již o svého třetího člena: stává se jím „čtyřdveřové kupé“ BMW 4 Gran Coupe. Také tento vůz je pro BMW prvotinou, ať už jde o jméno, nebo typ karoserie, jenž v hrubých rysech odkazuje na starší BMW 6 Gran Coupe z prosince roku 2011.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové BMW 4 Gran Coupe má všechny vnější rozměry prakticky shodné s dvoudveřovým kupé

Jistě, i v tomto případě jde po technické stránce o „trojku“, jež kombinuje rysy sedanu a GT s dynamickým appealem kupé 4. Na trhu má novinka po všech stránkách blíže k Audi A5 Sportback než ke stuttgartskému modelu Mercedes-Benz CLA. Oproti původním spekulacím nakonec nové BMW 4 Gran Coupe nestojí na prodlouženém podvozku BMW 3 GT, ale zachovává si rozvor náprav výchozího BMW 4 Coupe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 4 Gran Coupe se stává třetím členem nové rodiny 4

Oproti kupé je navíc nové BMW 4 Gran Coupe jen o 12 mm vyšší (1 389 mm), o 14 mm delší (4 638 mm) a o 14 mm širší (1 825 mm), přičemž sedan BMW řady 3 je tak o plných 40 mm vyšší. Podobně jako stávající BMW GT z řad 3 a 5 a kupé i kabriolet řady 4 má i nové BMW 4 Gran Coupe dveře s bezrámovými okny, ale přístup k prostoru pro zavazadla je zajišťován elektricky výklopnou zádí zahrnující i zadní okno.

Zajímavosti | Technika | Design | BMW | Sportovní auta | Kupé | Premiéry | Palivo

BMW 6 Gran Coupe oficiálně představeno (+ 133x foto)

Zavazadlový prostor má základní objem 480 l a po sklopení opěráků zadních sedadel na pevné sedáky naroste na 1 300 l. K dispozici je také systém Smart Opener kombinovaný s bezklíčkovým zamykáním, jenž umožňuje otevřít víko zavazadlového prostoru pouhým máchnutím nohou pod zadním nárazníkem. U BMW řad GT je to již celkem běžný prvek, jenž přijde vhod zejména ve chvíli, kdy se k vozu blížíte s plnýma rukama.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro zavazadla je přístupný rozměrným víkem s elektrickým ovládáním

Evropští zákazníci budou mít už od počátku prodejů, jejichž start je nafázován na premiéru řady 4 Gran Coupe na březnovém ženevském autosalonu, z čeho vybírat. Benzínovým standardem se stane provedení BMW 420i se známým přeplňovaným čtyřválcem 2,0i o výkonu 184 koní (135 kW) následované silnější variantou 428i s výkonem 245 koní (180 kW) a završené šestiválcem 435i o výkonu 306 koní (225 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér bude k mání v celé škále verzí

Zkrátka nepřijdou ani fleetoví zákazníci i dobrovolní protagonisté vznětových motorů, kteří se mohou těšit na dvoulitrové čtyřválce v různých stupních naladění. Nové BMW 4 Gran Coupe tak bude zprvu k dispozici ve variantách 418d s výkonem 143 koní (tento motor přitom u 4 Coupe ani Convertible nefiguruje!) a 420d o výkonu 184 koní (135 kW), přičemž další diesely mají následovat již během letošního léta.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 45 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků