BMW 357Ci (E46): britská bestie s motorem Pontiac GTO

Ano, není to překlep, toto kupé BMW řady E46 na své zádi skutečně nese nápis 357Ci. Svůj život započalo v roce 2001 coby BMW 325Ci s továrním M Sport paketem, ale jeho stávající britský majitel se s dynamikou sériového motoru nespokojil, a tak do svého vozu vestavěl robustní osmiválec GM LS1 s objemem 5,7 l (odtud označení na víku zavazadlového prostoru), nicméně na první pohled si ničeho nevšimnete. Motor spolu s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením pochází z vozu Pontiac GTO (americká konverze australského Holdenu Monaro) a navazuje na něj zadní náprava z BMW M3 s diferenciálem s omezenou svorností. Pohonná jednotka i přední náprava včetně řízení doznaly v rámci celé přestavby dílčích změn, aby vše pracovalo, jak má. Posílena byla také brzdová soustava.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nápad vestavět osmiválec General Motors do BMW E46 to není rozhodně první, ale této britské stavbě nelze upřít důslednost a promyšlenost celého procesu, kterou lze posoudit také z přiložených snímků. Osobně mě navíc s jistou potutelností těší, že na první pohled se toto mohutně posílené BMW od podobných sériových strojů opravdu neliší, což může být v běžném provozu i na tuningových srazech zdrojem řady vtipných situací. O jízdních parametrech tohoto stroje se zdroje bohužel nezmiňují. 
 

Zdroj: ls1tech.com

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků