BMW 357Ci (E46): britská bestie s motorem Pontiac GTO

Ano, není to překlep, toto kupé BMW řady E46 na své zádi skutečně nese nápis 357Ci. Svůj život započalo v roce 2001 coby BMW 325Ci s továrním M Sport paketem, ale jeho stávající britský majitel se s dynamikou sériového motoru nespokojil, a tak do svého vozu vestavěl robustní osmiválec GM LS1 s objemem 5,7 l (odtud označení na víku zavazadlového prostoru), nicméně na první pohled si ničeho nevšimnete. Motor spolu s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením pochází z vozu Pontiac GTO (americká konverze australského Holdenu Monaro) a navazuje na něj zadní náprava z BMW M3 s diferenciálem s omezenou svorností. Pohonná jednotka i přední náprava včetně řízení doznaly v rámci celé přestavby dílčích změn, aby vše pracovalo, jak má. Posílena byla také brzdová soustava.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nápad vestavět osmiválec General Motors do BMW E46 to není rozhodně první, ale této britské stavbě nelze upřít důslednost a promyšlenost celého procesu, kterou lze posoudit také z přiložených snímků. Osobně mě navíc s jistou potutelností těší, že na první pohled se toto mohutně posílené BMW od podobných sériových strojů opravdu neliší, což může být v běžném provozu i na tuningových srazech zdrojem řady vtipných situací. O jízdních parametrech tohoto stroje se zdroje bohužel nezmiňují. 
 

Zdroj: ls1tech.com

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků