BMW 357Ci (E46): britská bestie s motorem Pontiac GTO

Ano, není to překlep, toto kupé BMW řady E46 na své zádi skutečně nese nápis 357Ci. Svůj život započalo v roce 2001 coby BMW 325Ci s továrním M Sport paketem, ale jeho stávající britský majitel se s dynamikou sériového motoru nespokojil, a tak do svého vozu vestavěl robustní osmiválec GM LS1 s objemem 5,7 l (odtud označení na víku zavazadlového prostoru), nicméně na první pohled si ničeho nevšimnete. Motor spolu s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením pochází z vozu Pontiac GTO (americká konverze australského Holdenu Monaro) a navazuje na něj zadní náprava z BMW M3 s diferenciálem s omezenou svorností. Pohonná jednotka i přední náprava včetně řízení doznaly v rámci celé přestavby dílčích změn, aby vše pracovalo, jak má. Posílena byla také brzdová soustava.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nápad vestavět osmiválec General Motors do BMW E46 to není rozhodně první, ale této britské stavbě nelze upřít důslednost a promyšlenost celého procesu, kterou lze posoudit také z přiložených snímků. Osobně mě navíc s jistou potutelností těší, že na první pohled se toto mohutně posílené BMW od podobných sériových strojů opravdu neliší, což může být v běžném provozu i na tuningových srazech zdrojem řady vtipných situací. O jízdních parametrech tohoto stroje se zdroje bohužel nezmiňují. 
 

Zdroj: ls1tech.com

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků