BMW 328i od Hartge: 45 koní k dobru

Německý ladič Hartge představil výsledky své posilovací kúry určené pro aktuální generaci BMW 3, resp. provedení 328i.

V posledních měsících se u Hartge soustředili především na „jedničky“, ať už šlo o vznětové hatchbacky BMW 116d, 118d a 120d (F20) nebo špičkové kupé BMW 1 M Coupe (E82), nicméně si možná vzpomenete také na posílené SUV BMW X3 xDrive35d nebo střední sedan BMW 535d. Nyní přišla řada na „strojku“, tedy BMW 3 (F30).

Tuning | Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | BMW | Kupé | Premiéry

BMW 1 M Coupe od Hartge: návrat k benzínu!

Již dříve u Hartge pro tuto řadu připravili sadu decentních aerodynamických doplňků, kterou nyní doplňují i posílenou pohonnou jednotkou. Jde o přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, který v základním nastavení dosahuje výkonu 245 koní (180 kW) při 5 000 až 6 500 ot./min. a točivého momentu 350 Nm v rozsahu od 1 250 do 4 800 ot./min. Prakticky jedinou modifikací, jak asi tušíte, se stává nový program řídicí jednotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
BMW 328i, nejnovější projekt firmy Hartge, a výkonové charakteristiky jeho motoru

Díky němu vůz vykazuje nejvyšší výkon 213 kW (290 koní) při 5 100 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 415 Nm ve 2 700 ot./min., a to jsou s ohledem na objem motoru opravdu vynikající hodnoty. Spotřeba paliva a emise CO2 (stejně jako kompresní poměr) zůstaly podle tvrzení Hartge na úrovni standardní verze.

Tuning | Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | BMW | Palivo

BMW 535d od Hartge: „nafťák“ posílený na 354 koní

Upravený sedan BMW 328i však zrychluje z 80 na 180 km/h za 12,17 s, což je takřka o 4 s lepší výsledek než v sérii. Nejvyšší rychlost je u obou verzí omezena hodnotou 250 km/h.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků