BMW 328 Hommage: návrat ke kořenům?

V Itálii se o víkendu představila také tovární studie BMW 328 Hommage navazující na legendární roadstery 328.

Lehké sportovní šestiválce BMW 328 ze třicátých let minulého století se staly legendou, o níž jsme naposledy psali v souvislosti se znovuzrozením odvozeného proudnicového závodního BMW 328 Kamm Coupé. Během tohoto víkendu proběhl letošní ročník soutěže elegance v italském Villa d'Este, kde se kromě takového Ferrari Superamerica 45 nebo Aston Martinu V12 Zagato představil také ideová nástupce řady BMW 328, jež letos shodou okolností slaví 75. výročí od zahájení produkce. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka je zřejmě odvozena ze starší studie BMW Vision Efficient Dynamics, ale na oko pozorovatele se snaží zapůsobit také spojením se slavnou „tři-dva-osmičkou“ a řadou retrospektivních prvků. Toto propojení je patrné také z některých přiložených snímků. Za pozornost stojí především vysoké „ledvinky“ na přídi, stylizované kožené přezky vedené přes kapotu, děrované ráfky, v půli dělené čelní sklo nebo výrazné vybrání v bocích karoserie v místech loktů dvoučlenné posádky. Posledně zmíněný rys, jemuž padly za oběť boční dveře, je skutečně jen stylistický, neboť ve srovnání s BMW 328 je šířka interiéru citelně širší.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V duchu původní myšlenky BMW 328 se konstruktéři prototypu 328 Hommage soustředili na maximální odlehčení s využitím moderních materiálů. Většina součástí je proto zhotovena z uhlíkových kompozitů (CFRP), jež jsou podle tvrzení BMW lehčí a pevnější než hliníkové slitiny, jež se uplatňovaly kdysi na strojích BMW 328. Uhlíkové kompozity dominují také ztvárnění interiéru, který působí podobně technicistním dojmem jako exteriér vozu, ale je veskrze moderní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se skrývá řadový třílitrový šestiválec BMW, což je v souvislosti s někdejším BMW 328 a tlakem jeho odkazu jistou stavovskou povinností. Další technické podrobnosti k nové studii uvolněny nebyly. Jsem zvědav na vaše komentáře, mě osobně tento koncept připadá jako zdařilá adaptace tématu 328 do současných podmínek, v níž se „retro“ omezilo jen na několik výrazných a funkci nijak nepřekážejících detailů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků