BMW 328 Hommage: návrat ke kořenům?

V Itálii se o víkendu představila také tovární studie BMW 328 Hommage navazující na legendární roadstery 328.

Lehké sportovní šestiválce BMW 328 ze třicátých let minulého století se staly legendou, o níž jsme naposledy psali v souvislosti se znovuzrozením odvozeného proudnicového závodního BMW 328 Kamm Coupé. Během tohoto víkendu proběhl letošní ročník soutěže elegance v italském Villa d'Este, kde se kromě takového Ferrari Superamerica 45 nebo Aston Martinu V12 Zagato představil také ideová nástupce řady BMW 328, jež letos shodou okolností slaví 75. výročí od zahájení produkce. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka je zřejmě odvozena ze starší studie BMW Vision Efficient Dynamics, ale na oko pozorovatele se snaží zapůsobit také spojením se slavnou „tři-dva-osmičkou“ a řadou retrospektivních prvků. Toto propojení je patrné také z některých přiložených snímků. Za pozornost stojí především vysoké „ledvinky“ na přídi, stylizované kožené přezky vedené přes kapotu, děrované ráfky, v půli dělené čelní sklo nebo výrazné vybrání v bocích karoserie v místech loktů dvoučlenné posádky. Posledně zmíněný rys, jemuž padly za oběť boční dveře, je skutečně jen stylistický, neboť ve srovnání s BMW 328 je šířka interiéru citelně širší.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V duchu původní myšlenky BMW 328 se konstruktéři prototypu 328 Hommage soustředili na maximální odlehčení s využitím moderních materiálů. Většina součástí je proto zhotovena z uhlíkových kompozitů (CFRP), jež jsou podle tvrzení BMW lehčí a pevnější než hliníkové slitiny, jež se uplatňovaly kdysi na strojích BMW 328. Uhlíkové kompozity dominují také ztvárnění interiéru, který působí podobně technicistním dojmem jako exteriér vozu, ale je veskrze moderní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se skrývá řadový třílitrový šestiválec BMW, což je v souvislosti s někdejším BMW 328 a tlakem jeho odkazu jistou stavovskou povinností. Další technické podrobnosti k nové studii uvolněny nebyly. Jsem zvědav na vaše komentáře, mě osobně tento koncept připadá jako zdařilá adaptace tématu 328 do současných podmínek, v níž se „retro“ omezilo jen na několik výrazných a funkci nijak nepřekážejících detailů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků