BMW 320d: nejúspornější volba (test)

BMW 320d: nejúspornější volba (test)

Kapitoly článku:


Přilnavost až za hrob

Ačkoliv už podvozek předchozí trojky považuji za špičkový, novinka je ještě o kousek dále. Vůz má neutrálnější chování a na limitu se méně vrhá do přetáčivého smyku. Přesto ale není trojka tak neutrální jako jednička, která patří mezi to nejlepší, co můžete na silnici řídit. Jasně poznáte „na volantu“ vyšší hmotnost a větší délku vozu; v některých situacích je vůz dokonce lehce nedotáčivý. V malých rychlostech se zkrátka jednička řídí lépe, nicméně čím rychleji jedete, tím více se karty obrací ve prospěch trojky - zatáčkami se proplétá se stoickým klidem, který jí může konkurence závidět. Často se budete divit, jak je možné, že se auto ještě drží asfaltu.

Řízení je přímější než u starého modelu a má o dost tužší posilovač, snad až příliš – poznáte to zejména při parkování. To ale nic nemění na tom, že vůz díky optimálně zvolenému převodu dokážete bez problému poslat tam, kam potřebujete a že v rukou přesně cítíte blížící se limity. Naladění podvozku je někde na hranici mezi komfortem a agilitou, runflatové pneumatiky mají tvrdší bočnice a na komfortu je to znát. Trochu mne překvapilo, jak je zadní náprava „rozskákaná“ na špatné silnici, kdy za sebou následuje sled děr a výmolů. Zkrátka komfort je docela na hraně a jízda po městě a špatných komunikacích není pro vůz to pravé ořechové. S občasnými nerovnostmi se ale podvozek vyrovná s grácií, a to i s přejezdem kolejí nebo mostních spojů.

Poznámka: Vůz má skvělý rejd a lze se vytočit napoprvé tam, kde si s jiným vozem této velikosti musíte pocouvnout.

Sportovní jízda? Ano, ale...

Pro sportovní jízdu není bohužel kombinace s nafťákem příliš dobrou kombinací, nelineární zátah, turboefekt a krátké první kvalty docela dokážou pokazit radost; s benzínem byste si jistě užili více zábavy. Přesto jízda potěší – ani na tak motorem, jako podvozkem a řízením. Pohon zadní nápravy pak slibuje možnost si v zatáčce lehce driftnout, i když s nafťákem je to poněkud obtížnější než s benzínem. Stejně tak se vám budou líbit brzdy, mají lineární nástup a hlavně nejsou přeposilované, což je neduh mnoha dnešních vozů. Brzdy se pak tváří jako extrémně účinné, ale špatně se dávkují a často i brzy vadnou. Nic z toho ale neplatí pro trojkového bavora – i po několikanásobném brzdění z vysokých rychlostí jsou kotoučky jako „nové“. Zde bych jen připomenul, že zadní náhon není ideálním společníkem pro zasněžené kopce, naopak na suchu si užijete dostatek zábavy.

Absolutorium si trojka zaslouží za odhlučnění podvozku, to je stejně jako u předchozí generace špičkové. Přestože cestující nerovnosti pocítí „na zadku“, k uchu nic nedolehne. Snad jen na D1 v pravém rozbitém pruhu se dozvíte o tom, že skutečně máte pod koly silnici. Stejně tak je vůz velmi dobře odhlučněn od aerodynamického svistu ve vysokých rychlostech, jako by vnější svět snad ani neexistoval. Několikanásobné těsnění dveří zajišťuje nejen skvělý akustický komfort, ale i lepší zvuk při zavření dveří než má starý model. Celkově lze jízdu s bavorem hodnotit samými kladnými známkami, nepamatuji se na žádný vůz konkurence, který by se mi v této kategorii řídil lépe a z kterého bych měl tak dobrý pocit.

   

   
Oficiální fotografie

Ještě lepší

Nová trojka je špičkovým kouskem železa, hliníku, plastu a kůže. Oproti staré generaci jde o malou evoluci, která dopilovala to, co se dalo starému vozu vytknout. Výjimečná je akustická pohoda v interiéru, odhlučnění podvozu, řízení či brzdy, naopak vytknout lze méně místa vzadu či menší otvor do zavazadlového prostoru. Naftový motor je ideální motorizací pro ty, kteří chtějí jezdit dynamicky a přesto úsporně. Řidič se sportovním srdcem ale dá přednost benzínu a nejlépe šestiválci. Časem dostane trojka nové motory, 318i, 318d a 330d, poté se objeví i špičkové motorizace 335i a 335d, pro šestiválec se přidá také pohon všech kol xDrive. A na podzim dorazí i trojkové kombi. Zkrátka kdo si počká, ten se dočká...

Plusy:

  • jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • motor a jízdní dynamika
  • špičkové brzdy a řízení
  • prostor na předních sedadlech a pozice za volantem
  • nízká spotřeba

Minusy:

  • poměrně chudá základní výbava
  • omezený prostor na zadních sedadlech
  • turboefekt, krátké první tři kvalty

Základní výbava: ABS, ASC + T (kontrola prokluzu zadních kol), CBS (rozložení brzdného tlaku), DSC III (dynamická kontrola stability), DTC (trakční modul), šest airbagů (čelní, boční, hlavové), imobilizér, centrální zamykání s dálkový ovládáním, výškově i podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, vnitřní obložení matný titan, posilovač řízení, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, asférická, lakovaná v barvě vozu, elektricky ovládaná přední i zadní okna, klimatizace s mikrofiltrem, dvoustupňová brzdová světla, 3 hlavové opěrky vzadu včetně sklopné prostřední, pneumatiky pro nouzový dojezd včetně čidla defektu, startování motoru tlačítkem, bílá směrová světla v předu, rádio BMW Business s CD a přípojkou na CD měnič, ocelová 16palcová kola s pneumatikami 205/55

Příplatková výbava: filtr pevných částic (19 040 Kč), kožený volant (5 910 Kč), multifunkční volant s tempomatem (4 920 Kč), kola Star spoke 158 (47 600 Kč), díly exteriéru v barvě karoserie (2 630 Kč), bezdotykové otvírání (19 700 Kč), varovný trojúhelník + lékárnička standard, automatické zaclonování vnitřního zpětného zrcátka (5 250 Kč), elektrické nastavení sedadla řidiče s pamětí (41 030 Kč), bederní opěrka pro sedadlo řidiče a předního spolujezdce (8 860 Kč), dřevěné obložení - ořech (13 790 Kč), loketní opěrka (4 920 Kč), ostřikovače světlometů (8 540 Kč), mlhovky (6 570 Kč), xenonová světla (19 040 Kč), automatická klimatizace (24 620 Kč), tempomat (8 210 Kč), světelný paket (4 920 Kč), univerzální příprava pro montáž mobilního telefonu (24 620 Kč), rádio BMW Professional (6 570 Kč), CD changer - 6 ks CD (13 460 Kč), Hi-Fi systém Professional Logic7 (37 750 Kč), metalíza Sparkling Graphite 22 980 (Kč), kůže Dakota - béžová (56 460 Kč)

Základní cena: 907 800 Kč
Cena vč. příplatkové výbavy: 1 318 519 Kč

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud