BMW 320d EfficientDynamics Edition: nyní i jako kombi

BMW loni v srpnu zásadně prohloubilo svou pověst výrobce levných dieselových vozů, když představilo sedan řady 3 s motorem 20d a označením EfficientDynamics Edition. Jeho jedinou předností je kombinovaná spotřeba ve výší 4,1 nafty na 100 km a ačkoli jízda s ním žádný velký zážitek není, spotřeba nízká opravdu je, o čem svědčí třeba i výsledky Eco-Testu ADAC.

Pokud se vám tento vůz zalíbil, ale nevyhovuje vám jeho tříprostorová karoserie, můžete si jej nyní pořídit i ve verzi kombi. BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring pohání tentýž dvoulitrový diesel jako v případě sedanu s výkonem sníženým na 163 koní (120 kW), filtrem pevných částic a proměnnou geometrií sání. Oproti sedanu nabízí o něco horší zrychlení na stovku (8,3 s), zato o něco vyšší maximální rychlost (223 km/h). Spotřeba též vzrostla, když u kombíku činí v průměru 4,3 litru nafty na 100 km jízdy. Pokud by vás snad zajímaly emise CO2, pak ty mají spotřebě odpovídající hodnotu 114 g na kilometr.

Vůz bude k mání od března 2011 a jeho českou cenu zatím neznáme. Dá se však očekávat tatáž jako u sedanu s obvyklým příplatkem za karoserii kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 320d EfficientDynamics Edition sedan a běžný kombík řady 3 - snímky kombi v této edici zatím nemáme.
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků