BMW 320d EfficientDynamics Edition: nyní i jako kombi

BMW loni v srpnu zásadně prohloubilo svou pověst výrobce levných dieselových vozů, když představilo sedan řady 3 s motorem 20d a označením EfficientDynamics Edition. Jeho jedinou předností je kombinovaná spotřeba ve výší 4,1 nafty na 100 km a ačkoli jízda s ním žádný velký zážitek není, spotřeba nízká opravdu je, o čem svědčí třeba i výsledky Eco-Testu ADAC.

Pokud se vám tento vůz zalíbil, ale nevyhovuje vám jeho tříprostorová karoserie, můžete si jej nyní pořídit i ve verzi kombi. BMW 320d EfficientDynamics Edition Touring pohání tentýž dvoulitrový diesel jako v případě sedanu s výkonem sníženým na 163 koní (120 kW), filtrem pevných částic a proměnnou geometrií sání. Oproti sedanu nabízí o něco horší zrychlení na stovku (8,3 s), zato o něco vyšší maximální rychlost (223 km/h). Spotřeba též vzrostla, když u kombíku činí v průměru 4,3 litru nafty na 100 km jízdy. Pokud by vás snad zajímaly emise CO2, pak ty mají spotřebě odpovídající hodnotu 114 g na kilometr.

Vůz bude k mání od března 2011 a jeho českou cenu zatím neznáme. Dá se však očekávat tatáž jako u sedanu s obvyklým příplatkem za karoserii kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 320d EfficientDynamics Edition sedan a běžný kombík řady 3 - snímky kombi v této edici zatím nemáme.
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků