BMW 320d Efficient Dynamics: 4,1 l/100 km

BMW doplňuje svoji stěžejní řadu 3 novým provedením. Sportovním? Bývávalo, dnes si můžete vsadit leda na hospodárné a ekologické.

Novinka s komplikovaným názvem BMW 320d EfficientDynamics Edition a světu se představí letos ve Frankfurtu. Sedan pochopitelně vychází z typu 320d, ale stává se vůbec nejhospodárnějším vozem, jaký u BMW kdy vyrábeli. Kombinovaná spotřeba nafty totiž dosahuje znamenité hodnoty 4,1 l/100 km, zatímco emise CO2 poklesly na 109 g/km. Jen pro porovnání, glorifikovaná Honda Insight s hybridním pohonem benzínovým motorem a elektromotorem spotřebuje v průměru 4,4 l/100 km a skrz výfuk do ovzduší vypustí 101 g C02 na kilometr jízdy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

BMW 320d EfficientDynamics pohání dvoulitrový vznětový čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní a výkonem 163 koní (120 kW) v rozmezí od 3 500 do 4 200 ot./min. a točivým momentem 360 Nm od 1 750 do 3 000 ot./min. Disponuje nejen filtrem pevných částic, ale též piezoelektrickými vstřikovači soustavy common rail nebo proměnnou geometrií sání. V porovnání s výše uvedenou spotřebou a relativní využitelností slušného cestovního sedanu klasické koncepce vynikají hodnoty zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,2 s a pružnost na „pětku“ z 80 do 120 km/h za 9,6 s, přičemž nejvyšší rychlost činí 220 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podobně jako další „zelené“ vozy BMW také tento nový model obsáhne stávající obsah formule EfficientDynamics, jenž zahrnuje také systémy start/stop, regeneraci brzdné energie či elektrický posilovač řízení. Jinak jsou modifikace vozu pouze dílčí a v ničem neopouští intence běžné u jiných značek. Setkáme se zde tak například s delším stálým převodem, nižší světlostí neno speciálními aerodynamicky optimalizovanými ráfky Aero s pneumatikami Michelin EnergySaver, odpor vzduchu je nyní charakterizován koeficientem Cx s hodnotou 0,26.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modifikovaný dvouhmotový setrvačník obsahuje jakési odstředivé kyvadlo a zajišťuje jemnější záběr, ale také nižší provozní otáčky motoru a lepší záběr z nižších otáček. Díky tomu lze cestovat na vyšší rychlostní stupně bez nutnosti podřazovat. Ačkoli je těchto dílčích změn poměrně dost, BMW slibuje, že cena tohoto vozu bude shodná s dosavadním provedením 320d (jeho výroba přitom nekončí) a do prodejů se dstane ještě koncem tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
BMW 320d Efficient Dynamics Edition
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků