BMW 3.0 CSL Hommage vzdává hold bavorskému „batmobilu“

Koncept bohužel vznikl jen pro přehlídku u jezera Como, do sériové výroby se nechystá. BMW také vůbec nehovoří o použité technice.
Seznam kapitol
  1. BMW 3.0 CSL Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 3.0 CSL Hommage

Netěšte se. Do sériové výroby tohle auto nikdy nepůjde, stejně jako se nikdy nezačal vyrábět koncept BMW M1 Hommage. Přitom by si takové auto zákazníky snad našlo, protože v nabídce BMW ryzí sporťák chybí. Audi dělá R8, Mercedes měl SLS a nyní AMG Coupé... Jen BMW nemělo a nemá nic, když nepočítáme trochu výstřední i8.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW postavilo koncept 3.0 CSL Hommage pro výstavu Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Je to jedinečný stroj a do sériové výroby se nikdy nedostane. Je ale možné, že budoucí modely M převezmou některé detaily.

Koncept BMW 3.0 CSL Hommage vzpomíná na legendární odlehčený model ze 70. let, který se jmenoval také 3.0 CSL. Výrazné aerodynamické prvky mu vynesly přezdívku „batmobil“. Auto bylo asi o 200 kg lehčí než „obyčejná“ verze 3.0 CS. Zatímco tehdy se odlehčovalo hliníkovými díly karoserie, dnes BMW použilo hlavně uhlíková vlákna.

Testy | Hybridy | BMW | Sportovní auta

Test BMW i8: Elektřina vs. oheň 

Zvláštní je, že BMW vůbec nemluví o použité technice. Avšak fotografie přístrojové desky, kde je vidět nápis eBoost, naznačuje, že by pod kapotou mohl být hybridní agregát. O pohon se má starat řadový šestiválec, ale nevíme, který a s jakými parametry.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je velmi odvážný, ale i zde najdete odkaz na původní 3.0 CSL ze 70. let, třeba tu dřevěnou lištu. Pod kapotou je údajně šestiválec, zřejmě mu pomáhají elektromotory a sílu na (asi) zadní kola posílá automat

Zřejmě to bude zadokolka (i když dnes u BMW nikdy nevíte jistě...) a místo klasického manuálu má automatickou převodovku s řazením pod velmi zvláštním volantem.

Studie 3.0 CSL Hommage jezdí na 21" kolech a BMW ji postavilo exkluzivně pro výstavu Concorso d’Eleganza Villa d’Este kompletně od základů nově, nepoužívá ani žádnou současnou platformu, například z BMW M3 a M4. Nic takového. Už to naznačuje, že se sériová výroba skutečně nechystá.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků