Značka BMW představuje očekávanou kombiverzi své aktuální řady 3 (generace F30).
Kapitoly článku:
V Evropě se bude prodávat pod tradičním označením Touring, zatímco na vybraných exportních trzích včetně USA ponese jméno Sports Wagon. BMW 3 Touring pochopitelně vychází ze sedanu BMW 3 (F30), který je šestou „trojkou“ v dějinách a my jsme vám jej podrobně představili vloni na podzim. Připomeňme, že výroba řady BMW 3 (F30) byla zahájena v mnichovské fabrice 1. listopadu 2011.
BMW 3 Touring se v Evropě začne prodávat ještě letos
Nové BMW 3 Touring je (podobně jako výchozí sedan) v porovnání se svým předchůdcem nepatrně větší ve všech ohledech, z čehož těží především prostor pro posádku a její zavazadla. Rozvor náprav tedy narostl o 50 mm, přičemž BMW 3 Touring je zároveň o 97 mm delší a nabízí rozchod kol rozšířený o 37 mm vpředu a o 48 mm vzadu oproti svému předchůdci, v porovnání s nímž je prý zároveň o přibližně 40 kg lehčí.
Ačkoli místo pro zavazadla není tradičně oblastí, v níž by kombíky BMW excelovat, nové BMW 3 Touring se může pochlubit základním objemem zavazadlového prostoru větším o 35 l, což je o 10 % více než dosud. Výsledný objem 495 l údajně podle tvrzení BMW stačí na to, aby nová „trojka“ Touring překonala všechny své konkurenty. Po sklopení zadních sedadel naroste na 1 500 l.
BMW 3 Touring prý nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě
Využitelnost tohoto prostoru zlepšuje škála detailů včetně různých výklopných háčků, dvojité podlahy či kotevních ok pro jisticí síť. Naprostou novinkou se však u BMW 3 Touring stává výklopná záď, jejíž sklo lze otevírat samostatně, a to elektricky. Zavazadelník je dosti široký a v místech podběhů zadních kol zúžený pouze nepatrně. V případě potřeby lze sklápět opěráky zadních sedadel dělené v poměru 40/20/40, přičemž vzniklá plocha sice není zcela rovná, ale postrádá schod.
Prostor pro zavazadla lze zvětšovat sklápěním zadních opěráků dělených v poměru 40:20:40
Zprvu bude BMW 3 Touring k mání s trojicí pohonných jednotek, z nichž všechny disponují přeplňováním, přímým vstřikováním a systémem start/stop. Zastánci zážehových jednotek mají k dispozici pouze provedení BMW 328i Touring s čtyřválcem s objemem 2,0 l a přeplňováním TwinPower Turbo s výkonem 245 koní (180 kW).
Přední části interiéru se změny nijak nedotkly
Příznivci tankování nafty mohou volit z verzí 320d a 330d. Slabší z nich je čtyřválcová a z výkonu 2,0 l dosahuje výkonu 184 koní (135 kW), výkonnější pak řadovým šestiválcem s výkonem 258 koní (190 kW). Standardem jsou šestistupňové převodovky s manuálním řazením, přičemž 330d je dodáván výhradně s osmistupňovým „automatem“, který je pro čtyřválce nabízen v rámci příplatkové výbavy.
BMW 3 Touring chce stále vábit řidiče požadující špičkové jízdní vlastnosti a výkony
Hned od počátku výroby bude BMW 3 Touring k dostání také se sportovně střiženými pakety M Sport a Adaptive M Sport. Spekuluje se o tom, že se časem pod kapotu tohoto modelu dostane také zážehový přeplňovaný šestiválec s objemem 3,0 l (335i), těšit se můžeme také na verze s pohonem všech kol.
Karoserie Touringu vychází ze sedanu a po sloupek B je s ním identická. BMW 3 Touring se v evropských showroomech objeví koncem letošního kalendářního roku.