BMW 3 Touring: je větší a šikovnější

Značka BMW představuje očekávanou kombiverzi své aktuální řady 3 (generace F30).
Seznam kapitol
  1. BMW 3 Touring
  2. Fotogalerie

V Evropě se bude prodávat pod tradičním označením Touring, zatímco na vybraných exportních trzích včetně USA ponese jméno Sports Wagon. BMW 3 Touring pochopitelně vychází ze sedanu BMW 3 (F30), který je šestou „trojkou“ v dějinách a my jsme vám jej podrobně představili vloni na podzim. Připomeňme, že výroba řady BMW 3 (F30) byla zahájena v mnichovské fabrice 1. listopadu 2011.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring se v Evropě začne prodávat ještě letos

Nové BMW 3 Touring je (podobně jako výchozí sedan) v porovnání se svým předchůdcem nepatrně větší ve všech ohledech, z čehož těží především prostor pro posádku a její zavazadla. Rozvor náprav tedy narostl o 50 mm, přičemž BMW 3 Touring je zároveň o 97 mm delší a nabízí rozchod kol rozšířený o 37 mm vpředu a o 48 mm vzadu oproti svému předchůdci, v porovnání s nímž je prý zároveň o přibližně 40 kg lehčí.

Zajímavosti | Sportovní auta | BMW | Premiéry | Palivo | Názory

BMW 3: šestá generace je konečně venku

Ačkoli místo pro zavazadla není tradičně oblastí, v níž by kombíky BMW excelovat, nové BMW 3 Touring se může pochlubit základním objemem zavazadlového prostoru větším o 35 l, což je o 10 % více než dosud. Výsledný objem 495 l údajně podle tvrzení BMW stačí na to, aby nová „trojka“ Touring překonala všechny své konkurenty. Po sklopení zadních sedadel naroste na 1 500 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring prý nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě

Využitelnost tohoto prostoru zlepšuje škála detailů včetně různých výklopných háčků, dvojité podlahy či kotevních ok pro jisticí síť. Naprostou novinkou se však u BMW 3 Touring stává výklopná záď, jejíž sklo lze otevírat samostatně, a to elektricky. Zavazadelník je dosti široký a v místech podběhů zadních kol zúžený pouze nepatrně. V případě potřeby lze sklápět opěráky zadních sedadel dělené v poměru 40/20/40, přičemž vzniklá plocha sice není zcela rovná, ale postrádá schod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro zavazadla lze zvětšovat sklápěním zadních opěráků dělených v poměru 40:20:40

Zprvu bude BMW 3 Touring k mání s trojicí pohonných jednotek, z nichž všechny disponují přeplňováním, přímým vstřikováním a systémem start/stop. Zastánci zážehových jednotek mají k dispozici pouze provedení BMW 328i Touring s čtyřválcem s objemem 2,0 l a přeplňováním TwinPower Turbo s výkonem 245 koní (180 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední části interiéru se změny nijak nedotkly

Příznivci tankování nafty mohou volit z verzí 320d a 330d. Slabší z nich je čtyřválcová a z výkonu 2,0 l dosahuje výkonu 184 koní (135 kW), výkonnější pak řadovým šestiválcem s výkonem 258 koní (190 kW). Standardem jsou šestistupňové převodovky s manuálním řazením, přičemž 330d je dodáván výhradně s osmistupňovým „automatem“, který je pro čtyřválce nabízen v rámci příplatkové výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring chce stále vábit řidiče požadující špičkové jízdní vlastnosti a výkony

Hned od počátku výroby bude BMW 3 Touring k dostání také se sportovně střiženými pakety M Sport a Adaptive M Sport. Spekuluje se o tom, že se časem pod kapotu tohoto modelu dostane také zážehový přeplňovaný šestiválec s objemem 3,0 l (335i), těšit se můžeme také na verze s pohonem všech kol.

Karoserie Touringu vychází ze sedanu a po sloupek B je s ním identická. BMW 3 Touring se v evropských showroomech objeví koncem letošního kalendářního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 3 Touring
  2. Fotogalerie
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků