BMW 3 Touring: je větší a šikovnější

Značka BMW představuje očekávanou kombiverzi své aktuální řady 3 (generace F30).
Seznam kapitol
  1. BMW 3 Touring
  2. Fotogalerie

V Evropě se bude prodávat pod tradičním označením Touring, zatímco na vybraných exportních trzích včetně USA ponese jméno Sports Wagon. BMW 3 Touring pochopitelně vychází ze sedanu BMW 3 (F30), který je šestou „trojkou“ v dějinách a my jsme vám jej podrobně představili vloni na podzim. Připomeňme, že výroba řady BMW 3 (F30) byla zahájena v mnichovské fabrice 1. listopadu 2011.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring se v Evropě začne prodávat ještě letos

Nové BMW 3 Touring je (podobně jako výchozí sedan) v porovnání se svým předchůdcem nepatrně větší ve všech ohledech, z čehož těží především prostor pro posádku a její zavazadla. Rozvor náprav tedy narostl o 50 mm, přičemž BMW 3 Touring je zároveň o 97 mm delší a nabízí rozchod kol rozšířený o 37 mm vpředu a o 48 mm vzadu oproti svému předchůdci, v porovnání s nímž je prý zároveň o přibližně 40 kg lehčí.

Zajímavosti | Sportovní auta | Palivo | Premiéry | BMW | Názory

BMW 3: šestá generace je konečně venku

Ačkoli místo pro zavazadla není tradičně oblastí, v níž by kombíky BMW excelovat, nové BMW 3 Touring se může pochlubit základním objemem zavazadlového prostoru větším o 35 l, což je o 10 % více než dosud. Výsledný objem 495 l údajně podle tvrzení BMW stačí na to, aby nová „trojka“ Touring překonala všechny své konkurenty. Po sklopení zadních sedadel naroste na 1 500 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring prý nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě

Využitelnost tohoto prostoru zlepšuje škála detailů včetně různých výklopných háčků, dvojité podlahy či kotevních ok pro jisticí síť. Naprostou novinkou se však u BMW 3 Touring stává výklopná záď, jejíž sklo lze otevírat samostatně, a to elektricky. Zavazadelník je dosti široký a v místech podběhů zadních kol zúžený pouze nepatrně. V případě potřeby lze sklápět opěráky zadních sedadel dělené v poměru 40/20/40, přičemž vzniklá plocha sice není zcela rovná, ale postrádá schod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro zavazadla lze zvětšovat sklápěním zadních opěráků dělených v poměru 40:20:40

Zprvu bude BMW 3 Touring k mání s trojicí pohonných jednotek, z nichž všechny disponují přeplňováním, přímým vstřikováním a systémem start/stop. Zastánci zážehových jednotek mají k dispozici pouze provedení BMW 328i Touring s čtyřválcem s objemem 2,0 l a přeplňováním TwinPower Turbo s výkonem 245 koní (180 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední části interiéru se změny nijak nedotkly

Příznivci tankování nafty mohou volit z verzí 320d a 330d. Slabší z nich je čtyřválcová a z výkonu 2,0 l dosahuje výkonu 184 koní (135 kW), výkonnější pak řadovým šestiválcem s výkonem 258 koní (190 kW). Standardem jsou šestistupňové převodovky s manuálním řazením, přičemž 330d je dodáván výhradně s osmistupňovým „automatem“, který je pro čtyřválce nabízen v rámci příplatkové výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 Touring chce stále vábit řidiče požadující špičkové jízdní vlastnosti a výkony

Hned od počátku výroby bude BMW 3 Touring k dostání také se sportovně střiženými pakety M Sport a Adaptive M Sport. Spekuluje se o tom, že se časem pod kapotu tohoto modelu dostane také zážehový přeplňovaný šestiválec s objemem 3,0 l (335i), těšit se můžeme také na verze s pohonem všech kol.

Karoserie Touringu vychází ze sedanu a po sloupek B je s ním identická. BMW 3 Touring se v evropských showroomech objeví koncem letošního kalendářního roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 3 Touring
  2. Fotogalerie
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků