BMW 3 pro rok 2011: známe další detaily

V Německu pilně pracují na nové generaci své klíčové „trojkové“ řady. Novinkou nebudou pouze tříválcové motory...

Současná řada E90 se vyrábí již od roku 2005 a lze očekávat, že její nástupce by se mohl veřejnosti představit již na sklonku příštího roku. Je přitom takřka jisté, že bude čerpat jak ze studie Concept CS, tak z nejnovějších modelů značky, tedy typů 7 a 5 GT.

Konstruktéři se soustředili především na další snižování spotřeby, nezbývá než doufat, že to nebude opět na úkor jízdních zážitků a provozních vlastností, jak je v posledních letech obvyklé. Využívat přitom budou dále vylepšených technologií EfficientDynamics, které se zaměřují především na jízdní odpory, menší motory a nejmodernější elektroniku, což by přitom měly být ty oblasti, jimiž bude nový model lepší než ten současný. Malou přehlídku všech dosavadních generací BMW 3 jsme pro vás připravili v závěru tohoto článku.

Designéři se patrně pokusí vyslyšet kritické hlasy, jež na aktuální řadu E90 zaznívají především směrem k těžkopádnému vzhledu a nedostatku prostoru v některých místech interiéru. Kapota bude určitě vyšší s ohledem na ochranu chodců, zatímco celkové proporce zůstanou bez výraznějších změn.

V plánu je také snížení pohotovostní hmotnosti díky rozsáhlejšímu použití hliníku a dalších lehkých, pokrokových slitin. Do programu BMW EfficientDynamics přibude v nové generaci trojkové řady například koncepce „vzduchové záclony“. Jejím základem budou sady otvorů a kanálků, které mají optimalizovat proudění vzduchu v okolí kol, což jsou obvykle místa vysokých turbulencí, jež zhoršují odpor vzduchu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Významnou novinkou bude použití tříválcového motoru. I když zřejmě nebude k dispozici hned od počátku prodejů, příjde nejspíš vhod kolem roku 2016, kdy se očekávají další extrémní limity pro emise CO2. Zdvihový objem tohoto agregátu by měl být 1,5 l, přičemž výkon má díky dmychadlu dosahovat 150 až 170 koní. V kombinaci se superhospodárnou osmistupňovou převodovkou a účinnějšími systémy chlazení či mazání by pak novinka mohla na čerpacích stanicích pravidelně sklízet ovace.

U BMW mají v plánu rovněž snižování výrobních nákladů, neboť počítají s nižší prodejní cenou a odbytem ve větších sériích než dosud. To pravděpodobně bude znamenat další pokles jakési sportovní prestiže, kterou si „trojky“ ve své třídě více než tři dekády budovaly, je tedy otázkou, jak trh zareaguje. Další podivuhodnou zprávou je příprava hybridního provedení, jež ale nebude vzhledem k výše uvedenému zřejmě natolik sofistikované jako systémy připravované pro vozy X6 a 7 a na trhu se objeví zřejmě teprve kolem roku 2015.

Klepněte pro větší obrázek

Výše uvedené informace jsou zatím vším, co vám můžeme v souvislosti s připravovanou novou generací nabídnout. Pokud se vám trochu zamotala hlava z těch tříválců, hybridů, snižování výrobních nákladů a plechových airbagů pro chodce, můžete se osvěžit pohledem na dosavadní generace...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW E21, 1975 / BMW E30, 1982 / BMW E36, 1994
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW E46, 1998 / BMW E46, 2002 / BMW E90, 2005
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků