13
Fotogalerie

BMW 3 pro rok 2011: známe další detaily

V Německu pilně pracují na nové generaci své klíčové „trojkové“ řady. Novinkou nebudou pouze tříválcové motory...

Současná řada E90 se vyrábí již od roku 2005 a lze očekávat, že její nástupce by se mohl veřejnosti představit již na sklonku příštího roku. Je přitom takřka jisté, že bude čerpat jak ze studie Concept CS, tak z nejnovějších modelů značky, tedy typů 7 a 5 GT.

Konstruktéři se soustředili především na další snižování spotřeby, nezbývá než doufat, že to nebude opět na úkor jízdních zážitků a provozních vlastností, jak je v posledních letech obvyklé. Využívat přitom budou dále vylepšených technologií EfficientDynamics, které se zaměřují především na jízdní odpory, menší motory a nejmodernější elektroniku, což by přitom měly být ty oblasti, jimiž bude nový model lepší než ten současný. Malou přehlídku všech dosavadních generací BMW 3 jsme pro vás připravili v závěru tohoto článku.

Designéři se patrně pokusí vyslyšet kritické hlasy, jež na aktuální řadu E90 zaznívají především směrem k těžkopádnému vzhledu a nedostatku prostoru v některých místech interiéru. Kapota bude určitě vyšší s ohledem na ochranu chodců, zatímco celkové proporce zůstanou bez výraznějších změn.

V plánu je také snížení pohotovostní hmotnosti díky rozsáhlejšímu použití hliníku a dalších lehkých, pokrokových slitin. Do programu BMW EfficientDynamics přibude v nové generaci trojkové řady například koncepce „vzduchové záclony“. Jejím základem budou sady otvorů a kanálků, které mají optimalizovat proudění vzduchu v okolí kol, což jsou obvykle místa vysokých turbulencí, jež zhoršují odpor vzduchu.

BMW 3 2011 01.jpg BMW 3 2011 02.jpg BMW 3 2011 03.jpg
BMW 3 2011 04.jpg BMW 3 2011 05.jpg BMW 3 2011 06.jpg

Významnou novinkou bude použití tříválcového motoru. I když zřejmě nebude k dispozici hned od počátku prodejů, příjde nejspíš vhod kolem roku 2016, kdy se očekávají další extrémní limity pro emise CO2. Zdvihový objem tohoto agregátu by měl být 1,5 l, přičemž výkon má díky dmychadlu dosahovat 150 až 170 koní. V kombinaci se superhospodárnou osmistupňovou převodovkou a účinnějšími systémy chlazení či mazání by pak novinka mohla na čerpacích stanicích pravidelně sklízet ovace.

U BMW mají v plánu rovněž snižování výrobních nákladů, neboť počítají s nižší prodejní cenou a odbytem ve větších sériích než dosud. To pravděpodobně bude znamenat další pokles jakési sportovní prestiže, kterou si „trojky“ ve své třídě více než tři dekády budovaly, je tedy otázkou, jak trh zareaguje. Další podivuhodnou zprávou je příprava hybridního provedení, jež ale nebude vzhledem k výše uvedenému zřejmě natolik sofistikované jako systémy připravované pro vozy X6 a 7 a na trhu se objeví zřejmě teprve kolem roku 2015.

BMW 3 2011 07.jpg

Výše uvedené informace jsou zatím vším, co vám můžeme v souvislosti s připravovanou novou generací nabídnout. Pokud se vám trochu zamotala hlava z těch tříválců, hybridů, snižování výrobních nákladů a plechových airbagů pro chodce, můžete se osvěžit pohledem na dosavadní generace...

E21 1975.jpg E30 1982.jpg E36 1994.jpg
BMW E21, 1975 / BMW E30, 1982 / BMW E36, 1994
E46 1998.jpg E46 2002.jpg E90 2005.jpg
BMW E46, 1998 / BMW E46, 2002 / BMW E90, 2005

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud