BMW 3 GT: cosi mezi sedanem a hatchbackem, navíc o něco vyšší

Značka BMW v Ženevě vystavuje také další karosářskou verzi své trojky. A jde o další „GT“.

Novinka má podle tvrzení výrobce v sobě spojovat „dynamické, sportovní geny sedanu s praktičností kombíku“ podobným způsobem jako to před několika lety udělalo BMW 5 GT. Je ale třeba dodat, že 3 GranTurismo vypadá na rozdíl od staršího, podobně střiženého vozu o něco lépe, možná také proto, že výška jeho karoserie nenarostla do nijak extrémních výšin. Za zmínku stojí bezrámová dveřní okna a spoiler na hraní víka zavazadlového prostoru, který se samočinně zdvihá po překročení rychlosti 110 km/h a zasouvá se při zpomalení pod 70 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 GranTurismo jako hlavní hvězda stánku BMW v Ženevě

Nové BMW 3 GT jsme vám zběžně, ovšem s celou řadou oficiálních snímků představili ještě před jeho oficiální premiérou na autosalonu v Ženevě, nyní vám přinášíme živé snímky a technické údaje k rozměrům a motorům. Špionážní snímky modelu BMW 3 Gran Turismo unikají od poloviny loňského roku, teprve před několika dny jsme vám například přinesli celou sadu našich vlastních snímků vozu BMW 3 GT z německé dálnice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K mání bude celá řada verzí, a samozřejmě také paket M Sport

Nové BMW 3 GT nevypadá zezadu tak bizarně jako 5 GT, designéři totiž mohli počítat s prodlouženou délkou karoserie, jež je ještě o 200 mm delší než u BMW 3 Touring. Na rozdíl od GT „pětky“ však nové BMW 3 GT nedisponuje výklopným víkem ve stylu Twin Door Škody Superb, ale jen jedním způsobem jeho otevírání, přičemž je to v porovnání s BMW 3 Touring auto o poznání větší. Jeho rozvor se prodloužil o 110 mm, BMW 3 GT má být vysoké 1 510 mm a široké 1 830 mm, což je o 81, resp. 20 mm více než u Touringu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předností 3 GT má být prostornější a variabilnější interiér

V porovnání s ním navíc 3 GT nabídne o 25 l větší zavazadlový prostor se základním objemem 520 l, který naroste po sklopení zadních sedadel na 1 600 l. Z větších vnějších rozměrů má těžit zejména prostor pro posádku. Například cestující na zadních sedadlech budou mít o 70 mm více místa pro kolena a řidič usedne o 59 mm výše, což usnadní nastupování a zlepší výhled.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 3 GranTurismo, další variace na téma "3"

Pod přední kapotou najdeme podélně uložené čtyřválcové motory opatřené výhradně přeplňováním dmychadlem TwinPower Turbo, jejichž škála se opírá pouze o dvoulitry (výjimkou je špičkový třílitrový šestiválec s výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 400 Nm). Vznětové motory budou mít výkon 143, nebo 184 koní (105/135 kW) a točivý moment 320, či 380 Nm, ty zážehové pak budou k dispozici s výkony 184 a 245 koní (135/180 kW) a točivými momenty 270, nebo 350 Nm.

Převodovky budou šestistupňové manuální a osmistupňové automatické s dvěma spojkami.

 

BMW Řada 3 1.796
Rok výroby: 2002
Stav: 96 255 km
Cena: 57 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 505 km
Cena: 115 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 240 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků