BMW 3 Coupe: facelift a jediné turbo pro 335i

Mnichovští představují modernizaci pro kupé a kabrio řady 3 a s ním i nový vrcholný šestiválec s jedním dmychadlem.

Automobilka BMW oficiálně představila sérii úprav pro verze kupé a kabriolet stávající řady 3. Došlo na vizuální změny, důležité novinky se ale skrývají i pod jejich kapotami.

Základní proporce obou druhů karosérií zůstaly nedotčeny a na první pohled vynikají nová přední světla s LED a xenonovými adaptivními jednotkami, která se na vybraných trzích dokonce stanou standardem. Nový vzhled mají i maska chladiče, zadní světlomety, zpětná zrcátka a další detaily. Oba nárazníky byly mírně prodlouženy a typické „ledvinky“ jsou nyní nepatrně širší, aby opticky lépe odpovídaly rozšířené kapotě. V nabídce laků přibývají nové odstíny Sea Blue Metallic, Vermillion Red Metallic a Mineral White Metallic.

Uvnitř kupé i kabrioletu zůstává v nabídce široká škála vnitřního vybavení včetně řady druhů dřevěných obkladů Burl Walnut či Bamboo Anthracite nebo hliníkových lišt, k čalounění může být použita paleta koženkových a kožených potahů v řadě barevných odstínů. Pro kabriolet lze nově objednat i speciální čalounění se sníženou absorbcí tepla ze slunečních paprsků. Tato úprava má u tmavého čalounění snížit jeho teplotu za slunných dnů až o 20° Celsia.

A nyní pod kapotu. Nejvýznamnější novinkou pro modelový rok 2011 bude inovovaný řadový zážehový šestiválec (jak se zdá, „řaďáky“ do propadliště dějina naštěstí zatím nepatří). Vychází z třílitrové jednotky dodávané nyní třeba do vozů 335i, kde dosahují výkonu kolem 306 koní (220 kW) s použitím dvou turbodmychadel. Od nynějška bude turbo jen jedno, nejvyšší výkon ale zůstane nezměněn. BMW pochopitelně tvrdí, že s jedním turbem motor nejen že není horší, ale je dokonce lepší v otázkách spotřeby, emisí a odezvy na pokyny řidiče, a tak dvé turba už prostě nejsou třeba. Realita ale bude těžko jiná než opačná, pravým důvodem nahrazení dvou turb jedním je nutně především snížení výrobních nákladů. Místem premiéry pro tento motor se stal prostor nedávno uvedeného BMW 535i Gran Turismo (představili jsme vám jej na tomto místě) a nyní se dostává i do další modelů. Motor 35i s jedním turbem dostane nová řada pět, má jej již jedničkové kupé a nyní přišla na řadu též trojka.

BMW zatím nic neřeklo k nové vrcholné motorizaci 35is, kterou jsme již měli možnost poznat v modelu Z4 sDrive 35is (více o něm na tomto místě). Víme ale jistě, že se pod kapotou faceliftovaného trojkového kupé objeví ještě letos, hovoří o něm prodejní brožura, která BMW unikla krátce před představením tohoto faceliftu. Motor 35is bude stále disponovat dvěma turby, výkonem přes 330 koní a zrychlením na stovku atakujícím pětisekundovou metu.

Zásadním způsobem modernizovaný motor 335i bude v „trojkách“ doplněn šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo „automatem“ Steptronic se stejným počtem stupňů. Nové kupé se starým označením 335i zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,3 s, kabriolet bude jen o 0,2 s pomalejší. Pro vozy kupé zůstává i nadále v nabídce možnost volby trvalého pohonu všech kol xDrive.

Oba typy modelového roku 2011 budou zákazníkům k dispozici letos v létě, zcela novou generaci 3 pak můžeme očekávat v roce 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 3 Coupe a Cabrio po faceliftu
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků