BMW 218d Active Tourer vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI

90 komentářů

vinco
15. března • 20:05

ten test je vsetko len nie seriozny, nezaujaty a objektivny ...
ked to zhrniem: bmw je lepsie vo vsetkom co robi MPV MPV, ale golf vyhral lebo dynamickejsie jazdi
namiesto toho aby autor napisal ze bmw je v tejto kategorii jednoznacne lepsie ako sportsvan vo vsetkom co robi MPV MPV, len si ho kupte s lepsim motorom, tak napise ze golf je lepsi lebo ma lepsie zrychlenie ...
pri takejto dementnej logike by proti tomuto MPV od BMW vyhrala aj fabia s 1,2 TSI ... :-D

Moik
16. března • 7:41

Ja jsem z testu pochopil, ze je BMW mnihem luxusnejsi a mirne mensi - zbytek je na pomery MPV jedno (tudis srovnatelny).

Stanley
6. dubna • 10:58

mal som z testu podobny pocit... a to som ako majitel BMW na tuto znacku celkom haklivy, tento test sa mi vobec nezdal nevyvazeny.

Karel
14. března • 0:51

Prostě BMW na VW nemá. To je holý fakt.

Stanley
6. dubna • 10:57

nekecaj...

Moik
12. března • 9:44

Snad jenom to, že 218d srovnávají s Golfem... Naštěstí jsou ty rozdíly aspoň vidět... Mercedes už dávno vyrábí třídu B i A.Jinak nechápu, jak může novinář stále dokola opakovat ty řeči o sportovnosti BMW apod. BMW přece není a možná ani nikdy nebyla sportovní značka. Jejich auta se velice dobře řídí a BMW má několik sportovních modelů - stejně jako ostatní značky.Ale: 116d 218d 316dT 520dT x5 20d x6 cokoli řada 7 atd atd. Většina aut není sportovních...

stealth01
12. března • 20:55

Taky to moc nechápu, co je na bežné petce nebo trojce sportovního.

p
11. března • 18:18

pěknej humus to "BMW", škoda že si raději v Mnichově nepořídili nějakou levnější značku na tyhle pokusy...

lamal_SK
11. března • 18:11

dobry test

stargazer
11. března • 16:33

Koupě praktického a účelného auta typu compaktvan(-MPV) je spíš věcí rozumu a peněženky, než emocí a proto by se měl, dle mého, VW srovnávat raději s Opelem nebo Fordem.
A když už u toho musí být BMW a MB, tak je všechny rozebrat a srovnat po 100.000km, jak to dělá Autobild. To se pak už oddělí zrno od plev.
P.S. Taky bych rád věděl, proč pořád všude testují a propagují ten smradlavý diesel. Je drahý, těžký, hlučný, líný atd. Samé nevýhody a problémy(EGR,DPF…)
Např. Golf Sportsvan 2,0 TDI se mi oproti 1,4 TSI vyplatí od 191 842 km při ročním proběhu 63 947 km! (http://www.naftanebobenzin.cz/)...
Je přece k dispozici tolik lepších a levnějších benziňáků. Nafta patří do náklaďáku!

Josef
11. března • 19:18

Ještě jsem stargazere zapomněl dodat, že asi v blízké budoucnosti to s konečnou platností rozhodne vodík (palivové články) a budeme jezdit "na baterky" elektroautama... (a bude to ze začátku sice "drahý", ale "lehký", "tichý", "živý" atd. - opak toho, co jsi kritizoval u smradlavých dieselů).

stargazer
13. března • 0:20

Josefe, ty jsi optimista. Já myslím, že v blízké budoucnosti, budeme spíš chodit pěšky.

Josef
15. března • 22:36

.... nebo budeme cestovat po světě ve formě radioaktivního spadu, stargazere. :-) (Ono to ale nebude až tak kritický...)

Verny
11. března • 22:19

No doufám že se toho už nedožiju, protože při masovém využití této technologie si časem vypustíme atmosféru a za pár desetiletí se tu budeme mít asi tak dobře jako na Marsu.

Josef
12. března • 18:39

Možná v CERNu (nebo někde jinde ve světě...) v příštích letech už zvládnou řízenou termonukleární reakci a tím bude k dispozici tzv. "zlatý hrnec" - prakticky nekonečný zdroj energie, která v elektrárnách bude již známý způsobem převedena na elektrickou. Potom už jen čisté ovzduší, všude robotické elektromobily, které přijedou a odvezou na "zapísknutí", sami se dojedou dobít do nabícecích míst podobně, jako to dnes dělají robotické vysavače nebo sekačky na trávu. Uvidíme... Před 30 lety by nikoho nenapadlo, že "komunikátory" ze SciFi knížek se stanou běžným standardem, který známe už dnes (mobily, smartphone, tablety...).

Josef
11. března • 19:12

Nesdílím tvůj názor, existují na moc povedené naftové motory. Na druhou stranu o problémech 1,4 TSI nebo 1,2 TSI se také už něco objevilo... Navíc je otázkou času, kdy přímovstřikující benziňáky též dostanou "náhubek" v podobě něčeho jako DPF, protože mají také nepříjemné exhaláty. Možná bys měl vědět, že se naftové motory dávají také do letadel...
A to, že je naftový diesel drahý, těžký, hlučný, líný.... Něco si přečti o 1,6 nafťáku Hondy a hlavně si ho vyzkoušej, jak se s ním jezdí a jak se projevuje a jakou má spotřebu. Budeš potom asi říkat něco jiného... Co se týče cenové politiky jednotlivých motorů u VW, to je na samotnou diskusi. Dokud na "hru" VW ale zákazníci přistoupí, tak proč ne? Rozhodně nelze VW naftové motory ve srovnání s konkurencí považovat za špičkové. U auta od VW bych asi dal přednost benzinu 1,8 TSI nebo lépe 2,0 TSI, což jsou opravdu hodně dobré motory.

stargazer
12. března • 18:01

@ Josef: Ano téesíčka fauvé s řetězovými rozvody byl velký průšvich, proto se,nevím jestli u všech, vrátili zase k řemenu.
http://www.autobild.de/artikel/der-aerger-des-ja... ...
Ovšem mnichovský naftový 4válec(N47) na to byl stejně, ne-li hůř
(http://www.autobild.de/artikel/problem-mit-bmw-d... ...
Také ve Stuttgartu na vstřikovače, tuším Delphi, dlouho nezapomenou(OM 651)
O to mi ale nešlo. Chtěl jsem jen upozornit , že diesel v běžném osobáku po zavedení DPF,EGR, srovnání ceny nafty s benzinem a přimíchávání meřo do nafty ztratil téměř všechny výhody, které do té doby měl. Kdo sledoval Vaculíkův Autodiesel a nyní čte Diesel Speciál, tak ví, jaké problémy teď s nafťáky jsou. A navíc, málokterý se vyplatí dřív než po 100.000km při ročním nájezdu kolem 15.000km.

Josef
12. března • 20:17

Ano u VW se vrátili k řemenu. Problém ale nebyl v principu použití řetězu, který je naprosto spolehlivým a používaným třeba u MB. Jenže, když někdo moc šetří u drahého řešení a chce ho použít u levných a malých motorů, tak to nemohlo dopadnout jinak.
S těmi nafťáky to není jednoznačné, někdy se vyplatí a někdy už ne. Záleží do jakého auta se namontují a jak hodně a daleko se s nimi jezdí. Nájezd pouhých 15000km je pro nafťák opravdu málo a já bych ho v takovém případě určitě u malého osobáku nevolil. Měli s tím u koncernu potíže v Německu, kde zákazníci kupovali malá auta s nafťáky na poskakování po městě a byli překvapeni, že v případě DPF to tak už jaksi prakticky bez problémů nejde. Nespokojení zákazníci to řešili všemožným způsobem, konstatovali, že o specifiku používání nafťáků s DPF nebyli prodejci informováni a v různých sporech vyhrávali. VW to vyřešil jako naše chytrá Horákyně a na každý přívěsek u klíčku do zapalování dal malou "knížečku", která upozorňuje co a jak dělat, aby to fungovalo bez potíží a nikdo si nestěžoval. A bylo po ptákách - zákazník byl "účinně a komplexně informován". Zkrátka zákazníci, kteří chtěli "nákupní tašku" na poskakování po městě, volí už raději benzin. Nebo se naučili vyrážet na pravidelné okružní jízdy, aby "vypálili" saze. Ještě navíc je u málojezdících uživatelů nafťáků problém s naftou, která by v nádrži neměla být déle než 6 týdnů, s použitím VIF nebo podobného aditiva o něco déle (problém s bio přísadou, která časem poněkud "žlukne" - kazí se a může udělat problémy u vstřikovačů, musí být proto v nádrži pokud možno "čerstvá").
Nedělej si ale stargazere iluze, oni brzy přijdou s podobnými filtry i u benzinů, kdy dnešní přímovstřikové motory produkují také nebezpečné částce (a zplodiny).
Když se vrátím k potížím s Delfi vstřikovači, s tím měli problém i ostatní. Zkrátka - stává se to i u BMW a jako třeba v současnosti u Japonců, kteří mají zase problém s dodavatelem airbagů.
A když se porovnají dnešní benzinové a naftové turbomotory, tak jejich konstrukční složitost je obdobná a tím i náročnost na servis. Ještě je pár výrobců, kteří vyrábí klasické motory bez turba. Já jim fandím, ale pravděpodobně to i oni vzdají a použijí turba na nových motorech také.
S tím se nedá nic dělat, takové je realita.

stargazer
12. března • 21:39

@Josef: vraťme se raději k BMW 2er Active Tourer;-)
Sotva fandové vrtule jeden šok s MPV strávili, přichází další v podobě 2er Grand Tourer. To je teprve bomba. Takovou ohavnost si opravdu nezasloužili. Ale fotříci budou mít orgasmus. Do kufru se vejde až 1905l.
No a s tím naftovým 3válcem budou tito sportovci určitě trhat asfalt B-]
Co se dá dělat,když máš tři škodiče v pubertě a chceš jet s nimi v bavoráku na hory, tak pořebuješ prostor, no né? Do esúvéčka toho tolik nenaložíš:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
12. března • 22:24

Stargazere, tahle kategorie aut mne nechává zcela chladným, v podstatě jsem reagoval jen na Zeli s jeho absurdnostma a prazvláštním způsobem myšlení, vnímámí a chápání objektivní reality a na nemístné urážky někoho a něčeho, co si to nezaslouží, v tomto případě BMW ("až tak špatná" přece ta značka není...). Já jsem se s rodinou vždy vešel do kombíku (služebního) nebo v poslední době už do sedanu, ve kterém už jezdíme s manželkou v podstatě sami. Já bych asi dal na tvém místě přednost zatím jiné značce (a "neamortizoval" BMW děckama a se vším co s děckama souvisí...) a prozatím bych koupil Hondu CRV - vzadu má rovnou podlahu bez tunýlku a posadí se v pohodě 3 děcka vedle sebe a zavazadlový prostor též dostatečný. Provozní náklady hodně dobré a komfort a jízdní vlastnosti myslím mezi nejlepšími v kategorii a nezadá si ani ten BMW 2er. Active Tourer. Co se týče motorů tak nafťák 2,2 je sázka na jistotu a benzinový dvoulitr je také perfektní (Honda s nějakými 2 a 3 válci naštěstí neexperimentuje, ne že by 3 válce byly špatné, ale...). Doporučuji vyzkoušet osobně u prodejce s předváděcí jízdou nebo nejlépe se zapůjčením přes víkend. Z ty peníze nic lepšího nenajdeš. U koncernu bych asi volil WV Vana, opět perfekt, ale poněkud dražší. Samozřejmě jsou ještě další auta... Toho bavoráka kup později pořádného a ne nějakého "hybrida" BMW 2er v pejorativním slova smyslu. Trojková nebo pětková řada, myslím, může nabídnout trochu "bavorácké výjimečnosti" která sluší znaku "vrtule" a patřičné "svezení". Když náhodou našetříš víc peněz, tak potom zvol přímo "poctivé" eMko 3 či 5 (tedy, když už nezkousneš MB v podobě AMG).
Každopádně se ale rozhodni po svém a nenech si do ničeho kecat. Pořádně se vybranými auty povoz, vyzkoušej všechno možné a není od věci do aut poskládat v showroomu celou rodinu i se vzorovými zavazadly. Budeš překvapen, jak nakonec je všechno jinak, než se píše a "diskutuje" v diskusích a není vždy třeba uvedených 120 cm jako 120 cm... To protože každý z nás je jiný, má jiný zadek, ruce a hlavu, a proto pro někoho sedadla jsou třeba perfektní a pro druhého příšerná. Nakonec když kupuješ boty, tak si je také pořádně vyzkoušíš a nekoukáš, že jsou třeba od Bosse či "Versáčeho", nebo jak se jmenuje to, kdo dělá boty "babolapy", za které jsou shopné ženské utrati příšerné peníze a potom trpně kňučí jak je tlačí. Ale hlavně že mají BOTY!

stargazer
12. března • 22:50

Já také nejsem v cílová skupině pro MPV,nýbrž pro Sportcoupé a to už jsem ke své plné spokojenosti vyřešil. Jen jsem škodolibě politoval vrtuláře, co že jim to ti jejich marketingoví stratégové vyvádějí. Aby prý jim neutíkali kunšovti. Šestkař se ožení, má děti, tak aby nemusel měnit značku. Nebo chtějí přetáhnout klienty konkurenci. Např. když důchodce ojezdí první generaci B-Klasse(nebo něco podobného) a chce teď něco sportovnějšího.

Josef
12. března • 23:01

Proto také BMW dělá všechno možné, aby si u něho mohl koupit auto každý - každému podle jeho gusta. To si zaslouží ocenění a pochvalu a ne urážky o zstaralosti či zaostalosti. BMW se snaží splnit přání zákazníků a každý si u něho může vybrat co je libo. Že si to nechá zaplatit to je věc druhá. A proč ne? BMW prodává a lidé kupují...

stargazer
13. března • 0:16

No, když Bentley a RR chystá esúvéčka, proč by BMW nemohl dělat MPV?
Porsche dělá Panameru, Cayenna, Macana a taky si lidi zvykli. Dokonce 911 předběhla v prodeji SLK.( I když nechápu, jak může tyto dvě auta někdo srovnávat.)

Josef
15. března • 22:34

Přesně tak. Když to žádá trh (zákazníci), tak proč jim to nedopřát, zejména, když jsou zákazníci ochotni zaplatit to, co výrobce žádá.

Tom
11. března • 21:39

Jenze do tohoto auta se davaji motory 1,2 TSi a 1,4 TSi rady EA211. Docela by me zajimalo, jake problemy tyto motory maji, zatim jsem o nich neslysel...

Josef
11. března • 22:03

Já také ne. To jsem ale také neslyšel, když se s těmi TSI 1,2 a 1,4 přišlo před lety na trh. Předpokládám, že to bude už dobré. Z hlediska celkové konstrukce motoru ale považují za povedenější a kvalitnější ty motory 1,8 TSI a 2,0 TSI, jenže jsou dražší - za všechno se platí.

Tom
14. března • 11:04

Tak to by me take zajimalo, v cem je konstrukce EA 888 o tolik lepsi. A mimochodem, kdyz se zde bavime o novem sportsvanu, tak predpokladam, ze se bavime i o jeho motorech a ne obecne. To je jako napsat pod test o mondeu, ze TDCI maji problemy se vstrikovaci z dob 2003:-)

runner42
12. března • 12:43

1.8 TSI prý kvalitní motor.... to jsi mě opravdu pobavil :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
12. března • 19:46

Moje argumenty jsou napsány v příspěvku výše, teď se předveď a sděl mi tvoje. Rád se poučím.

runner42
12. března • 21:20

Napínák řetězu, svíčky po 30ti, cívky po 50ti, po 100 tisících žere nadměrně olej, kouří víc než diesel.
Už jsem tu dnes ztratil času dost, zeptej se jiného majitele tohoto klenotu :/

Josef
12. března • 22:41

Asi jsi měl smůlu na nepovedený motor... Jak jsem už uvedl, těch pár TSI z mého okolí problémy nemají a jejich majitelé jsou spokojeni. Co se týče různých stěžovatelů "jedna paní povídala" , to vynechávám. Co nevidím a nezjistím sám, to neberu. Mohl bych též povídat o 20 letých "expertech", kteří si od otce půjčí Octavii a potom "závodí". Jak zachází s motorem, jak studenému motoru hned naloží co to dá, atd. Nebo "skvělá" koupě "zánovní" Octavie se sotva "zajetým" motorem 1,8 TSI s necelými "20 tisíci" km...atd. atd. Nebo o "zázračném" mechanikovi Lojzovi z Horní Dolní, který to umí nejlíp opravovat a umí "načipovat" a za pár korun a kde se na něj hrabe značkový servis, atd atd. Zkrátka pohádky JPP neberu.

runner42
13. března • 10:20

Ano, je to nepovedený motor. Nikoliv kus.
Napínák byl designový problém všech. Svíčky a cívky jsou šunt od Bosche. Olej a saze jsou normálka TSI po 100 tisících u každého kusu. Jinak je vozidlo ve skvělém stavu, o šetrném užívání vypovídá původní spojka i setrvák i po 200 tisících km.Místo teoretizování o super TSI mototech se přeptej v kterémkoliv servisu.

Josef
15. března • 22:31

Já mám ze značkového servisu jiné informace a nemá smysl se tady hádat. Podle počtu naježděných km předpokládám, že se jedná o jednu z prvních 1,8 TSI. Problémy s napínáky byly vyřešeny. Co se týče svíček a cívek, tak za to motor nemůže, to je věc dodavatele a předpokládám, že to značkový servis řešil v součinnosti s výrobcem reklamací u dodavatele. Co se týče nadměrné spotřeby oleje a sazí (kouře), to by mělo být v souladu s uváděnými hodnotami výrobce. Reklamoval jsi to? Jaká byla reakce ve značkovém servisu? Pokud tě to neuspokojilo, jak reagoval výrobce na tvoji stížnost?
Víš runnere, pokud bych já měl takové problémy, tak bych je určitě vyřešil k mé spokojenosti. Pro výrobce by to bylo vždy levnější, než abych zveřejnil faktury, dopisy s autorizovaným servisem a výrobcem a protokoly z měření motoru/ nezávislé posouzení. Totiž v takovém případě by výrobce teoreticky ztratil minimálně takových cca 50 zákazníků odhodlaných koupit auto tohoto výrobce, čili minimálně ztráta 1,5 mil čistého zisku (pokud uvažuji čistý zisk z jednoho auta 30000,- Kč).
Zkušenost - nikdy nekupuji novinku na trhu, ale počkám, jak se novinka osvědčí. Dnes s 1,8 TSI problémy nejsou a to ti řeknou v jakémkoliv značkovém servisu nebo přímo u výrobce. Připomínám, že 1,8 TSI montuje koncern i do Audi a "mateřských" modelů VW a tento motor je nabízen i na trhu v USA. Je absurdní uvažovat, že by VW vozil do Ameriky něco, co je problémové.
A na závěr k těm svíčkám a cívkám, vůbec bych se nedivil, kdyby je někdo automechaniků "zrovna potřeboval" a kdyby typicky českým způsobem provedl "výměnnou proceduru", zejména, pokud se tak stalo v záruce.
To, jak se s tímto motorem jezdí, jestli je hlučný, jestli má vysokou spotřebu a pod., to jsi zde jaksi nesdělil. Tvé pouhé sdělení "nepovedený motor" je prostě z kategorie jedna paní povídala.

Aladin
12. března • 10:47

Mě by třeba ta "bájná poruchovost" tsi 1.2, 1.4 v té první nevylepšené verzi vyráběné zhruba do poloviny 2012? zajímala. Reálné statistiky od výrobce se nedozvíme. A na povídání druhých moc nedám. Jestli má Škodovka obsazení na trhu (mezi novými vozy) zhruba 30%, vw 15%, ostatní značky 3-8% (hrubě vzpomenutá čísla, nebrat za slovo), tak tsi motorů je v ČR zhruba 8x více než ostatních benzínových motorů. Jestli to lze takto brát. Tudíž při předpokladu rovnocenné poruchovosti by mělo připadat 8 porouchaných motorů TSI na 1 motor jakéhokoliv jiného vozu. Odtuď dle mého názorů pramenilo velké množství takřka až hororových příběhů. Navíc, když zavítáš na diskuzní fóra ve Velké Británii, tam je většina uživatelů hodně spokojena.Tím netvrdím, že ty poruchy nebyly početnějšího rázu, než je zdrávo, ale realitu nikdo nepozná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
12. března • 19:44

Naprosto s tebou souhlasím. Též mne rozčilují "drby" znalců, kteří všechno nejlépe znají, ale důkazy nebo objektivní informace neposkytnou. Problémy samozřejmě byly, ale nebylo to nic tragického, automobilka zareagovala, našla řešení a chyby napravila. Myslím si, že za řadou technických problémů stejně může "nevhodný" přístup některých "řidičů". Pověstné "hovado" dokáže zničit i betonové schody. Za pověstným přeskakováním rozvodového řetězu i 3-válců HTP často mohlo to, že se auto nechalo stát z kopce se zařazenou rychlostí bez zabrzdění ruční brzdou, čímž se hydraulicky napínaná napínací lišta rozvodového řetězu hodně oddálila a povolila řetěz a při nastartování a současně nevhodné manipulaci se spojkou (ženská nožička v lodičkách s "jehlovým" podpatkem) mohlo dojít k tomu přeskočení zubů. Stačila ale drobná úprava napínací lišty a vedení řetězu a už se žádné problémy nevyskytly. Na druhou stranu se na to mohlo u VW přijít už na začátku před zavedením do sériové výroby. Měl jsem krátce jedno z prvních HTP a dodnes s ním jezdí sestřenice a bez závad pře 200000 km. Podle jednoho vzorku ale nemohu vznášet posudek, jestli to je dobrý nebo špatný motor. Podobně moje zkušenost s 2.0 TDI, který jsem měl ve služebním Passatu - něco přes 200000 km a bez problémů. A teď mám naftovou Octavii a také zatím vše v normálu. Poznal jsem na druhou stranu ale lepší nafťáky od konkurence a jeden si dokonce nemohu vynachválit (kulturnost chodu, tichost, krásný plynulý zátah až do nejvyšších otáček a zvuk podobný benziňáku...). Zase ale nemohu vyřknout radikální resumé na základě jednotlivých kusů. Ale koncernové TSI benzinové motory jsou myslím nadprůměrné a příjemně se s nimi jezdi. U koncernu bych jim dal přednost před naftou. Znám dobře pouze 2 motory 1.8 TSI ze služební flotily - jeden v Octavii a jeden v Superbu šéfa, se kterým jsem za volantem odjezdil něco málo přes 2000 km (v Octavii jen 2 x něco kolem 400 km, když byl můj auťák na pravidelném servisu. Ty benziny se mi líbily. Jsou v provozu ve firmě přes 5 let a v pohodě. Ještě o jednom 1,8 TSI vím v sousedství v Golfu, ale to rodinný "mazel" a ho bych ve své "statitice" ani neuváděl. O jednom TSI2.0 v OctaviiRS vím jen zprostředkovaně a také velká chvála. Ze svého okolí žádné stížnosti ani na TDI ani TSI. Ještě v argumentaci proti některým "znalcům" kteří se zde v diskusi objevují, jsem použil statistiky z různých "přehledů" a opět to nevypadá s motory u VW špatně. Pokud použiji argument amerického náročného trhu, tak tam VW dováží benziny jen 1,8 TSI a 2.0 TSI, čili lze předpokládat, že budou asi z hlediska koncernu nejlepší (dávají se navíc do premiových AUDI). Nikdy jsem ale netvrdil, že se jedná o obsolutní světové špičky, to bych si nedovolil a ani výsledky statistik to úplně neprokazují, i když třeba 1,4 TSI byly několikrát vyhodnoceny ve své kategorii jako motory roku a 1.8 TSI také se umístily na předních místech.
Pokud se ale vrátím k BMW, tak někteří zelnatí "rozumradové" prokazují, že za volantem ani neseděli. Asi jedinou objektivní výhradou je cena, která je opravdu u BMW v Česku poměrně velká. Já jsem kdysi dostal nabídku na předváděcí trojkový nafťák za zajímavou cenu, když jsem se ale na něj jel podívat, tak to byl hodně chudý základ a ta cena tak přestala být zajímavá a koupil jsem si jiné dobře vybavené auto se kterým jsem na prosto spokoje a manželka též. Za necelých 900000 dobře vybavenou limuzínu se solidním motorem u BMW bohužel koupit nelze. Měl jsem ale možnost zajezdit si M3 s perfektní výbavou, to tedy bylo hodně dobré a přemýšlím, jak někdo může něco prohlašovat o "zaostalosti a podprůměrnosti" BMW, jako třeba to Zelí. Jenže ta cena byla zcela mimo moje možnosti a z mého pohledu "astronomická". To ale přece neznamená, abych kvůli tomu urážel značku BMW a roznášel drby o zastaralosti a zaostalosti. Nekoupil jsem já, koupili jiní a na světě je jich hodně, kteří si takové perfektní BMW koupí za jakoukoliv cenu. A proč ne, že?

stealth01
12. března • 20:51

Byl bych opatrný se slovem "perfektní". Ja jsem si taky blahove myslel, ze BMW je perfektní za cenu, za kterou jsem jej koupil (1,67 milionu). Uz nikdy tuto chybu neudělám. Nedám takové značce své dost tvrdé vydělané peníze. Apropos, nemyslím, ze BMW je drahá značka. Oproti audi, které chce i za volant prachy navíc je to v pohodě.

Josef
12. března • 21:10

Já jsem zmiňoval M3 s perfektní (přiobjednanou) výbavou a cena byla tehdy hodně přes 2 miliony. Jestli ty neuvažuješ náhodou normální trojku s paketem "M3" - co je (byl) "marketingový" tahák, který na hodně lidí zabral a takové auto tedy rozhodně není "perfektní"... Co se týče Audi, tak cenově je to podobné. Je to mimo moje možnosti a o těchto autech vůbec neuvažuji. V současnosti bych kupoval Lexus IS 250, který je na limitu mých možností. Měl jsem možnost si ho "ohmatat" a svézt se - nádherný a špičkově udělaný v interiéru, sedačky v kůži na moji míru 173 cm a splňuje všechny mé požadavky a představy a líbí se mi. Mým autem mám ale najeto teprve něco přes 120000 km a vše funguje jak má a má vše co ten Lexus, akorát to už nevoní novotou. Proto krotím vášně (a drží je na uzdě i moje manželka), abych náhodou nezlikvidoval zase rodinné úspory.

stargazer
12. března • 22:18

Jasně Josef. 6válec benzin, 208PS,automat,atd. To nemá chybu.
Určitě bezvadný auto a já bych neváhal. Benzin je benzin, nota bene šestiválec ;-)

Josef
12. března • 22:54

Přesně tak, opravdu nádhera, krásně odhlučněný interiér a k tomu ten premiový Sound systém moc krásně hraje...
Není to sice BMW M3 s více jak 300 kW, ale na pohodové ježdění naprosto dostačující. V mém věku jsou priority jinde. Ta cena za M3 byla tehdy pro mne opravdu astronomická...

stargazer
12. března • 23:43

Já jsem nikdy nijak zvlášť žádnou značku nepreferoval, měl jsem podle potřeby Peugeot 309 XRD, Mazda 626, Mercedes E 230, Opel Corsa C 1,3 CDTi atd.
Taky jsem málem koupil BMW. Chtěl jsem 1er 3dveřák. Zkoušel jsem 116d, ten byl v pohodě. taky116i ale to byl žebrák. Nakonec jsem se rozhodl pro 118d. Avšak ho nedodali včas, tak jsem to stornoval. Čirou náhodou jsem pak natrefil v Bavorsku na MB CLC 200 Kompressor, 135 kW,2roky starý,5000km,Junge Sterne,iridiumsilber,v plný palbě za 23, no nekup to.Do dnes nelituju. Potřebuji ho hlavně na dlouhý štreky po dálnici ve dvou a na to je ideální. Dlouhý rozvor, tichý, táhne od spodu...atd. Sklopím zadní sedadla, naložím kufry i kola.Co víc si přát. Možná snad E 400T 4Matic.;-)

Josef
15. března • 22:03

Rozumíme si. Já vybírám a kupuji stejně a nejsem fanatik do nějaké značky. Vím co chci a dokážu si to vybrat a jsem schopen vyhledat prodejce a dohodnout cenu, kterou jsem ochoten zaplatit. Proces mne samozřejmě stojí čas, telefonickou komunikaci, vyjednávání a nějaké naježděné km (auto musím vidět...) a nikdy nespěchám. Kupoval jsem vždy nové auto, ale tvůj příklad by byl i pro mne výjimkou potvrzující pravidlo, MB se mi také moc líbí, bohužel na "tutovku" v době, kdy jsem kupoval auto, nenarazil. Ale nové voňavé auto za dobrou cenu (akce, sleva, vystavené auto,...) je pro mne jistota, mám s tím zatím jen ty nejlepší zkušenosti. Na druhou stranu nové auto člověk musí vyjezdit, jinak je to velká ztráta peněz. Proto asi budu muset s tím Lexusem bohužel počkat...

janmil
11. března • 11:57

"Sedadlo se ale zdá být pocitově úzké, spíš jako v (o třídu menším) Opelu Meriva ..."
No Meriva vypadá menší, ale je širší a vyšší než oba testovaní. :-O

Kankunen
11. března • 10:33

To je strašné auto, BMW Fluence MPV, které se poměřuje hlavně metrem.

Petr
11. března • 9:06

Pane Cervenko. Diky za velmi dobry test, palec nahoru.
Jen drobna vytka, fotky (hlavne interieru) jsou hrozne tmave a v podstate neposkytnou predstavu o tom jak to ktere auto vypada.
Ale jak uz tady nekdo psal: jen tak dal! :)

Jiří Červenka
11. března • 9:29 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, díky za pochvalu. To s těmi fotkami si uvědomujeme. Bohužel nám vyšly hodně podeexponované a všimli jsme si toho až při zpracování v počítači, kdy už byla auta dávno pryč. O to větší pozor si budeme dávat propříště.

Zelí
11. března • 8:53

Pane Červenka, vzpamatujte se už konečně. Bmw je pouze synonymem totální konstrukční zastaralosti a zaostalosti. V tomto případě je to padesát let. S konstrukcí pohon přední nápravy a uložením motoru před nápravou napříč měli přijít v roce 1970. Už tehdy to byla koncepce, která se nedala označit jako revoluční, protože se používala minimálně dvacet let. Pokud je bmw s něčím spojeno, tak je to zprasená a zmršená klasická koncepce, charakterizovaná řadovým šestiválcem posunutým nad přední nápravu a pohon zadních kol. Prasárna, která nepatří vůbec na veřejné silnice.
Momentálně se na ten testovaný výtvor dá pohlížet pouze jako na kopii vzoru. Je dokonce jedno, jestli je na masce bavorská zadnice nebo cokoli jiného. Je to pouhá kopie. Přicházi dokonce později než plagiáty z japonska, koreje a číny. A je proto pravděpodobné, že je i horší.

stargazer
13. března • 0:04

to je zajímavý, že to ty lidi furt kupujou:-O

DDT
11. března • 19:10

tak ono jenom dát si přezdívku "zelí" napovídá co to bude za kkta...

Josef
11. března • 18:54

Zelí, už jsem ti opakovaně sdělil, že je nevhodné urážet značku/výrobce auta. Zejména si to nezaslouží BMW, které objektivně patří mezi světovou špičku. Co se týče tvého "názoru", tak se jedná o pouhý výkřik puberťáka, který autům vůbec nerozumí a nemá žádný přehled a související znalosti a hlavně si vůbec nic nepamatuje. To už se prokázalo i v jiných diskusích a nevím, co tě vede k tomu, aby ses neustále znemožňoval. Každopádně člověk, který si zajezdil z klasickým BMW, zejména vrcholnými model M, tak musí ocenit perfektní jízdní vlastnosti. Mají samozřejmě svá specifika, která souvisí s uspořádáním "zadokolky". Je zajímavé, že v případě Mercedesu své sdělení o "prasárně" v případě "zadokolky" nezmíníš, čímž prokazuješ, že jsi zcela mimo - úplný blázen a fanatik. Mohl bys snad vědět, že BMW vyrábí i "čtyřkolky" s velmi dobře navrženým a kvalitním systémem náhonu. Čili záleží jen na zákazníkovi, co si vybere. V poslední době k tomu BMW přidal i "předokolky" (což od BMW považuji za "revoluční" počin). BMW tak vyšlo vstříc zákazníkům, kteří nic jiné, než "předokolku" nechtějí.
Co se týče tvého názoru, co je kopie a co originál a podle čeho (jakých hledisek) uvažuješ, to mi není známo. Filosoficky řečeno z "makropohledu" jsou si dnes všechna auta podobná, že je všechny lze nazvat "kopiemi" - jsou konstruovány s použitím identického SW a matematického modelování, plněním stejných požadavků dobré aerodymaniky, co nejnižší spotřeby a co nejmenšího množství škodlivých zplodin a jízdních vlasností. Proto jsou si auta v jednotlivých kategoriích hodně hodně podobná nejenom výkonovými parametry, ale i rozměry a základní koncepcí uspořádání a akorát ten design je trošku odlišný - někdo použije rovnou čáru, druhý křivku a jiný to zas zkombinuje...
Jinak podle zmíněného požadovaného plnění požadavků i BMW přechází na "méněvalce" - od 6 dolů. Ale vždy vjde vstříc zákazníkům, kteří budou trvat na "víceválcích" a na tom přece není nic "zastaralého" a "zaostalého". A to, že BMW umí dobré víceválce a na druhou stranu i dvou válce, to také každý dobře ví, tedy kromě tebe Zelí.
Co se týče originality a "revoluční" změny, tak se asi čeká už jen na tebe milé Zelí. Poslyš Zelí, když jsi špičkovou firmu BMW zhodnotil, cituji tě: "Bmw je pouze synonymem totální konstrukční zastaralosti a zaostalosti." , tak jsi na nejlepší cestě přijít s něčím převratným ty, protože už máš náskok před ostatní konkurencí v tom, že ty víš, co u špičkové firmy dělají blbě (jsou "zastaralí a zaostalí") a navíc znáš i dokonce i jejich rivaly (kopírující tu zaostalost...) z Asie - tebou označené "plagiáty z japonska, koreje a číny".
Vidím to Zelí na to, že tě bohužel tak akorát napadnou čtveratá kola, elipsoidní volně loženou klikovku, trojůhelníkové válce, špičatý volant a třeba i kulatá sedadla. Nebo, že jako řidič poběžíš vedle auta a budeš ho z ruky ovládat bowdenem jako kdysi za mlada autíčka IGRA, abys zvenku mohl jako řidič na vlastní oči vychutnat tebou navržené "převratné dokonalé" jízdní vlastnosti a stabilitu podvozku na čtveratých 40 palcových kolech...

runner42
11. března • 22:00

BMW není špičková automobilka, šestiválec napříč před/na ose přední nápravy při pohonu zadní nápravy je opravdu prasárna (Zelí má pravdu) a náhon má tak maximálně mlýn.

Stanley
12. března • 6:35

BMW malo a ma len radove 6valce. Keby si nejake auto s modrou vrtulou mal, tak by si to hned vedel a neteral do vetra.

runner42
12. března • 8:18

Tady někdo mluví o stávající produkci?

Josef
11. března • 22:31

Že by Zelí2 ?

Hajzlík
11. března • 22:12

BMW dává někam šestiválce napříč? Laik se diví, obborník na tomto webu musí žasnout. :-D

Hajzlík
11. března • 22:12

BMW dává někam šestiválce napříč? Laik se diví, obborník na tomto webu musí žasnout. :-D

runner42
12. března • 8:14

Ano. Sedmdesátá léta, např M30.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hajzlík
12. března • 19:25

Hele nechceš raději diskutovat někde na webu o vaření nebo háčkování? Budeš tam přínosem. :-D

belga
12. března • 18:53

????

stealth01
11. března • 19:50

Můžu vědět, v čem je BMW špičková firma, v čem patří mezi světovou špičku? Neprovokuji, jen se ptám. Já mám pocit, že dost věcí kopírují od ostatních. Moc patentů neregistrují (oproti koncernu VAG), neznám (kromě xenonů) jediný převratný vynález, který by vymysleli v BMW. Tak v čem je špička?

Josef
11. března • 21:58

Stealth01 - BMW je špičková firma, která umí vyrábět a prodávat auta, se kterými jsou zákazníci spokojeni. Navíc umí BMW vyvinout a vyrobit "speciály" - auta pro různé automobilové soutěže, ve kterým dosahovaly a dosahují dobrých výsledků. Kromě toho BMW zvládla i motory do F1. Možná ti říkají něco i letecké motory - podívej se na diesel motory do letadel. No a motocykly ti snad připomínat nemusím. Myslíš, že je to opravdu málo na to, aby bylo možné konstatovat, že se jedná o špičkovou firmu? Neznám přehled všech patentů, které má BMW, ale málo jich nebude. Pokud chceš vědět více, trošku se poohlédni, jak na BMW pohlíží ti, kteří to potřebují vědět především - investoři, obchodníci a také zákazníci. Nakopíroval jsem část reakce na certa v jiné diskusi o anketě COY, ve které vyhrál v Evropě Passat.".....Teď k tomu podstatnému - myslím si, že existuje řada hodnotících studií a dostupných tabulek, které ukážou velmi objektivně, jak si na tom, která značka (výrobce) stojí a jak jsou vnímáni přes jejich výrobky zákazníky.
Třeba http://www.bestglobalbrands.com/2014/ranking/...... , kde najdeš žebříček Intrebrand, který je sestavován na základě tří hodnotových kritérií značky: finančních výsledků produktu či služby dané značky, roli, kterou značka hraje v ovlivňování spotřebitelského výběru, a sílu, s jakou si značka udržuje prémiové ceny a zajišťuje zisk. Mezi 100 nejcennějšími značkami najdeš následující automobilové značky:
na 8. místě Toyota (nejlepší)
na 10 místě MB, a dále
11 BMW
20 HONDA
31 VW
39 Ford
40 Hyundai
45 Audi
56 Nissan
60 Porsche
74 KIA
82 Chevrolet
Myslím si, že tento žebříček nepřímo ukazuje, u koho je vhodné nakupovat a napoví, co můžeme očekávat.
Celkem zajímavé čtení je na http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1476-Testy-...... ... , kde je odkaz na AutoMarxX. Když se sečte kvalita aut s jejich bezpečností, spolehlivostí a dalšími faktory, vyjde najevo, že nejlepší auta vyrábí Mercedes. Vyplývá to z pravidelného průzkumu AutoMarxX, který provádí německý autoklub ADAC.
Index AutoMarxX vychází jednou za půl roku, v nejnovějším žebříčku vede Mercedes před Audi a BMW. AutoMarxX zkoumá v rozsáhlých dotaznících, jakou má která značka u řidičů pověst, jak pevné je její postavení na trhu, svou roli sehrává spokojenost zákazníků. Důležitá je také technická vyspělost sledovaných aut, jejich bezpečnost, spolehlivost a vliv na životní prostředí. Údaje o spolehlivosti index čerpá ze statistik „žlutých andělů“ ADAC a z výsledků TÜV Reportu.
Studie vychází také z odpovědí několika tisíc čtenářů magazínu ADAC Motorenwelt, v potaz se bere také ztráta hodnoty u starších vozů značky. Když se vše sečte dohromady, vítězí Mercedes. Auta s hvězdou ve znaku se pyšní vysokou bezpečností a těší se velké spokojenosti u svých řidičů. Mercedes přichází s řadou vylepšení v bezpečnosti - jako první zavádí nové prvky v podobě různých asistentů pro jízdu v pruzích, varujících před únavou nebo před nárazem.
V tuzemsku nejprodávanější Škoda dostává vysoké známky v indexu AutoMarxX v ekologickém hodnocení.
Tuzemská dvojka v prodejích Hyundai získává v tomto žebříčku rok od roku lepší postavení. Stejně jako Kia.
Potom se podívej na http://www.adac.de/_mmm/pdf/adac.de%20automa...... ...
http://www.rankingthebrands.com/PDF/ADAC-AutoMarxX-Juni%2...... ...
a stáhni si nejnovější tabulku. Zajímavé čtení, ze kterého lze asi nejlépe zjistit a následně vyhodnotit, co si za značku auta případně koupit. Samozřejmě je to nutné brát s rezervou, protože americké a asijské hodnocení vycházejí poněkud jinak (ve prospěch japonských a amerických aut...). Jenže je to rozhodně objektivnější hodnocení a relevantnější informace než může poskytnout COY Evropy a COY Světa.
Jen pro informaci uvádím tabulku z roku 2012
ŽEBŘÍČEK ZNAČEK PODLE ADAC-AUTOMARXX (LISTOPAD 2012)
Značka Image značky Tržní síla Spokojenost zákazníků Kvalita aut Ekologie Bezpečnost Celkem
Podíl v % 10 10 15 30 15 20 100
1. Mercedes 2,5 3,3 1,9 2,1 2,1 1,0 2,01
2. Audi 1,6 3,1 1,9 1,7 2,4 1,9 2,03
3. BMW 1,8 3,5 2,0 1,7 2,0 2,0 2,04
4. VW 2,5 2,2 2,5 2,1 2,6 2,4 2,34
5. Volvo 3,7 4,0 1,7 2,5 2,2 1,6 2,45
6. Škoda 3,3 3,6 2,4 2,3 1,6 2,7 2,51
7. Lexus 3,5 4,1 1,4 2,3 3,1 2,1 2,52
8. Toyota 3,6 3,7 1,8 2,3 2,0 3,0 2,57
9. Subaru 3,8 3,2 1,0 2,5 3,0 3,0 2,63
10. Porsche 2,1 4,0 1,9 2,0 4,2 2,6 2,64
11. Honda 3,7 3,8 1,7 2,6 2,4 2,8 2,69
12. Seat 4,0 3,8 2,5 2,6 1,6 2,7 2,72
13. Opel 4,0 3,7 2,7 2,4 2,5 2,4 2,76
14. Ford 4,0 3,7 2,7 2,5 2,1 2,7 2,79
15. Mitsubishi 3,9 4,4 2,2 2,4 2,3 3,0 2,83
16. Mazda 4,0 4,1 1,9 2,5 2,9 3,0 2,90
17. Hyundai 4,2 3,6 2,6 2,8 2,1 2,9 2,91
18. Kia 4,3 3,4 2,6 2,9 2,1 3,0 2,94
19. Mini 2,8 4,2 3,3 2,4 3,0 3,1 2,98
20. Nissan 3,8 4,1 2,2 2,8 3,3 3,1 3,10
21. Renault 4,2 4,0 2,4 3,0 2,6 3,2 3,10
22. Citroën 4,8 4,1 2,7 3,0 2,2 3,0 3,10
23. Jaguar 3,9 4,2 1,3 2,8 5,0 2,6 3,11
24. Peugeot 4,4 4,1 2,9 3,0 2,3 3,1 3,14
25. Smart 4,6 4,1 3,2 3,1 1,0 4,2 3,25
26. Suzuki 3,8 4,0 2,8 2,9 3,0 3,7 3,27
27. Alfa Romeo 4,0 5,0 3,4 3,5 1,7 2,8 3,28
28. Lancia 4,4 3,4 3,6 3,3 2,8 2,8 3,28
29. Land Rover 3,4 3,0 2,6 3,5 4,6 2,5 3,28
30. Fiat 4,3 4,1 3,5 3,5 2,4 3,6 3,48
31. Chevrolet 4,7 4,1 4,0 3,4 3,4 3,2 3,65
32. Dacia 3,5 3,7 2,2 4,0 2,7 5,0 3,66
Pokud budu brát v potaz spokojenost zákazníků (3 sloupec), tak nejspokojenější byli u Subaru 1,0, druhý byl Lexus 1,4, třetí Volvo a Honda - obě 1,7, potom Toyota 1,8 a dále trojlístek Mercedes, Audi a Porsche 1,9, BMW 2,0 a VW 2,5 (Škoda 2,4).
Ve srovnání s dalšími značkami lze konstatovat, že zákazníci v Německu hodnotí VW a Škodu jako nadprůměrné značky, které ovšem ztrácí na špičku...
Pokud člověk porovná spokojenost zákazníků s kvalitou, tak je zajímavé, že nejkvalitnější jsou BMW a Audi a lze tak rozpor s tou spokojeností (tam byli "slabí") vnímat, že zákazníci očekávali více, než dostali. A u Hondy a Lexusu to je zase naopak.
Lze samozřejmě nakouknout i do J.D.POWER v různých státech a do různých testů v časopisech Autobild a podobně, kde se též lze něco dozvědět.
Pokud se vrátím k té rámcové informaci COY, tak jsem zapomněl minule zmínit tu podstatnou věc, že pro "většinu lidí" je lepší informace z COY než od některých diskutérů, jako například od Zelí. Stejně ale rozhodování o nákupu aut "většiny" lidí skončí v autobazaru nebo v showroomu prodejce tím, že se jim líbí "tamto žluté" nebo "tamhleto velké" auto a jsou úplně netknuti informacemi, které jsou všude možně dostupné a podle nás podstatné. Jenže ne pro ně. Proto my dva tady můžeme polemizovat, analyzovat" a "hodnotit" a stejně svět půjde dál a lidi budou nakupovat bez ohledu na parametry. Pardon, oni vlastně ty parametry "znají" - musí to být hezké, musí to být levné a musí to být Škoda... Přece - Simply Clever.
Jen málo lidí opravdu analyzuje své potřeby a požadavky na auto a ještě méně lidi, si vybraná auta podle takových požadavků a potřeb vyzkouší na vlastní kůži a teprve potom je koupí. S tím my dva ale nic nenaděláme. Přeji ti certe dobrý večer a dobrou noc."

stealth01
14. března • 8:01

Cituji "Pokud člověk porovná spokojenost zákazníků s kvalitou, tak je zajímavé, že nejkvalitnější jsou BMW a Audi a lze tak rozpor s tou spokojeností (tam byli "slabí") vnímat, že zákazníci očekávali více, než dostali. A u Hondy a Lexusu to je zase naopak."Tak to můžu podepsat. Očekával jsem prostě bezprecedentní kvalitu, kterou jsem bohužel nedostal. Nechci hodnotit ostatní auta BMW, třeba opravdu mám smůlu na špatný kus, ale to mé auto je velké zklamání. Myslel jsem, že dostanu auto, nad jehož vývojem někdo hodně přemýšlel.
Josefe, Ty někde jinde píšeš o tom, že bychom měli respektovat práci inženýrů v BMW, lidí, kteří tato auta tvoří. Promiň, ale já BMW současné produkce beru jako jeden velký podvod na zákazníky. Prozraď, jak si můžu vážit práce lidí v BMW, když mi celé auto vrže (podle testů to není rozhodně výjimka), jak si mám vážit práce lidí, kteří nedokážou přišroubovat nástupní lišty dvěma blbými šroubky M5? Jak si mám cenit značky, která převáží svá auta k zákazníkům na kamionech bez jakékoliv ochrany (viděl jsi někdy, jak převáží svá auta Audi nebo Porsche)?
Jak mám respektovat značku, která nabízí z výroby takové pneumatiky, které na podélných nerovnostech nekompromisně vedou auto ven ze silnice? Jak mám posuzovat kvalitu výroby, když mě páčka blinkrů nesnesitelně řeže do prstu, protože někdo "nepřemýšlel" a udělal dotykovou plochu, kterou používáme nesčetněkrát ze dvou součástí (jak to má řešené Audi nebo Lexus)?
Pro mě osobně je špičkou Lexus a Audi. BMW kvalitativně nestačí. Ale je to pouze můj osobní názor. BMW má tak silnou komunitu (jak dokazuješ čísly) a tak silný brand jako takový, že i snížení kvality výroby o 20% a záměrné šizení zákazníků, nebudou tito zákazníci vnímat a ještě tomu možná budou aplaudovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
15. března • 21:46

Stealth, přesně proto jsem poukázal na ty tabulky, ze kterých se dá "přečíst" řada informací (i mezi řádky), které mohou pomoci člověku v rozhodování při výběru auta. Jak už jsem někde zmiňoval, kdysi jsem také dostal "zajímavou" nabídku na trojkové BMW kombi - bylo to něco kolem milionu, nafťák a čtřkolka, když jsem to uviděl, byl to pro mne "šok" - jednalo se o "holobyt" nejnižší výbava, bez kůže, bez pořádného "rádia" - hrůza. Takže za ty peníze nic. Očekával jsem nádheru a bylo to pro mne velké zklamání. Potom jsem dostal nabídku a navíc měl možnost si solidně zajezdit v "poctivé" M3 v plné výbavě všeho možného, to bylo jiné kafe - úžasný výkon, parádní svezení a ta výbava a detailní provedení interiéru a exteriéru - nádhera. Jenže cena (i když výhodná) - hodně přes 2 miliony... Zkrátka v BMW umí, ale asi musí člověk jít do vrcholných modelů, které BMW reprezentují a které si ovšem nechá BMW pořádně zaplatit.
Co se týče tvé zkušenosti, myslím si, že jsi měl prostě smůlu. Určitě se najde u BMW alespoň 50 procent aut tvého modelu, které "nevržou". Jinak připomínám to, co jsem už několikrát uvedl - než si auto kopím, tak si ho pořádně projedu (třeba i z půjčovny,...) ohmatám, "ošahám" a současně srovnávám se 2 konkurenty, abych skutečně viděl, jak si na tom "adept" na auto do mé garáže stojí a teprve potom dobře zvážím a nakonec koupím. Takové ohromné prachy nevyhodím jen na "čestné" slovo nebo na nějaké "hodnocení" z časopisů. A třeba pár tisíc utratit za půjčený vybraný model z půjčovny nejsou vyhozené peníze. Nechápu lidi, kteří si koupí auto, aniž by si pořádně vyzkoušeli, dokonce jsou i takové, kteří neabsolvují ani předváděcí jízdu.
Jinak se ti divím, že u BMW, který má tradici na sporťáky a limuzíny, které opravdu umí, že jsi u něho kupoval SUV. Myslím si, že SUV nejsou pro BMW reprezentativním modelem a své nejlepší síly (lidi, techniku atd.) soustředí mimo ta SUV. Určitě u BMW trojky ani pětky nevržou a už vůbec ne sedmičky. Druhou věcí je to, jaké je zastoupení BMW v Česku. Podle toho, co jsi napsal, že ti auto vrže a se svými stížnostmi jsi nepochodil, tak mám pocit, že problém může být i zde a třeba v Německu bys dopadl jinak. Kdo ví, jestli nevyměňují pneu z výroby za něco podřadného naši "prodejci".
Co se týče SUV, tak ti doporučuji ten Lexus, určitě budeš spokojen. Nejen z kvalitou... Nemusíš mi věřit, jdi do showroomu a prohlédni si detaily a alespoň se svez a uvidíš.
Jak už jsem uváděl, BMW má široký záběr a nemyslím si, že by si tato značka zasloužila "ocenění", které zde uváděl Zelí. Že se jim něco úplně nepovede, neznamená, že jsou špatní. Pokud ale zákazníci kupují, tak výrobce vyrábí a prodává. A BMW prodávat umí, protože dokáže vydolovat od zákazníků velké peníze. Já jsem si u BMW "vybral" a byl bych určitě s tom M3 spokojen. Jenže takové peníze bohužel nemám. Třeba i tvůj příklad ukazuje, že i s tím SUV musíš chodit do vyšší (a dražší) řady a kdybys zaplatil 3 mil za vrcholný model a koupil ho pro jistotu v Německu, tak by nevrzal, O tom jsem si jist.

stealth01
16. března • 8:54

Josefe, já jsem si nikdy žádné SUV nekoupil a dá-li Bůh ani si SUV nikdy nekoupím. Ta auta se mi hnusí. Já miluji limuziny, sporťáky a také povedené kombi. Tady došlo asi k mýlce, já jsem si koupil a stále (bohužel) vlastním BMW 5 Touring F11. Žádné SUV mi nesmí přes práh garáže.
Co se týče toho modelu. BMW řady 7 v ceně skoro čtyři miliony a místo hliníku na řadící páce a ovladačích tam najdeš stříbřenkou potažený plast. Tehdy jsem byl v šoku.
BMW v Česku neumí ani prodávat svůj program Individual. Když jsem chtěl něco z Individual, tak prodejci (téměř všichni) krčí rameny. Audi má několik autosalónu, kde si můžeš porovnat vzory (nechci říct vzorky, protože to je plocha 1x1,5m) kůže, nakombinovat různé dekorace, barvy nití apod.
Ne, Josefe, nepřesvědčíš mě. BMW prostě mezi luxusními automobilkami nemá co dělat. Podívej, třeba řada 5 a 7. Ty interiéry jsou prostě stejné. Audi, Lexus, Volvo, Mercedes. Všichni se snaží o to, aby vlajková loď vypadala prostě jinak než poměrně tuctová vyšší střední. Stačí se podívat na tři drobné detaily. 1. Masáž v sedadlech (u BMW jsou to dva přiblblé polštářky, které Ti nadzvedávají hýždě; u Audi je to komplex různých masáží včetně horkých lávových kamenů; u Mercedesu si můžeš vybrat desítky různých programů na záda a nohy). 2. Ambientní osvětlení - to je šok. BMW7 má jen pár diodových pásků ve dveřích, Audi A8 tam má efekt plovoucí středové konzole, osvětlení ve stropě s třemi pozicemi a S-Class ani nemluvě. 3. Audio. Do roku 2013 nemělo BMW co nabídnout. Tedy ne do 90-tých let, ale ještě před třemi lety nemělo BMW vůbec žádnou odpověď na Bang&Olufsen u Audi a Burmester u Mercedesu.
Je to ostuda. BMW hraje na sportovní nótu. Proč tedy nejde ve stejných šlépějích jako Subaru. Vytříbené jízdní vlastnosti, špičkový podvozek a silné motory. To, že Subaru neumí interiéry je pokládáno za obecný fakt a nikdo se tomu nediví. BMW by mělo snížit ceny o 30%, aby člověk dostal to, co mu automobilka nabízí.
Vůbec se nechci zmiňovat o absenci češtiny v infotainmentu do roku 2013 (to je ta prémie o které hovoříš).

Josef
16. března • 20:01

Tvoje informace mne překvapily, o mém "setkání" a zkušenostech s BMW jsem už psal. Asi mi uniklo, že u tebe nešlo o nějaké SUV od BMW, což by něco snad vysvětlilo. Ale něco takového s BMW 5 nebo 7, co jsi zažil za zkušenost, to mi vyráží dech. Reklamoval jsi problémy u BMW?
Co se týče "superluxusu" tak jsem mohl pouze vychutnat na zadním sedadle plně vybavené MB esko, bylo to perfektní a vše opravdu "prémiové". Jinak to, co od auta potřebuji a chci a na co mi stačí peníze, to najdu u Lexus IS 250 nebo MB céčka. V této cenové hladině mně BMW nikdy nezaujalo a spíše mne to stupněm výbavy "vyděsilo". Ale ta M3, musím uznat, nemělo to chybu (a nikde to nevrzalo) - jenže ty peníze...

stealth
16. března • 21:06

Já jsem chtěl původně Lexus. Vlastně prapůvodně jsem byl přesvědčen, že si koupím IS250. Ale pak jsem dostal vynikající nabídku na BMW 5. To auto bylo pro manželku, proto jsem nad motorem nepřemýšlel. Klidně ji na převozy dětí a její styl jízdy stačí dvoulitr v naftě. Jenže ouha, Audi nemělo vhodný automat a BMW tam dávalo ZF. Další věc, kromě skvělé ceny, byl kupodivu volant. Mám dlouhé prsty (tj. nejsem zloděj - prostě fyziologicky) a M volant mi jako jediný vyhovoval svou tloušťkou. Audi v A6 takový volant prostě nenabízí. A poslední co mě přesvědčilo byla záruka 5 let na servisní prohlídky zdarma. Já jsem pečlivě zkoušel všechna auta, která jsem měl v užším výběru, dokonce jsem měl na prodejce připravený jakýsi dotazník atd. A už tehdy se mi zdálo, že Audi je prostě v interiéru dále. Ale ta cena byla opravdu skvělá, tak jsem šel do BMW. Dneska bych to neudělal.
A ještě velmi důležitá informace stran M3. Tu jsem neřídil. Měl jsem půjčenou M5 a M6.
www.youtube.com/watch?v=4bLioSoXQJY
Dokážeš si představit mé překvapení, když mi při jízdě v úplně nové M5 F10 (najeto 1100 kilometrů) upadl plastový kryt za vnitřním zpětným zrcátkem. Já jenom věřím, že

Josef
16. března • 21:46

:-) To se tě asi bojí všechny "plasty" BMW...buď vržou, nebo hned raději upadnou... Nevím, nevím... :-) Známý měl BMW 5, po 4 letech ho prodal a koupil Lexuse GS a prý nic lepšího nikdy neměl - maximální spokojenost (na BMW ale nenadával). Jak už jsem uváděl, IS 250 Sport je mým favoritem a navíc jako by byl dělaný na moji postavu - velikost, sedačky pozice za volantem - perfekt. Motor a převodovka též perfekt (není to samozřejmě ale M3..., ale o takové výkony mi už nejde) a premiové ozvučení interiéru - krása. A odhlučnění též perfekt a jízdní vlastnosti jakbysmet.

stealth01
17. března • 7:31

Co takhle si dat někde sraz, dobrou kávu a popovidat o autech? Chci říct, ze bych se s velkým zájmem podíval na Lexus, tato značka je pro me synonymem kvality. Já bych ti ukázal na revandz co me trápí na BMW a můzu přivést i svou novou Audinu.

Josef
17. března • 21:59

Myslím si, že se Stealthe beze mne obejdeš. Jednak máš dlouhodobé zkušenosti s dražšími vozy, než jsem měl možnost získat já (pouze služební Octavia a Passat, a soukromý XXXXXX :-) ). Objednej se u Lexusu na jízdu, v Praze na Smíchově byli ochotní a milí a myslím si, že vyjdou vstříc i Tobě. Vzhledem k tomu, že si můžeš dovolit dražší řadu GS, vyzkoušej si i ji. Na web stránkách Lexusu je sice dost informací, ale každopádně osobně vyzkoušej a prohlédni v reálu a srovnávej. Aktivně ti raději nepomohu, pokud bys koupil nového Lexuse a zrovna bys padl na "KUS" jeden z "milionu", který by třeba také vrzal, tak to bych asi moji "pomoc a radu" nerozdýchal... Ono se totiž může v dnešním světě stát úplně všechno (to tvoje vrzající BMW mne tedy dostalo...). Vzhledem k tomu, že máš novou Audinu, tak asi nového Lexuse zrovna teď kupovat nebudeš a stejně jako já ještě nějaký rok počkáš. Zkušební jízda ale nebude k zahození, zejména, když vzápětí budeš moci dojmy zkonfrontovat s tou tvojí novou Audinou. Až se svezeš a vyzkoušíš, ozvi se, jsem zvědavý, jak dopadne srovnání. Můj soukromý XXXXXX prohrál, jenže se to dalo čekat i vzhledem k cenovému rozdílu.

stealth01
17. března • 22:07

Necekej zázraky. Moje vrzajici BMW nic není. Podívej se na poslední dva velké testy BMW zde na autorevue. Obě nova auta na testy vrzala příšerně v interiéru.

Stanley
6. dubna • 10:56

pokial viem, "posledne 2 velky testy" testovali BMW rady X, vyrabane v USA. Nemecke BMW s tym problem nemaju (jazdil som niekolko poslednych F10, F20 aj F30 a vsetky maju velmi solidny interier)

Josef
18. března • 21:44

Naštěstí BMW kupovat nikdy nebudu, tak ať si klidně vržou. :-) Hlavně, aby to vrzání nebylo moc hlasité a nepronikalo při míjení BMW na silnicích do mého auta, to by mě tedy rozhodně naštvalo...:-)
Napadla mne modelová situace reklamování ztráty výkonu motoru BMW v servisu a odpověď českého servisáka: "Máte pravdu pane, nějak nám to netáhne... ale koukněte, jak to rozkošně vrže, není to nádhera?".
Nebo upravené z českého známého filmu: "To víte pane, nemažete - vrže to."

Hndak
12. března • 9:07

BMW je predrazenej autak. Diby kdy to byla spicka jsou davno pryc, plati se nemeckej delnik, kdyby se baworak vyrabel ve vychodni evrope tak bude stat stejne jako skodovka. Videl jsi nekdy v posledni dobe dilensky zpracovani interieru? Pouzity plasty jsou ty levnejsi, slicovani moc neresi, poruchovost jejich agregatu a elektroinstalace je etalonem v servisni branzi

runner42
11. března • 22:02

Které moderní motory F1 dodává BMW? Děkuji předem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
11. března • 22:17

Nikde jsem neuváděl "moderní", pouze jsem uvedl to, že když byla možnost a zájem, tak to BMW dokázal. Motor do F1 každý nezvládne a neufinancuje. Já osobně z hlediska "inovativnosti" a nápadů či "vynálezů" fandím Hondě (také umí motory do F1). Jenže v Evropě Hondu nikdo neocení. Legend, přestože měl nejlepší systém přenosu výkonu na 4 kola a bylo to hodně povedené auto, tak skončil. Stejně skončil Accord a uvidíme jak nakonec dopadne Civic, kerý má celou řadu inovativních prvků od magic seats přes hydraulické silentbloky, aktivní odhlučnování generováním hluku s opačnou amplitudou pře autoradio (prý to opravdu funguje), naftová lehká celohliníková1,6 s extra "nízkými" písty s extra "nízkým" třením,...atd.
Inovace Hondy v hybridech se Evropě neujala také. Snad jediné skutečné "inovativní" "bingo" v Evropě se podařilo s jejím robotem Asimem, což ale není auto. Na druhou stranu Amerika patří Hondě a tam se třeba VW moc extra nedaří. Jo a Honda postavila dobrý tryskáč - takže zvládla i leteckou výrobu.

runner42
12. března • 8:17

Honda je motorový gigant. BMW je trpaslík, který dnes nemá žádný pořádný motor. Benzíny zastaralé, diesly totální tragédie.

jednabedna
7. dubna • 22:07

Mno, ehmmmm, honda zážehové ok, ale diesel je tak trošku průser.

jednabedna
12. března • 21:34

Proboha uz s tim grafomanem nepolemizujte, kdo ty jeho fanaticke slinty ma scrollovat....

honza
11. března • 10:27

Zprasená koncepce? Jsi podělaný takovou koncepci řídit, nemáš na ni a závidíš nebo si hraješ na super slušňáka jezdícího jako kloboučník?

stealth01
11. března • 14:00

Můžeš nám prozradit, jak takovou koncepci řídí nepodělaný neslušňák? Rád se jako majitel obou koncepcí poučím... Bože to je zase výtvor :-/

Kankunen
11. března • 14:16

Opravdu jsi nepochopil co chtěl Honza říct?

stealth01
11. března • 19:47

Opravdu jsem to nepochopil. Proto jsem se ptal, ne?
Zatím mi to přijde jako výkřik frajírka, který dal všechny úspory do nějaké "koncepce" a myslí si, že je mistr světa.

MAR
11. března • 12:53

myslím, že jen prudí. To nemůže myslet nikdo vážně, ani Zelí.

d1ck
11. března • 10:19

Myslim, ze vsichni ctenari autorevue muzou byt radi, ze clanky zde pisi lide jako pan Cervenka, kteri vi, o cem mluvi. Zajimalo by me, jaka auta jsou podle vas nejvice pokrokova. Hadal bych Moskvic nebo Volha...

Hugo
11. března • 8:26

Připojuji se, díky za pěkný test. Hezky objektivně jste obě auta popsali, jen tak dál:-)).

Verny
11. března • 8:08

Pěkný, seriózní a nestranný test. Jen drobná poznámka k sedadlům. Sportsvan nabízí za minimální příplatek naprosto dokonalá sedadla ergoactive s možností prodloužení sedáku, změny jeho sklonu a masáží. Pokud bych utratil 700 Tis za nej, tak bych je určitě zahrnul do výběru výbavy.

stargazer
13. března • 0:25

@Pěkný, seriózní a nestranný test......
akorát, že vždycky vyhraje fauvé.:-)

Mikes
31. července • 10:49

Mel vyhrat Hyundai?

Stanley
12. března • 6:34

Aj BMW obsahuje za priplatok "naprosto" genialne sportove sedadla s moznostou predlzovania sedaku, dofukovania opierok... proste presne ta ista klasika, ktora sa da objednat uz asi 10 rokov do vsetkych modelov BMW a ktoru by ziadny majitel BMW nevymenil za nic ine :)

stargazer
13. března • 0:01

ale jo, za příplatek je i v Praze dům, za to ty základní stojí za h.........

jednabedna
7. dubna • 22:05

Za 130 litrů v Praze dům nekoupíš......
Kromě toho pokud máš víc než 95kg, rozhodně si objednej ventilovaná sedadla BMW. Na každém hrbolu vydávají skvělý zvuk, jak vrtulka větráku škrtá o pružinu sedáku, je to bezva proti mikrospánku.

Doporučujeme

Články odjinud