BMW 218d Active Tourer vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI

Dokáže BMW vnést řidičské kouzlo do kategorie kompaktních MPV, která byla dosud téměř synonymem řidičské nudy? Na technický náskok se spoléhat nemůže: stejně jako všechny konkurenční modely včetně Golfu Sportsvan má motor uložený vpředu napříč a pohánějící přední kola.
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují
  2. Interiér a vnitřní prostor: Dojmy vs. čísla
  3. Dojem z jízdy; Dynamika, spotřeba, chování v zatáčkách
  4. Ceny a výbavy; Verdikt
  5. Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Nebudeme dlouze opakovat, co jsme my sami i mnoho jiných napsali už několikrát. Proto jen krátce: BMW snad opravdu věří, že síla jeho značky unese všechno. Uvést na trh model s motorem uloženým vpředu napříč a předním pohonem, navíc ve formě kompaktního MPV, je krok, který by si ještě před několika lety uměl představit jen málokdo. Z pohledu konstruktéra je takové auto popřením všeho, co BMW v minulých dekádách dělalo a čím se zaštiťovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompaktní MPV z Mnichova má k nafouknutému Golfu velmi blízko velikostí, proporcemi i koncepcí – je to první BMW s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol

Aby toho nebylo málo, české zastoupení doprovodilo vstup řady 2 Active Tourer na trh dost neuvěřitelnou marketingovou komunikací: „Pro všechny rodiny, které sní o sportovním autě“. Chvilku jsme byli v pokušení postavit Active Tourer proti nějakému aspoň trochu sportovnímu autu, ale nakonec jsme mu vybrali za soupeře takové, které se sportem ohání v názvu: Volkswagen Golf Sportsvan. Tomu jsme za podivné jméno dali co proto, ale to nic nemění na faktu, že ho považujeme za aktuálně nejlepší z pětimístných kompaktních MPV na trhu.

Ačkoliv BMW nabízí svoje nejnovější sportovní auto i s několika tříválcovými motory, ke srovnání jsme přizvali exempláře poháněné dvoulitrovými diesely – zlatý standard všech, kteří si kupují auto z peněz svého zaměstnavatele.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obě auta nastoupila do testu ve vysokém stupni výbavy – mj. s lepšími světlomety, metalízou a 18palcovými koly z lehké slitiny

BMW 218d Active Tourer za 746 200 Kč je nejslabší a nejdostupnější naftový čtyřválec v nabídce motorizací pro tento model. (Pod ním stojí ještě tříválec 216d.) Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI s cenovkou 604 900 Kč je naopak nejsilnější a nejdražší motorizace, kterou si můžete do mezistupně mezi Golfem a Touranem objednat. Oba soupeři přitom dosahují navlas stejného nominálního výkonu.

Pro přehlednost jsme seřadili klíčové parametry obou aut do tabulky:

BMW Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Motory a dynamika
Parametr / Model BMW 218d VW 2.0 TDI
Nejvyšší výkon (kW/k) 110/150 110/150
v ot./min. 4000 3500-4000
Nejvyšší točivý moment (Nm) 330 340
v ot./min. 1750-2250 1750-3000
0-100 km/h (s) 8,9 9,2
Nejvyšší rychlost (km/h) 208 212
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 4,4 4,4
Provozní hmotnost (kg) 1450 1474
Užitečná hmotnost (kg) 515 571

Jak jsou na tom po stránce vnějších rozměrů? Nechme opět hovořit tabulku:

BMW Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Vnější rozměry
Rozměr / Model BMW 218d VW 2.0 TDI Rozdíl
Délka (mm) 4342 4434 92
Šířka bez zrcátek (mm) 1800 1807 7
Výška (mm) 1586 1578 -8
Rozvor náprav (mm 2670 2685 15
Rozchod kol vpředu (mm) 1561 1543 -18
Rozchod kol vzadu (mm) 1562 1514 -48

Toto první letmé porovnání vyznívá spíš pro „lidové auto“ než pro prémiového sportovce. Sportsvan má o něco vyšší točivý moment dostupný v širším rozsahu otáček a významně vyšší nosnost – rozdíl 56 kilogramů odpovídá dospělé ženě.  Podle vnějších rozměrů by navíc měl být citelně prostornější, přinejmenším v podélném směru.

To by nás ještě nemuselo znepokojovat. Při tabulkovém srovnávání obstojí prémiová auta v konfrontaci se svými plebejskými rivaly jen málokdy. Třeba BMW dosvědčí svoji příslušnost k prémiové značce v jiných disciplínách. Co takový interiér?

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují
  2. Interiér a vnitřní prostor: Dojmy vs. čísla
  3. Dojem z jízdy; Dynamika, spotřeba, chování v zatáčkách
  4. Ceny a výbavy; Verdikt
  5. Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 181 113 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 1 1.995
Rok výroby: 2011
Stav: 127 920 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 5 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 148 495 km
Cena: 173 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků