BMW 218d Active Tourer vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI

Dokáže BMW vnést řidičské kouzlo do kategorie kompaktních MPV, která byla dosud téměř synonymem řidičské nudy? Na technický náskok se spoléhat nemůže: stejně jako všechny konkurenční modely včetně Golfu Sportsvan má motor uložený vpředu napříč a pohánějící přední kola.
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují
  2. Interiér a vnitřní prostor: Dojmy vs. čísla
  3. Dojem z jízdy; Dynamika, spotřeba, chování v zatáčkách
  4. Ceny a výbavy; Verdikt
  5. Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie

Nebudeme dlouze opakovat, co jsme my sami i mnoho jiných napsali už několikrát. Proto jen krátce: BMW snad opravdu věří, že síla jeho značky unese všechno. Uvést na trh model s motorem uloženým vpředu napříč a předním pohonem, navíc ve formě kompaktního MPV, je krok, který by si ještě před několika lety uměl představit jen málokdo. Z pohledu konstruktéra je takové auto popřením všeho, co BMW v minulých dekádách dělalo a čím se zaštiťovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompaktní MPV z Mnichova má k nafouknutému Golfu velmi blízko velikostí, proporcemi i koncepcí – je to první BMW s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol

Aby toho nebylo málo, české zastoupení doprovodilo vstup řady 2 Active Tourer na trh dost neuvěřitelnou marketingovou komunikací: „Pro všechny rodiny, které sní o sportovním autě“. Chvilku jsme byli v pokušení postavit Active Tourer proti nějakému aspoň trochu sportovnímu autu, ale nakonec jsme mu vybrali za soupeře takové, které se sportem ohání v názvu: Volkswagen Golf Sportsvan. Tomu jsme za podivné jméno dali co proto, ale to nic nemění na faktu, že ho považujeme za aktuálně nejlepší z pětimístných kompaktních MPV na trhu.

Ačkoliv BMW nabízí svoje nejnovější sportovní auto i s několika tříválcovými motory, ke srovnání jsme přizvali exempláře poháněné dvoulitrovými diesely – zlatý standard všech, kteří si kupují auto z peněz svého zaměstnavatele.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obě auta nastoupila do testu ve vysokém stupni výbavy – mj. s lepšími světlomety, metalízou a 18palcovými koly z lehké slitiny

BMW 218d Active Tourer za 746 200 Kč je nejslabší a nejdostupnější naftový čtyřválec v nabídce motorizací pro tento model. (Pod ním stojí ještě tříválec 216d.) Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI s cenovkou 604 900 Kč je naopak nejsilnější a nejdražší motorizace, kterou si můžete do mezistupně mezi Golfem a Touranem objednat. Oba soupeři přitom dosahují navlas stejného nominálního výkonu.

Pro přehlednost jsme seřadili klíčové parametry obou aut do tabulky:

BMW Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Motory a dynamika
Parametr / Model BMW 218d VW 2.0 TDI
Nejvyšší výkon (kW/k) 110/150 110/150
v ot./min. 4000 3500-4000
Nejvyšší točivý moment (Nm) 330 340
v ot./min. 1750-2250 1750-3000
0-100 km/h (s) 8,9 9,2
Nejvyšší rychlost (km/h) 208 212
Kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km) 4,4 4,4
Provozní hmotnost (kg) 1450 1474
Užitečná hmotnost (kg) 515 571

Jak jsou na tom po stránce vnějších rozměrů? Nechme opět hovořit tabulku:

BMW Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Vnější rozměry
Rozměr / Model BMW 218d VW 2.0 TDI Rozdíl
Délka (mm) 4342 4434 92
Šířka bez zrcátek (mm) 1800 1807 7
Výška (mm) 1586 1578 -8
Rozvor náprav (mm 2670 2685 15
Rozchod kol vpředu (mm) 1561 1543 -18
Rozchod kol vzadu (mm) 1562 1514 -48

Toto první letmé porovnání vyznívá spíš pro „lidové auto“ než pro prémiového sportovce. Sportsvan má o něco vyšší točivý moment dostupný v širším rozsahu otáček a významně vyšší nosnost – rozdíl 56 kilogramů odpovídá dospělé ženě.  Podle vnějších rozměrů by navíc měl být citelně prostornější, přinejmenším v podélném směru.

To by nás ještě nemuselo znepokojovat. Při tabulkovém srovnávání obstojí prémiová auta v konfrontaci se svými plebejskými rivaly jen málokdy. Třeba BMW dosvědčí svoji příslušnost k prémiové značce v jiných disciplínách. Co takový interiér?

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Soupeři se představují
  2. Interiér a vnitřní prostor: Dojmy vs. čísla
  3. Dojem z jízdy; Dynamika, spotřeba, chování v zatáčkách
  4. Ceny a výbavy; Verdikt
  5. Technické údaje
  6. Kompletní fotogalerie
BMW  1.499
Rok výroby: 2015
Stav: 19 236 km
Cena: 490 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2009
Stav: 238 530 km
Cena: 145 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2004
Stav: 179 897 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků