Ženevský autosalon se stal také místem premiéry vozu, jenž v dějinách značky BMW znamená zřejmě ten největší průlom.
O tomto voze už se popsaly stohy papíru, takže než se dostaneme k technickým detailům, jen stručně. Active Tourer byl nakonec možná trochu překvapivě včleněn do mnichovské řady 2, takže dělá společnost nikoli kompaktním jedničkám (ačkoli k nim má svými proporcemi i určením nejblíže), ale sportovně střiženému BMW řady 2 Coupé. Původní studie BMW Active Tourer byla oficiálně představena před dvěma lety na autosalonu v Paříži. V červenci pak slavilo svoji premiéru odvozené, zlatavě lakované provedení BMW Active Tourer Outdoor zaměřené na pohodlnější trávení volného času.
Špičkovou verzí této řady se stává čtyřválcové provedení 225i
BMW řady 2 Active Tourer znamená pro značku BMW řadu novinek. Vůz totiž stane na podlahové platformě UKL, jež vyniká příčnou zástavbou pohonné jednotky a pohonem předních kol a bude hostit první tříválec BMW s objemem 1,5 l v zážehovém i vznětovém provedení. Půjde o podobné motory, jež najdeme i v novém Mini (F56). Konkurencí se stane hlavně podobně koncipovaným vozům Mercedes-Benz třídy B nebo Volvo V40.
Interiér má být prostorný a pohodlně přístupný, časem se dočkáme i upraveného, semimístného provedení
Novinka bude k dispozici zprvu ve verzích BMW 218i, 225i a 218d s koeficientem odporu vzduchu cx v hladinách 0,26, 0,29 a 0,28. Přední kola spočívají na modifikovaných vzpěrách McPherson a ta zadní na víceprvkových závěsech, zadní kotoučové brzdy mají vnitřní chlazení jen u 225i. Standardem je elektronická soustava řízení podvozku DSC zastřešující také ABS, DTC, CBC, DBC, sušení kotoučů nebo asistent rozjezdů do kopce. Řízení s elektrickým posilovačem a příplatkovým Servotronicem má ve všech verzích převod 15,7, průměr otáčení má činit 11,3 m.
Zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání objem 468 l, jenž po sklopení zadních sedadel naroste na 1 510 l. Standardem budou šestnáctipalcové ráfky s pneumatikami 205/60, pro 225i sedmnáctipalcové s obutím 205/55. Motory jsou výhradně přímovstřikové s přeplňováním zdvojeným turbodmychadlem TwinPower Turbo, standardem jsou šestistupňové, manuálně řazené převodovky. Nejvýkonnější 225i má výhradně osmistupňový „automat“, za nějž lze připlácet i u provedení 218d, přičemž 218i může mít samočinnou rychlostní skříň šestistupňovou.
Řidič může počítat i s head-up displejem
Základní provedení BMW 218i s pohotovostní hmotností 1 395 kg nabízí zážehový tříválec 1 499 ccm s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 220 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,3 s a dosáhne rychlosti 200 km/h při průměrné spotřebě 4,9 l/100 km. Špičkové BMW 225i je o 110 kg těžší a disponuje obvyklým zážehovým dvoulitrem BMW naladěným na 231 koní (170 kW) a 350 Nm, což při průměrné spotřebě 6,0 l/100 km postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosažení rychlosti 235 km/h.
Motory jsou v tomto BMW vůbec poprvé uloženy pod přední kapotou napříč
Na minimální spotřebu paliva (4,1 l/100 km) je pak zaměřeno BMW 218d s pohotovostní hmotností 1 450 kg. Vznětový čtyřválec 2,0 l dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a točivého momentu 330 Nm a vozu umožní dosáhnout rychlosti 205 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Jak je tedy vidět, BMW řady 2 Active Tourer nebude ani ve své (aktuálně) nejslabší verzi brzdou provozu. Nabídka verzí se bude průběžně rozrůstat, například s podzimem můžeme čekat nástup variant s pohonem všech kol.
V následující galerii si můžete prohlédnout BMW řady 2 Active Tourer až do morku jeho kostí.