BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské poprvé“ v detailech

Ženevský autosalon se stal také místem premiéry vozu, jenž v dějinách značky BMW znamená zřejmě ten největší průlom.

O tomto voze už se popsaly stohy papíru, takže než se dostaneme k technickým detailům, jen stručně. Active Tourer byl nakonec možná trochu překvapivě včleněn do mnichovské řady 2, takže dělá společnost nikoli kompaktním jedničkám (ačkoli k nim má svými proporcemi i určením nejblíže), ale sportovně střiženému BMW řady 2 Coupé. Původní studie BMW Active Tourer byla oficiálně představena před dvěma lety na autosalonu v Paříži. V červenci pak slavilo svoji premiéru odvozené, zlatavě lakované provedení BMW Active Tourer Outdoor zaměřené na pohodlnější trávení volného času.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Špičkovou verzí této řady se stává čtyřválcové provedení 225i

BMW řady 2 Active Tourer znamená pro značku BMW řadu novinek. Vůz totiž stane na podlahové platformě UKL, jež vyniká příčnou zástavbou pohonné jednotky a pohonem předních kol a bude hostit první tříválec BMW s objemem 1,5 l v zážehovém i vznětovém provedení. Půjde o podobné motory, jež najdeme i v novém Mini (F56). Konkurencí se stane hlavně podobně koncipovaným vozům Mercedes-Benz třídy B nebo Volvo V40.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má být prostorný a pohodlně přístupný, časem se dočkáme i upraveného, semimístného provedení

Novinka bude k dispozici zprvu ve verzích BMW 218i, 225i a 218d s koeficientem odporu vzduchu cx v hladinách 0,26, 0,29 a 0,28. Přední kola spočívají na modifikovaných vzpěrách McPherson a ta zadní na víceprvkových závěsech, zadní kotoučové brzdy mají vnitřní chlazení jen u 225i. Standardem je elektronická soustava řízení podvozku DSC zastřešující také ABS, DTC, CBC, DBC, sušení kotoučů nebo asistent rozjezdů do kopce. Řízení s elektrickým posilovačem a příplatkovým Servotronicem má ve všech verzích převod 15,7, průměr otáčení má činit 11,3 m.

Video | BMW | Premiéry | Kupé

BMW řady 2: kompletní představení nového kupé (51x foto, 2x video)

Zavazadlový prostor nabízí v základním uspořádání objem 468 l, jenž po sklopení zadních sedadel naroste na 1 510 l. Standardem budou šestnáctipalcové ráfky s pneumatikami 205/60, pro 225i sedmnáctipalcové s obutím 205/55. Motory jsou výhradně přímovstřikové s přeplňováním zdvojeným turbodmychadlem TwinPower Turbo, standardem jsou šestistupňové, manuálně řazené převodovky. Nejvýkonnější 225i má výhradně osmistupňový „automat“, za nějž lze připlácet i u provedení 218d, přičemž 218i může mít samočinnou rychlostní skříň šestistupňovou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řidič může počítat i s head-up displejem

Základní provedení BMW 218i s pohotovostní hmotností 1 395 kg nabízí zážehový tříválec 1 499 ccm s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 220 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,3 s a dosáhne rychlosti 200 km/h při průměrné spotřebě 4,9 l/100 km. Špičkové BMW 225i je o 110 kg těžší a disponuje obvyklým zážehovým dvoulitrem BMW naladěným na 231 koní (170 kW) a 350 Nm, což při průměrné spotřebě 6,0 l/100 km postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosažení rychlosti 235 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motory jsou v tomto BMW vůbec poprvé uloženy pod přední kapotou napříč

Na minimální spotřebu paliva (4,1 l/100 km) je pak zaměřeno BMW 218d s pohotovostní hmotností 1 450 kg. Vznětový čtyřválec 2,0 l dosahuje výkonu 150 koní (110 kW) a točivého momentu 330 Nm a vozu umožní dosáhnout rychlosti 205 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Jak je tedy vidět, BMW řady 2 Active Tourer nebude ani ve své (aktuálně) nejslabší verzi brzdou provozu. Nabídka verzí se bude průběžně rozrůstat, například s podzimem můžeme čekat nástup variant s pohonem všech kol.

V následující galerii si můžete prohlédnout BMW řady 2 Active Tourer až do morku jeho kostí.

 

Předchozí KAPITOLY Následující
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 150 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 120 724 km
Cena: 210 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků