BMW 1M Coupe jako GTS-V z dílen Vorsteiner

Americká ladičská společnost s německy znějícím jménem Vorsteiner se uplynulý víkend na setkání vozů značky BMW prezentovala působivou stavbou vycházející z kompaktního, ale pekelně divokého kupé BMW 1M Coupe.
Seznam kapitol
  1. BMW 1M Coupe jako GTS-V
  2. Fotogalerie

Vorsteiner se i přes pole své působnosti (nebo právě proto…?) soustředí na předlohy z dílen evropských producentů luxusních a sportovních automobilů. Od počátku letošního roku jsme zaznamenali třeba kupé Mercedes-Benz C63 AMG Vorsteiner, Ferrari 599-VX Coupe nebo Porsche 911 V-GT (991) či luxusní sedan Rolls-Royce Ghost Vorsteiner.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 1M Coupe GTS-V od Vorsteineru vyniká zvláště drobnými doplňky exteriéru

Nyní se u Vorsteineru po několika měsících vrátili ke značce BMW a připravili vlastní interpretaci špičkového kupé BMW 1M Coupe pojmenovanou GTS-V. Je třeba připomenout, že tento model se dosud stal předlohou již celé řady staveb konkurenčních společností. Například u Hartge z BMW 1M Coupe vydolovali 401 koní (295 kW), BMW 1M Coupe TechTec dává 450 koní (331 kW) a zřejmě nejdále to zatím dotáhl projekt BMW 1M Coupe Tuningwerk s výkonem 521 koní (383 kW), který jede až 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme lízátka pod předním nárazníkem, nového víka kufuru a upraveného difuzoru

Firma Vorsteiner ale na „koňské dostihy“ očividně nesází. Na setkání Bimmerfest, jež v kalifornské Pasadeně proběhlo během uplynulého víkendu, představila BMW 1M Coupe GTS-V, jež oproti standardnímu provedení posílilo o pouhých 15 koní (11 kW), resp. 7 Nm. Pohoná jednotka se dočkala mírně upraveného programu řídicí jednotky a upravené výfukové soustavy z titanové slitiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vorsteiner 1M Coupe GTS-V: nijak výrazné zvýšení výkonu nečekejte

Vorsteiner 1M Coupe GTS-V se tedy vyznačuje především působivějším zevnějškem. Na první pohled vyniká především upraveným předním nárazníkem s „lízátkem“ z uhlíkových kompozitů a upravenými otvory pro přívod vzduchu k brzdám, novým víkem zavazadlového prostoru s integrovanou výraznou odtahovou hranou a přepracovanou spodní částí zadního nárazníku s poněkud výraznějším difuzorem.
 

Následující kapitola
BMW X3 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 151 230 km
Cena: 138 000 Kč
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 150 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 209 856 km
Cena: 185 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek