BMW 1M Coupe jako GTS-V z dílen Vorsteiner

Americká ladičská společnost s německy znějícím jménem Vorsteiner se uplynulý víkend na setkání vozů značky BMW prezentovala působivou stavbou vycházející z kompaktního, ale pekelně divokého kupé BMW 1M Coupe.
Seznam kapitol
  1. BMW 1M Coupe jako GTS-V
  2. Fotogalerie

Vorsteiner se i přes pole své působnosti (nebo právě proto…?) soustředí na předlohy z dílen evropských producentů luxusních a sportovních automobilů. Od počátku letošního roku jsme zaznamenali třeba kupé Mercedes-Benz C63 AMG Vorsteiner, Ferrari 599-VX Coupe nebo Porsche 911 V-GT (991) či luxusní sedan Rolls-Royce Ghost Vorsteiner.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 1M Coupe GTS-V od Vorsteineru vyniká zvláště drobnými doplňky exteriéru

Nyní se u Vorsteineru po několika měsících vrátili ke značce BMW a připravili vlastní interpretaci špičkového kupé BMW 1M Coupe pojmenovanou GTS-V. Je třeba připomenout, že tento model se dosud stal předlohou již celé řady staveb konkurenčních společností. Například u Hartge z BMW 1M Coupe vydolovali 401 koní (295 kW), BMW 1M Coupe TechTec dává 450 koní (331 kW) a zřejmě nejdále to zatím dotáhl projekt BMW 1M Coupe Tuningwerk s výkonem 521 koní (383 kW), který jede až 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme lízátka pod předním nárazníkem, nového víka kufuru a upraveného difuzoru

Firma Vorsteiner ale na „koňské dostihy“ očividně nesází. Na setkání Bimmerfest, jež v kalifornské Pasadeně proběhlo během uplynulého víkendu, představila BMW 1M Coupe GTS-V, jež oproti standardnímu provedení posílilo o pouhých 15 koní (11 kW), resp. 7 Nm. Pohoná jednotka se dočkala mírně upraveného programu řídicí jednotky a upravené výfukové soustavy z titanové slitiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vorsteiner 1M Coupe GTS-V: nijak výrazné zvýšení výkonu nečekejte

Vorsteiner 1M Coupe GTS-V se tedy vyznačuje především působivějším zevnějškem. Na první pohled vyniká především upraveným předním nárazníkem s „lízátkem“ z uhlíkových kompozitů a upravenými otvory pro přívod vzduchu k brzdám, novým víkem zavazadlového prostoru s integrovanou výraznou odtahovou hranou a přepracovanou spodní částí zadního nárazníku s poněkud výraznějším difuzorem.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 1M Coupe jako GTS-V
  2. Fotogalerie
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků