BMW 1M Coupe jako GTS-V z dílen Vorsteiner

Americká ladičská společnost s německy znějícím jménem Vorsteiner se uplynulý víkend na setkání vozů značky BMW prezentovala působivou stavbou vycházející z kompaktního, ale pekelně divokého kupé BMW 1M Coupe.
Seznam kapitol
  1. BMW 1M Coupe jako GTS-V
  2. Fotogalerie

Vorsteiner se i přes pole své působnosti (nebo právě proto…?) soustředí na předlohy z dílen evropských producentů luxusních a sportovních automobilů. Od počátku letošního roku jsme zaznamenali třeba kupé Mercedes-Benz C63 AMG Vorsteiner, Ferrari 599-VX Coupe nebo Porsche 911 V-GT (991) či luxusní sedan Rolls-Royce Ghost Vorsteiner.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 1M Coupe GTS-V od Vorsteineru vyniká zvláště drobnými doplňky exteriéru

Nyní se u Vorsteineru po několika měsících vrátili ke značce BMW a připravili vlastní interpretaci špičkového kupé BMW 1M Coupe pojmenovanou GTS-V. Je třeba připomenout, že tento model se dosud stal předlohou již celé řady staveb konkurenčních společností. Například u Hartge z BMW 1M Coupe vydolovali 401 koní (295 kW), BMW 1M Coupe TechTec dává 450 koní (331 kW) a zřejmě nejdále to zatím dotáhl projekt BMW 1M Coupe Tuningwerk s výkonem 521 koní (383 kW), který jede až 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled si všimneme lízátka pod předním nárazníkem, nového víka kufuru a upraveného difuzoru

Firma Vorsteiner ale na „koňské dostihy“ očividně nesází. Na setkání Bimmerfest, jež v kalifornské Pasadeně proběhlo během uplynulého víkendu, představila BMW 1M Coupe GTS-V, jež oproti standardnímu provedení posílilo o pouhých 15 koní (11 kW), resp. 7 Nm. Pohoná jednotka se dočkala mírně upraveného programu řídicí jednotky a upravené výfukové soustavy z titanové slitiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vorsteiner 1M Coupe GTS-V: nijak výrazné zvýšení výkonu nečekejte

Vorsteiner 1M Coupe GTS-V se tedy vyznačuje především působivějším zevnějškem. Na první pohled vyniká především upraveným předním nárazníkem s „lízátkem“ z uhlíkových kompozitů a upravenými otvory pro přívod vzduchu k brzdám, novým víkem zavazadlového prostoru s integrovanou výraznou odtahovou hranou a přepracovanou spodní částí zadního nárazníku s poněkud výraznějším difuzorem.
 

Následující kapitola
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 209 856 km
Cena: 185 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 50 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 51 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků